تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵

«دروازه ورود به عالم اموات» هشداری برای ساکنان زمین

ظهور ناگهانی دهانه آتشفشانی در سیبری به منزله هشداری درباره گرم‌شدن بی‌سابقه کره زمین است.
رویداد۲۴- روزنامه توریسم نوشت: ظهور ناگهانی دهانه آتشفشانی در سیبری به منزله هشداری درباره گرم‌شدن بی‌سابقه کره زمین است.

این دهانه آتشفشانی که به طور ناگهانی و از زیر توده‌ قلبی یخی سیبری ظاهر شده است از سوی مردم محلی ملقب به نام «دروازه ورود به عالم اموات» شده است.

ظهور این پدیده که موجبات ترس و وحشت مردم محلی را فراهم کرده است به سرعت در حال گسترش است و در حال حاضر یک کیلومتر طول و 90 متر عمق دارد.

بر اساس مطالعات انجام گرفته در این رابطه، این گودال عظیم به طور متوسط سالانه 20 متر گسترش پیدا می‌کند.

اما دهانه «باتاگایکا» که برای نخستین بار حدود 25 سال پیش ظاهر شد و بسیار کوچک‌تر از شرایط فعلیش بود به طور فزاینده‌ای در سراسر نیمکره شمالی گسترش یافته و نشان از گرم‌شدن بی‌سابقه کره زمین است.

ذوب‌شدن «پرمافراست» (سردخاک یا یخ‌ماند) به یکی از هولناک‌ترین پدیده‌ها برای بشر تبدیل شده است چرا که شامل مقادیر زیادی از گاز گلخانه‌ای متان که بسیار قوی‌تر از دی‌اکسیدکربن است، می‌شود.پرمافروست مهمترین انبار متان در کره زمین است. عمق پرمافروست در سیبری و اقیانوس منجمد شمالی گاهی به 1500 متر می‌رسد.اگر همه انباشت یخ‌های این منطقه ذوب شوند کره زمین 4 درجه گرم‌تر خواهد شد و این پدیده مرگ بسیاری از موجودات زنده را در زمین در پی خواهد داشت.

در این دره‌ که به واسطه این شکاف عظیم به‌وجود آمده است بقایای حیوانات مانند ماموت،گاو مشک و اسب و کنده درختان کهن نیز دیده می‌شوند؛ با این حال، به گفته يکي از محققان تا به حال هیچ نشانه‌ای از یک تونل مرموز به «عالم اموات» ــ چه فیزیکی و چه معنوی ــ در این مکان یافت نشده است
برچسب ها: هشدار ، کره زمین
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان