تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
گزارش رویداد۲۴ به بهانه دعوت حاج قاسم به نشست فراکسیون اصولگرایان مجلس دهم

خطر در کمین محبوبیت سردار سلیمانی

این قضیه که تکرار هم خواهد شد نیازمند هشدار جدی به حاج قاسم عزیز است که مبادا گرفتار دام دوست نماها شود. عده ای نقشه کشیده اند که از حاج قاسم، نردبان دستیابی به ریاست مجلس بسازند و پس از دستیابی به مقاصد خود، همان کنند که با مرحوم علی کردان کردند. سردار عزیز، به هوش باشید.
رویداد۲۴- هنگامی که به تاریخ مراجعه می کنیم مشاهده می کنیم که در هر دوره ای از آن، برخی افراد خاص به دلایل گوناگون، زبانزد عام و خاص بوده و از محبوبیت فراوانی برخوردار بوده اند.

گاهی فردی صدراعظم والارتبه ای بوده است، زمانی شخصی پزشک حاذقی بوده است، در دورانی شخصی سردار شجاعی بوده است و از این قبیل شخصیت هایی که غالب افراد از گروهها و دیدگاههای مختلف، آنان را قلبا دوست داشته و به وجود آنان افتخار می کرده اند.

هنگامی که دوران زندگانی و دوران ظهور و افول چنین افرادی را مورد مداقه قرار می دهیم مشاهده می کنیم که محبوبیت و شهرت آنان به دو دلیل، کاهش یافته است.

دلیل اول به عملکرد خود آنان باز می گردد که در نتیجه محبوبیت حاصله، اقداماتی را انجام داده اند و نوعی برداشت از آن متصور شده است که شخصیت محبوب، قصد سوءاستفاده از جایگاه خود را دارد.

دلیل دیگر نیز به عملکرد اطرافیان باز می گردد که یا به دلیل «ندانم کاری» و یا به دلیل «غرض ورزی»، به تخریب جایگاه شخصیت مذکور پرداخته اند.

در سه یا چهار سال اخیر، شخصیتی دلیر و جان برکف، که یادگار هشت سال دفاع مقدس است به واسطه اقدامات نظامی و فرماندهی شجاعانه در نیروی قدس سپاه پاسداران قدرتمند انقلاب اسلامی، از محبوبیت فراوانی در قلوب ایرانیان و مظلومان منطقه برخوردار شده است.

چپ و راست، اصلاح طلب و اصولگرا، جوان و پیر، زن و مرد، مسلمان و غیر مسلمان، با حجاب و بد حجاب، ورزشکار و هنرمند، کودک و سالخوره، نظام دوست و وطن پرست، و همه و همه، از رشادت های سردار سرافراز اسلام، حاج قاسم سلیمانی به خود می بالند و وی را سرمایه عظیمی برای کشور می دانند.

هیچ کس به دیده جناحی و خطی به سردار سلیمانی نمی نگرد. هیچ کس به دیده حزبی و گروهی به حاج قاسم نگاه نمی کند.هیچ کس هم علاقه ندارد که سردار سلیمانی توسط حزب و یا گروهی مصادره شود. همه افراد، علاقه مند هستند که سردار سلیمانی، همچنان حاج قاسم همه باشد و نه سردار برای عده ای خاص.

خبری در روزهای گذشته منتشر شد که شاید خیلی مورد توجه خوانندگان قرار نگرفته باشد و از آن به صورت گذری، عبور کرده باشند. سید حسین نقوی حسینی منتخب مردم ورامین در مجلس دهم اظهار کرده است:‌ فراکسیون فراگیر جمعه 7 خرداد در ساعت 6 بعد از ظهر در محل سالن مشروطه جلسه‌ای را برگزار خواهد کرد که دراین جلسه از تمامی منتخبان به جز اعضای فراکسیون امید دعوت شده است.به گفته‌ی وی در این جلسه علی لاریجانی به ایراد سخن می‌پردازد و از سردار سلیمانی نیز دعوت به عمل آمده است.

همین خبر باعث ایجاد نگرانی در میان دوستداران حاج قاسم شده است.لذا در این باب، چند نکته ای بیان می شود:
1-    مشخص است که عده ای از افراد که در ظاهر امر، خود را دوست جلوه نموده اند ولی در باطن، قصد سوءاستفاده دارند این بار، نقشه هایی برای سردار سلیمانی دارند. آنان میخواهند برای دستیابی به مقاصد سیاسی خود، از محبوبیت حاج قاسم، بهره برداری جناحی نمایند. این قضیه که تکرار هم خواهد شد نیازمند هشدار جدی به حاج قاسم عزیز است که مبادا گرفتار دام دوست نماها شود. عده ای نقشه کشیده اند که از حاج قاسم، نردبان دستیابی به ریاست مجلس بسازند و پس از دستیابی به مقاصد خود، همان کنند که با مرحوم علی کردان کردند. سردار عزیز، به هوش باشید.

