تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
محمود صادقی در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

یک دوره‎ای دانستن روحانی فرار به جلو تندروها از شکست انتخابات مجلس است

محمود صادقی، منتخب مردم تهران در مجلس دهم در مورد گرایش جامعه به اعتدالگرایی، گفت: «حذف تندروها از مجلس نشان داد که ملت اقبالی به گرایشات افراطی و تندروی ندارد و به رغم تمام فشارهایی که به دولت وارد می شود؛ جامعه ثابت کرد که موفقیت بزرگ دولت در بحث توافق هسته ای را درک می کند.»
رویداد۲۴محمود صادقی، منتخب مردم تهران در مجلس دهم در مورد گرایش جامعه به اعتدالگرایی، گفت: «حذف تندروها از مجلس نشان داد که ملت اقبالی به گرایشات افراطی و تندروی ندارد و به رغم تمام فشارهایی که به دولت وارد می شود؛ جامعه ثابت کرد که موفقیت بزرگ دولت در بحث توافق هسته ای را درک می کند.»   

رسانه ها و محافل اصولگرایی در هفته گذشته پروژه جنگ رسانه ای برای تک دوره ای شدن ریاست جمهوری روحانی را کلید زدند؛ موضوعی که به نظر می رسد پس از مشخص شدن نمای اعتدالگرای مجلس دهم، ضرورت آن برای اصولگرایان مشخص شده است.

جعفر شجونی، از سرسخت ترین مخالفان دولت روحانی، هفته گذشته خطاب به اصولگرایان تاکید کرد که «همه باید تلاش کنیم که ریاست جمهوری روحانی یک دوره ای شود»، اظهارنظری که البته رسانه های اصولگرا بسیار به آن دامن زدند.

این در حالی است که محمود احمدی نژاد نیز طی هفته های گذشته «سفرهای استانی» و سخنرانی های «بدون مجوز» خود را در استان ها و شهرستان های مختلف کلید زده و به نظر می رسد که (هرچند ظاهرا) سودای ریاست جمهوری مجدد دارد.  

از سوی دیگر، محمدرضا باهنر، نماینده مجلس نهم شورای اسلامی و یکی از چهره های شاخص اصولگرایی، در اظهارنظری تاکید کرد «روحانی در انتخابات 96 رقیب دارد؛ اما این رقیب احمدی نژاد نیست.» 

در همین زمینه پیش از هرچیز باید ریشه ها و انگیزه های اصولگرایان از این اظهارنظرها و چهره های احتمالی رقابت با روحانی را مدنظر قرار داد.

محمود صادقی، منتخب مردم تهران در مجلس دهم در گفت‎وگو با رویداد۲۴ در مورد گرایش جامعه به اعتدالگرایی، گفت: «حذف تندروها از مجلس نشان داد که ملت اقبالی به گرایشات افراطی و تندروی ندارد و به رغم تمام فشارهایی که به دولت وارد می شود؛ جامعه ثابت کرد که موفقیت بزرگ دولت در بحث توافق هسته ای را درک می کند.»   

محمود صادقی در مورد اظهارنظرهای چهره های اصولگرایی در این مورد، گفت: «این اظهارنظرها نوعی فرار به جلو است، در واقع این آقایان بر خلاف تصور خود، در انتخابات مجلس شورای اسلامی، مشاهده کردند که علیرغم همه تنگناها، فشارها و رد صلاحیت ها، اصلاح طلبان و مجموعه ائتلاف امید با نصاب بسیار بالایی در انتخابات موفق شدند. اصولگرایان علیرغم اینکه در تهران همه ژنرال های خود را به صحنه آورده بودند، به طور شگفت آوری از صحنه حذف شدند. احتمالا باهنر نیز پیش بینی این شکست را کرده بود که اصلا کاندیدا نشد.» 

وی ادامه داد: «رای مردم به مجموعه فهرست امید، اقبال جامعه به اصلاح طلبان و در عین حال حذف به یک باره لیست موسوم به اصولگرایان در تهران از جمله ریشه های این فرار به جلو است. بخش قابل توجهی از چهره های اصولگرایی که از سوی مردم حذف شدند، کسانی بودند که پس از روی کارآمدن دولت روحانی تمام هم و غم خود را بر مخالفت اغلب بی منطق و لجبازانه با دولت متمرکز کرده بودند.» 

منتخب مردم تهران در مجلس دهم افزود: «حذف این افراد نشان داد که ملت اقبالی به گرایشات افراطی و تندروی ندارد و به رغم تمام فشارهایی که به دولت وارد می شود و میراث بدهی هایی که از دولت گذشته به دولت یازدهم به ارث رسیده؛ جامعه ثابت کرد که این موارد و موفقیت بزرگ دولت در بحث توافق هسته ای را درک می کند. در واقع، ملت یک "نه" بزرگ به مخالفان توافق هسته ای گفت و پاسخ مثبتی به دولت روحانی داد.» 

صادقی تاکید کرد: «پیش بینی می شود پس از اینکه مجلس دهم به عنوان یک مجلس همگرا با دولت و البته تاکید می کنم که مستقل از دولت ولی همسو، همگرا و همدل با دولت شکل گرفته؛ می تواند از این پس با همگرایی و همکاری با دولت، سال پیش رو را سالی موفق در عرصه سیاست داخلی و اقتصاد رقم بزند. با توجه به اینکه لیست امید به ترکیب مناسبی در انتخابات هیات رئیسه مجلس دست پیدا کرد و افراطی ها مجلس را از دست دادند، اینک اصولگرایان جوسازی را آغاز کرده اند و به تضعیف دولت و فرار رو به جلو روی آورده اند.»

او افزود: « آنها چشم های خود را به روی واقعیت ها بسته اند و با اتکا به نابسامانی های به ارث رسیده از دولت گذشته، تصو می‏کنند با اتکا به شعارهای پوپولیستی و عوامفریبانه می‏توانند عرصه را از دولت بگیرند. این در حالی است که، با روی کار آمدن یک مجلس همسو، از این پس تمرکز دولت بر مسائل اقتصادی خواهد بود و با توجه به تنش زدایی از روابط خارجی در طول سه سال دولت روحانی، جامعه نتایج توافق هسته‎ای را تجربه خواهد کرد و به نظر می‎رسد که خواب پریشان اصولگرایان تعبیر نخواهد شد.»

وی در مورد گرایش جامعه به سوی اعتدال و رویگردانی از افراطی‎گری، گفت: «ترکیب مجلس دهم شامل تمام طیف های موجود، به وضوح نشان می دهد که برآیند این ترکیب، اعتدال است و پس از انتخابات هیات رئیسه، کسانی که گرایشات افراطی داشتند از دستیابی به کرسی نایب رئیسی ناکام ماندند.»

صادقی تاکیدکرد:« این موضوع، پیامی بود مبنی بر این که ترکیب نهایی مجلس، غلبه قابل توجهی به سمت اعتدال دارد. همین موضوع نمایانگر آرای مردمی است؛ هر گروه از نمایندگان مجلس دهم، طیف های مخلف مردم را نمایندگی می کنند که این موضوع می تواند آیینه ای از خواسته های مردم باشد و این ترکیب به هیچ وجه به سمت تندروی تمایل ندارد. با این وجود، نه دولت و نه مجلس نباید از این موضوع غفلت کنند که موظف هستند که هرچه سریع تر به وضع معیشتی طبقه فرودست سامان دهند.»

نماینده تهران در مجلس دهم در مورد نقش برجام در انتخاب مجدد روحانی در سال 96 گفت: «دولت باید با بررسی وزارتخانه هایی که در همراهی برای بهره گیری برای دستاوردهای برجام از پویایی لازم برخوردار نیستند، دست به تحول و به بیان جسورانه تر دست به یک خانه تکانی بزند تا با هرچه بیشتر محقق شدن دستاوردهای برجام بخصوص در حوزه اقتصاد، حربه ای که امثال احمدی نژاد از آن سوءاستفاده می کنند، از آنها گرفته شود؛ حربه ای که این افراد برای فریب طبقات فرودست، بواسطه آن شعارهای پوپولیستی سر می‎دهند. این حربه را جز با رشد و رونق اقتصادی و خدمت به توده های محروم نمی توان از دست این افراد گرفت.»

محمود صادقی در مورد رقیبان احتمالی روحانی در انتخابات 96 و نام هایی همچون قالیباف، سردار سلیمانی و لاریجانی، گفت: «به نظر نمی رسد هیچ یک از نام هایی که رسانه ها در مدت اخیر سعی در معرفی آنها به عنوان رقیب روحانی در انتخابات 96 داشتند، بتوانند در برابر روحانی عرض اندام کنند. در انتخابات دوره های گذشته شاهد بودیم که مردم نسبت به نظامی ها اقبال چندانی در امر انتخابات ندارند و از سوی دیگر، این افراد در انجام وظایف نظامی خود، بسیار مورد اقبال جامعه قرار می گیرند؛ اما مردم در امر سیاست اقبال چندانی به آنها ندارند.»

او افزود: «از سوی دیگر، منطقی نیست که لاریجانی درصدد رقابت با روحانی برآید و به نظر می رسد که در میان این چهره ها، گزینه مطرحی وجود نداشته باشد. با این وجود، برخی احتمال می دهند که احمدی نژاد قصد دارد با ایجاد گرد و خاک و از بین بردن شفافیت، گزینه هایی را از جیب خود بیرون بکشد ولی به نظر می رسد که دست وی نیز برای مردم رو شده است.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
0
1
اقای روحانی اصولگر به کدام قولها و عده ها و مطالبات مردم و رای دهنده ها عمل کردند ؟!!! ارزان شدن دلار و بازگشت ارزش ریال بعد رفع تحریمها با دلار 3500 تومانی ؟؟؟!! ارزانی ؟؟؟!! کاهش تورم از طریق کاهش قدرت خرید مردم و ایجاد رکود ؟؟؟؟؟رفع حصر ؟؟؟؟ رفع ممنوع تصویری رئیس اصلاحات که از حامیان اصلی اقای روحانی بودند ؟؟؟؟؟ رفع ممنوع فعالیت استاد شجریان که در تبلیغات از نام ایشان بارها استفاده کردند ؟؟؟؟؟؟ منشور حقوق شهروند با 7 هزار گشت ارشاد نامحسوس با تایید وزیر کشور اصولگرای ایشان ؟؟؟؟ شلاق زدن جوانان در قزوین به جرم فقط شادی ؟؟؟؟؟رابطه با دنیا با عقب نشینی از بهبود رابطه با امریکا ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۶
رفع فیلتر شبکه های اجتماعی رو هم اضافه کن. البته شاید روحانی واقعا میخواست اینها رو حل کنه اما توانشو نداشت. این که رئیس جمهور یک مملکت حتی قدرت اینو نداشته باشه که یه سایت رو رفع فیلتر کنه باعث ناامیدیه. حالا چنین مقامی با این قدرت ناچیز چطور میتونه کارهای بزرگتری مثل رفع حصر و رفع ممنوع التصویری انجام بده؟ چطور میشه از این مقام انتظار داشت با فساد گسترده اقتصادی که ریشه هاش معلومه کجاست مبارزه کنه؟ تندروها قدرت مطلق رو در اختیار دارند و اخیرا هم با افزایش رفتارهای خشن و بگیر و ببندها میخوان یاداوری کنن که علیرغم شکست در دو انتخابات اخیر همچنان رئیس اونها هستند.
نظرات شما
پیشخوان