تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
آذر منصوری در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

فراکسیون زنان به اعتبارنامه قاضی‌پور اعتراض کند

یک فعال زن اصلاح‌طلب در تایید ضرورت اعتراض نمایندگان مجلس و به‌خصوص فراکسیون زنان به اعتبارنامه نادر قاضی‌پور گفت: دست‌کم نمایندگان زن مجلس باید به‌طور جدی به این مسئله ورود پیدا کنند.
رویداد۲۴- یک فعال زن اصلاح‌طلب در تایید ضرورت اعتراض نمایندگان مجلس و به‌خصوص فراکسیون زنان به اعتبارنامه نادر قاضی‌پور گفت: دست‌کم نمایندگان زن مجلس باید به‌طور جدی به این مسئله ورود پیدا کنند.

آذر منصوری،  عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت‌وگو با رویداد۲۴ ضمن بیان این مطلب گفت: این موضوعی نیست که به دیدگاه سیاسی و یا نگرش سیاسی ارتباط داشته باشد، به دلیل اینکه نمایندگان زن پیشین مجلس هم از ایشان شکایت کردند و این شکایت در حال پیگیری است.

نادر قاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه تنها ساعاتی پس از حصول اطمینان از پیروزی‌اش در رقابت‌ انتخابی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی طی سخنرانی در ستاد خود گفته بود: مملکت را به آسانی به دست نیاورده‌ایم که هر روباه، بچه و کره الاغی را بفرستیم آنجا (مجلس). مجلس جای کره الاغ نیست! جای زنان نیست. جای مردان است. (زنان را)  می‌فرستیدشان (مجلس) سرشان بلا بیاورند آبرویتان برود!

منصوری در اینباره گفت: آنچه که از زبان آقای قاضی‌پور در مقطع بعد از انتخابات مطرح شده بود توهین آشکار به جامعه زنان ایران و جایگاه انسانی زنان بود که قاعدتا این سوال را مطرح می کرد که چنین فردی با چنین دیدگاه و تفکراتی چگونه توانسته از مراحل بررسی صلاحیت ها عبور کند و برای انتخابات در معرض انتخاب مردم قرار بگیرد.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: در واقع آقای قاضی‌پور به انسان توهین کردند. این توهین فقط مختص به زنان نبود و اساسا این سوال را مطرح می کرد که چنین فردی با چنین دیدگاهی آیا ظرفیت حفظ حرمت جایگاه نمایندگی مردم را دارد یا خیر. 

وی گفت: این موضوع به مقطع بررسی صلاحیت ها برمی گردد و این سوال جدی در این خصوص مطرح است که اگر چنین شناختی از ایشان قبل از بررسی صلاحیت ها و اعلام تایید صلاحیت ها وجود داشته، ایشان چگونه از این مراحل عبور کرد و تایید شد و در رقابت های انتخاباتی شرکت کرد و با شعارهای خاص خود رای مردم را جلب کرده و به مجلس راه پیدا کرد. 

او بار دیگر تاکید کرد: تنها مرحله ای که می ماند مرحله بررسی اعتبارنامه‌ها است که به نظر من حداقل نمایندگان زن مجلس در این قضیه باید به‌طور جدی ورود کنند. 

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با اشاره به شکایتی که نمایندگان زن پیشین مجلس از قاضی زاده داشته اند، گفت: بنابراین از نمایندگان زن مجلس دهم هم انتظار می رود که به‌طور جدی نسبت به این مسئله ورود پیدا کنند و به‌خصوص در مرحله بررسی اعتبارنامه‌ها این مسئله را مورد تاکید و توجه نمایندگان دیگر مجلس قرار بدهند. 

منصوری با اشاره به اینکه آقای قاضی‌پور باید پاسخگوی سخنان و اعمال خود باشد، گفت: این انتظار، انتظار محتملی است که جامعه زنان ایران در هنگام آغاز به کار فراکسیون زنان مجلس دهم از این فراکسیون خواهند داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به شناختی که از مجموع نمایندگان زن مجلس دهم وجود دارد قاعدتا آن‌ها پیگیر این مسئله خواهند بود و این اقدام آن‌ها می‌تواند پیام روشنی برای جامعه زنان ایران و تلاش و پیگیری که فراکسیون زنان در این خصوص دارند، داشته باشد. به هر ترتیب باید منتظر بود و دید که در مرحله بعدی بررسی اعتبارنامه‌ها، فراکسیون زنان اولین محصول عملکرد فراکسیونی خود را به چه شکلی در مجلس ارائه خواهد کرد.

این فعال زن اصلاح‌طلب در پایان گفت: تلاش زنان فراکسیون مجلس دهم بسیار مهم‌تر و مؤثرتر است تا اینکه به این مسئله بپردازیم که این تلاش به چه نتیجه‌ای منجر خواهد شد. اگر این عملکرد فراکسیونی آغاز خوبی داشته باشد این امیدواری به جامعه زنان ایران هم انتقال پیدا می‌کند که در مجلس دهم علاوه بر اینکه تعداد زنان افزایش پیداکرده، انسجام و عملکرد فراکسیونی آن‌ها می‌تواند انعکاس صدای قاطبه زنان ایران در نهاد قانون‌گذاری کشور باشد. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
1
مهم نیست نادر قاضی پور چه گفته باشد یا چه کار کرده باشد مثلا توهین به تمام زنان یا اعتراف به جنایت جنگی در دوران دفاع مقدس یا ......................همین که میگوید سرباز رهبرم برا اینا کافیه
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان