تاریخ انتشار: ۲۱:۰۴ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

تجمع بزرگ دوقلوهای ایرانی در تهران برای ثبت رکورد در گینس

رویداد24- مدیرعامل انجمن دوقلوها و چندقلوها با اشاره به اینكه بزرگترین اجتماع دوقلوها و چندقلوهای كشور با شعار «دوقلوهای ایران، نماد صلح و وحدت» در مجموعه صدهزار نفری ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شدگفت: تلاش برای ثبت ركورد حضور آنان، در كتاب گینس درحال انجام است.

 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان های غیر دولتی ایران (watan.ir)احسان خاصه تراش مدیر انجمن دوقلوها و چند قلوها گفت :با توجه به اینكه كشور تایوان با گردهمایی چهارهزار و دو جفت دوقلوها و چند قلوهای «سه هزار و 961 جفت دوقلو، 37 جفت سه قلو و 4 جفت چهار قلو» در سال 1999 میلادی ركورددار ثبت بزرگترین اجتماع دوقلوها و چندقلوها در كتاب گینس است این انجمن بر آن شده تا با اجتماع بزرگترین جمعیت دوقلوها و چندقلوهای ایرانی این ركورد را به نام جمهوری اسلامی ایران تغییر دهد. 

وی با اشاره به اینكه این موسسه از سال 1388 فعالیت خود را آغاز كرده گفت: 23 اردیبهشت امسال همزمان با ششمین سالگرد فعالیت این انجمن، جشن شكوهمند و بزرگی با همكاری شهرداری تهران، استانداری، ثبت احوال كشوری، ورزشگاه آزادی و صدا و سیما با هدف ثبت ركورد در گینس در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. 

خاصه تراش به فراخوانی از دوقلوها و چندقلوهای كشور برای شركت در این گردهمایی اشاره كرد و افزود: دوقلوها و چندقلوهای ایرانی(همسان و غیرهمسان و همجنس و غیرهمجنس) علاقه مند به حضور در این جشن می توانند به نشانی www.irtwins.com مراجعه یا با شماره های 22772494 و 22779424 تماس بگیرند. 

وی گفت: متقاضیان دوقلو و چندقلو از پنج تا 15 اردیبهشت می توانند با استفاده از نام كاربری و كلمه عبور از طریق این سایت به صورت رسمی برای شركت در مراسم ثبت نام كنند. 

خاصه تراش افزود: حدود هشت هزار نفر دوقلو و چندقلو عضو این انجمن هستند و از دهم اسفندماه سال گذشته تاكنون حدود شش هزار و 500 نفر نیز از طریق سایت و تماس تلفنی درخواست شركت در این مراسم را كرده اند. 
وی به مراحل برگزاری این مراسم برای انجام ركورد گیری گفت: این مراسم از ساعت 15 پنجشنبه 23 اردیبهشت با حضور دوقلوها، سه قلوها و چندقلوها كه از درهای ورودی مجزایی وارد محوطه ركوردگیری می شوند، آغاز خواهد شد. 

خاصه تراش افزود: هریك از دوقلوها با باركد مشخص خود در هنگام عبور از گیت، فیلمبرداری شده و به صورت اتوماتیك شمارش و بر روی صفحه نمایشگر (مانیتورها) ثبت می شوند. 
وی گفت: به ازای هر 50 نفر از دوقلوها و چندقلوها یك نفربه عنوان سرپرست گروه انتخاب شده و آنان را به سمت محل جشنواره هدایت خواهد كرد. 

خاصه تراش با اشاره به اینكه در این مراسم دو نفر نیز به عنوان شاهد و یك نفر به عنوان مجری طبق ضوابط گینس حضور خواهند داشت افزود: با توجه به جمعیت بالای دوقلوها به ازای پنج هزار نفر یك نفر نیز از مقامات كشوری در این جشن به عنوان شاهد رسمی برای صحت عملكرد ركودگیری شركت می كند. 