2-    سردار سلیمانی عزیز دارای محبوبیت فراوانی است که نمی توان این موضوع را انکار کرد.اما برای درک صحیح هشدار مذکور،لازم است چند سالی به عقب بازگردیم و از محبوبیت شخصیتی بگوییم که اگر نگوییم محبوبیتش بیشتر از حاج قاسم بود لااقل کمتر نبود.
برادر محسن را که می شناسید؟ فرمانده دلیر سپاه در دوران دفاع مقدس را چطور؟ سردار رضایی غیور را چطور؟

سردار محسن رضایی به واسطه عملکرد خود در دوران حدودا شانزده ساله فرماندهی سپاه و به خصوص در دوران دفاع مقدس، از شانیت، جایگاه و محبوبیت ویژه ای در بین مردم برخوردار بود که کمتر اشخاص نظامی در کشور ما، به چنین جایگاه و رتبه ای رسیده اند. برخی استواری سپاه پاسداران را در چهره برادر محسن می دیدند. اما پس از آن چه شد؟

آیا محبوبیت امروز محسن رضایی با محبوبیت دهه هفتاد وی قابل مقایسه است؟ قطعا بدانید که برادر محسن، خودش مقصر اصلی چنین اتفاقی است.مردم ایران، هر شخصی را در همان جایگاهی که رشد نموده است و به محبوبیت رسیده است می پذیرند به خصوص آنکه آن شخص در منصبی نظامی هم بوده باشد.

اما برادر محسن تبدیل به دکتر محسن شد و برای دستیابی به مناصب سیاسی، تلاش نمود. لازمه دستیابی به مناصب سیاسی هم نشست و برخواست با برخی افراد و گروهها و دوری گزیدن از برخی دیگر است. همین عوامل و عوامل دیگر، دست به دست هم دادند تا از آن «برادر محسن»ی که در قامت فرماندهی سپاه، از استواری و صلابتش سخن به میان می آمد همینک گفته شود:«محسن رضایی نه شکست می خورد و نه پیروز می شود، بلکه از انتخاباتی به انتخابات دیگر، منتقل می شود.»

سردار سلیمانی عزیز، مردم ایران از شما توقع ندارند وارد بازیهای سیاسی و جناحی شوید. همین که در خبرها می آید «نشست سردار سلیمانی با منتخبین مجلس به جز لیست امید» یعنی وارد دسته بندی ها و خط کشی ها شدن؛ یعنی به برخی بی محلی کردن، یعنی مصرف محبوبیت در مسیر اهداف گروهی خاص.

اگر شما در جلسه افتتاحیه مجلس با حضور تمامی منتخبین مجلس شرکت کنید هیچکس به شما خرده نمی گیرد، حتی اگر در نشستهای منتخبین اصلاح طلب و اصولگرا به طور جداگانه هم حضور یابید ایرادی وارد نیست اما شرکت در نشست گروهی خاص، پیامدهایی دارد که در میزان محبوبیت شما نمایان خواهد شد.

باور بفرمایید علاقه مندی اصلاح طلبان به شما، اگر بیش از دیگران نباشد کمتر نیست.

3-    و اما نکته آخر اینکه حاج قاسم عزیز، اگر قصد ورود رسمی به فضای سیاسی و جناحی کشور را دارید لازم است از فضای نظامی فاصله بگیرید که این اقدام شما، دو خسارت عظیم را در پی خواهد داشت. خسارت اول؛ خارج شدن عنصری شجاع و خدوم از کادر فرماندهی سپاه است و خسارت دیگر،تلف شدن نیرویی متخصص در امور نظامی در اموری غیر تخصصی؛ چراکه تجربه نشان داده است ورود یک عنصر نظامی به مسائل سیاسی و جناحی، در همیشه ایام، با استقبال مردم روبرو نشده است. 

تجربه محسن رضایی در پیش روی قاسم سلیمانی است. تجربه ای ناموفق و شکست خورده. همینک محسن رضایی به سپاه بازگشته است.در نظر مردم ایران، ستونی مستحکم به سپاه بازگشته است. از روزی که برای بار دیگر، سردار محسن رضایی لباس سپاه را بر تن کرده است ابهت هیچ فرمانده ای در سپاه، یارای مقابله با وی را ندارد.

حاج قاسم عزیز، قدر محبوبیت خود را بدانید.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
تولایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
1
5
سلام.بسیارعالی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
10
3
سردار همدانی دست راست حاج قاسم و فرمانده سپاه تهران در سال 88 در مقابله با فتنه گران
اصلح طلب ها اکثریت قریب به اتفاق فتنه گران
علاقه اصلاح طلب به سردار سلیمانی دروغ و نفاق بزرگ تاریخ یا حداقل در سطح عامه اصلاح طلبی جهل کامل سیاسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
خجالت بکش اصلاح طلبها رو فتنه گر میخونی.خوبه ما هم به شما بگیم داعش وطنی.لعنت بر این طرز فکرتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
اکثر مردم ایران اصلاح طلبند. اگر مشکلی با اکثریت مردم دارید گمشید از کشور برید بیرون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
آقای حداد عادل که ادعای تقلب در انتخابات میکند فتنه گر نیست آیا فقط به 88 یها میگید فتنه گر
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
5
0
سلام بر عزیزان
شما نگران سردار عزیز هستید یا نگران خودتان و آینده جریانهای اصلاح طلب؟
نگران نباشید عزیزان محبوبیت برای شما مهم است برای سردار عزیزمان انجام وظیفه مهم است
البته سردارسلیمانی اکنون هم مشغول کارسیاسی دفاع از نظام است ولی سیاست بازی نمی کند.
آقای رضایی بخاطر بازی خوردن با هاشمی رفسنجانی دچار این وضعیت شد
مقام معظم رهبری هنگام درخواست برداررضایی برای خروج از کسوت پاسداری به ایشان تذکر دادند که این به صلاح شما نیست
البته در آخر هم حضرت آقا ایشان را دوباره به کسوت پاسداری مفتخر کردند
اگر سردار سلیمانی گوش به امر ولایت باشد هرجا که باشد موفق است حتی در عرصه اجرایی و بقول شما سیاسی
ناشناس
|
Brazil
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
1
6
امیدوارم که سردار سلیمانی مشاورانی داشته باشه که اجازه ندن سردار دچار دام های احتمالی بعضی از دوست نماها بشه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
0
3
جریان پایداری اینبار قصد داره حاج قاسم را مصادره و از بخشی از ملت که او را دوست دارند جدا کنه. سردار به خدا قسم نگرانی ما صرفا از دست دادن شما است وگرنه این جریان چنان از مردم سیلی خورد که دیگه با هیچ حیله و نیرنگی کمر راست نمیکنه.
علی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
1
1
سردار حتما موافق بودن که رفتن .. ایشون میدونن که دارن چکار میکنن .. نمدونم شما الان دقیقا نگران چی هستی ..حضور سردار سلیمانی تو این جلسات اونقدام تو انتخاب رییس تاثیر نداره
ابوالفضل
|
Belgium
|
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
نمیخواد شما خیلی‌ نگران سردار باشید.شما خودتون ازش نرد بان نسازید خیلیه
شریف
|
Belgium
|
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
2
2
سردار آنچنان محبوبیتی هم ندران. ایشان در قسمتی‌ از سوریه بیشتر محبوبیت دارن تا در ایران
مرد باشید نظر من رو هم چاپ کنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
0
Shemshadichannel:
او را #سردار_دلها مي نامند، مي دانيد چرا؟!
.
چون زماني كه بيشتر ما در خوابيم، او بيدار است، چون هنگامي كه بسياري در كنار خانواده شان در امنيت و ارامش هستند، او نزد سربازانش و نيروهاي مقاومت در #سوريه و #عراق است، به خاطر اينكه هنگامي كه شمار زيادي از دست اندركاران، در ضيافت هاي انچناني حضور دارند، سردار ما، در ضيافت نان چند روز مانده و كنسرو نيروهايش است و لحظه لحظه هايش را با انان سپري مي كند.
.
او فرمانده اي است كه با وجود جراحات هاي بسيار، همچنان مرد نبردهاي سخت است و با نيروهايش ماندن، در كارزار دفاع مقدس و جنگ با تروريست هاي خونخوار را، به پشت ميزهاي بزرگ نشستن، ترجيح مي دهد .
.
انان كه سردار عزيزمان را مي شناسند، خوب مي دانند كه او، يك روز سربازي ولايت و "دفاع از حريم و حرم" را، به دهها سال مرد سياست بودن و سرگرم شدن به سياسي بازي و سياست مداري نمي دهد، كه اگر اينچنين بود، اين روزها، مثل همه اين سالها در خط اول نبرد با دشمنان واقعي اسلام و ايران عزيز نبود .
.
سردار ما نياز به توصيه و ارشاد و نصيحت #اشنا و غير اشنا ندارد كه خود راهش را دهها سال است كه شناخته و از ان منحرف نشده است و چند روزه دنيا، و زر و زور و قدرت و ثروت و مكنت، فريبش نداده و نمي دهد.
.
#سردار_حاج_قاسم_سليماني، به لطف خداي بزرگ همواره عزيز بوده است، و همچنان با نگاه و توجه خاص حضرت حق، عزيز تر خواهد شد و هميشه و همه جا در "قله" است و "اسطوره" خواهد ماند، چه بخواهيم و چه نخواهيم، چه ببينيم و چه خود را به نديدن بزنيم، كه فرمود : #تعزُٓ_من_تشاء و #تذلُّ_من_تشاء
.
و يك خواهش : بگذاريد حاج قاسم عزيزمان، همچون هميشه، تمام وقت، فكر و ذهن و انديشه هايش را متمركز بر روي وظايف سنگين محوله اش كند و با ارسال پارازيت، به اندازه ذره اي، در كارش خلل ايجاد نكنيد .
.
مطمئن باشيد كه سردار دلها، به كارزارهاي #كليد و #گاز_انبر شما و ميز و صندلي هاي بزرگ مجلل تان نزديك نخواهد شد، زيرا هدف والايي دارد كه در جايي ديگر دست يافتني است، پس اسوده باشيد و در امنيت كامل، كه حاصل ايثارگري هاي ايشان و يارانش است، به امور خود بپردازيد و او را، رها كنيد .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان