تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر

برنامه اعزام نیروی کار به ۵ کشور/ ایجاد دفاتر کاریابی در آمریکا

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار از برنامه‌ریزی برای اعزام کارجویان به کشورهای ترکیه، آلمان، استرالیا، دانمارک و ایرلند خبر داد.
رویداد24- مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار از برنامه‌ریزی برای اعزام کارجویان به کشورهای ترکیه، آلمان، استرالیا، دانمارک و ایرلند خبر داد.

محمد اكبرنيا با اعلام اینکه هم اكنون ۸۰ كاريابي خارجي در كشور فعال هستند، از اعزام ۱۰ هزار نيروي كار به خارج از كشور تا پايان فعاليت دولت تدبير و اميد خبر داد و گفت: اين مهم توسط بخش خصوصي در حال پيگيري است.

مديركل دفتر هدايت نيروي كار و كاريابي هاي وزارت كار اظهارداشت: برخي از كشورها براي ايجاد اين دفاتر اعلام آمادگي كرده اند كه از جمله اين كشورها مي توان از استراليا، آلمان، آمريكا، انگليس و گرجستان نام بُرد.

وي، اولويت وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي را ايجاد دفاتر هدايت نيروي كار عنوان كرد و گفت: وظيفه دفاتر ياد شده حمايت از شاغلان ايراني خارج از كشور و همچنين بررسي زمينه هاي ايجاد اشتغال و فراهم سازي اعزام نيروي كار از ايران است.

این مقام مسئول در وزارت کار، توانمندسازي كاريابي ها و گسترش كاريابي هاي مجازي را از مسئوليت‌هاي مهم مسئولان حوزه كار عنوان كرد.

اكبرنيا، كشورهايي كه نيروي كار ايراني مي توانند به آنجا اعزام شوند را استراليا، تركيه، آلمان، و دانمارک عنوان كرد و گفت: به تازگي تعاملاتي براي اعزام نيروي كار به كشور ايرلند هم صورت گرفته است.

مديركل دفتر هدايت نيروي كار و كاريابي هاي وزارت تعاون، كار و رفاه گفت: در دوران ركود اقتصادي سالانه يكهزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار اعزام نيروي كار به خارج از كشور داشتيم. وي، رشته هاي مورد نياز براي اعزام به كشور استراليا را پزشكي و پرستاري و به كشور آلمان را نيروي كار ماهر عنوان كرد و گفت: تركيه نياز به نيروي كار در مشاغل عمومي دارد كه مي توان با تخصص متوسط، نيروي كار به اين كشور اعزام كرد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ابراهیم سلیمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
0
0
ممنون میشم به ما هم کمک کنید برای کار من خودم اشپز هستم و همسرم خیاط
ابراهیم سلیمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
0
0
ممنون میشم به ما هم کمک کنید برای کار من خودم اشپز هستم و همسرم خیاط
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
0
0
ممنون میشم راهنمایی لازم را بکنید ببنده برقکار هستم
نظرات شما
پیشخوان