مدیرعامل انجمن دوقلوها و چندقلوها گفت: نفیسه روشن بازیگر سینما و تلویزیون نیز به عنوان سفیر هنری این انجمن در راین جشنواره حضور خواهد داشت. 

وی آغاز رسمی ركوردگیری را ساعت 17 تا 20 همان روز اعلام كرد و گفت: در این جشنواره پنج دقیقه نیز به عنوان فرجه زمانی برای انجام ركورد گیری نهایی مدنظر قرار گرفته كه در نهایت پس از جمع بندی همان شب اسناد و تصاویر ضبط شده از مراسم به دفتر گینس برای تایید نهایی ارسال می شود. 

خاصه تراش افزود: براساس اعلام دفتر گینس پنج روز پس از تحویل مدارك و مستندات به همراه فیلم این مراسم، نتیجه نهایی تایید یا رد ركورد گیری به صورت رسمی اعلام خواهد شد. 

خاصه تراش با اشاره به اینكه ضریب متوسط تولد دوقلو و چندقلو در سطح جهان یك درصد كل زاد و ولدها است گفت: متوسط ضریب تولد نوزادهای دوقلو و چندقلو در سطح كشوری 3.5 درصد كل زاد و ولدها است. 
وی افزود: نسبت زاد و ولد دوقلو و چند قلوها در تهران نیز 3.5 درصد است به عبارتی از مجموع كل نوزادهایی متولد شده در شهر تهران، به طور متوسط 16 نوزاد دوقلو و چند قلو در این شهر به دنیا می آید. 
خاصه تراش افزود: براساس آمار دریافتی از سال 89 تا 93 تعداد دوقلوها و چندقلوهای شهر تهران 28 هزارنفر به ثبت رسیده است. 

وی گفت: با توجه به اینكه برخی از دوقلوها و چندقلوها در خانواده های كم بضاعتی به دنیا آمده اند این انجمن نیز به حسب احساس مسئولیت و در حد توان خود كمك هایی را نیز به این افراد انجام داده است. 

خاصه تراش از تفاهم نامه و انعقاد قرارداد با سازمان ها و نهادهای مختلف برای ارائه تسهیلات و تخفیفات به دوقلوها و چندقلوها خبر داد و گفت: با توجه به افزایش هزینه زندگی این خانواده ها، تسهیلاتی نیز مانند تقسیط بیمه شخص ثالث، تخفیف در بیمه های آتش سوزی و بدنه خودرو و خرید از فروشگاه ها و رستوران ها و همچنین ارائه خدمات پزشكی و دندانپزشكی برای دوقلوها و چندقلوها انجام شده است. 

وی افزود: همچنین برگزاری تورهای مسافرتی، جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف نیز از برنامه های این انجمن در طول این مدت بوده است. 

خاصه تراش با تاكید بر اینكه آشنایی هرچه بیشتر دوقلوها و چندقلوها با یكدیگر موجب تبادل اطلاعات و تجربیات می شود، گفت: همایش حضور چند هزار نفری دوقلوها و چندقلوها در یك زمان و مكان مشخص، انعكاس گر مطالبات و نیازهای اقشار مختلف از دوقلو و چندقلوهای كشور به مسئولان شهری و كشوری است. 

وی از اجرای دیگر برنامه ها شامل انتخاب «ترین های دو قلویی» با عنوان شبیه ترین، متفاوت ترین، چاق ترین، بلندقدترین، كوتاه قدترین، مسن ترین و جوانترین، لاغرترین، شیرین ترین خاطره و بهترین عكس دوقلو و چندقلویی در حاشیه این مراسم خبر داد. 

مدیرعامل انجمن دوقلوها و چندقلوها تصریح كرد: امكان شركت همه دوقلوها وچندقلوها در همه گروههای سنی از دختر و پسر و پیر و جوان در این گردهمایی بزرگ وجود دارد.
برچسب ها: گینس ، تجمع ، دوقلو ، رکورد
نظرات شما
پیشخوان