تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۵

لاریجانی: اقدام بی‌بی‌سی در انتشار سند جعلی کودکانه بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بازی کودکانه و دستکاری بی‌بی‌سی در انتشار سند به صورت گزینشی خیلی زود برملا شد.
رویداد۲۴رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بازی کودکانه و دستکاری بی‌بی‌سی در انتشار سند به صورت گزینشی خیلی زود برملا شد.

علی لاریجانی امروز در نطق خود در صحن علنی مجلس اظهار کرد: لازم می دانم از الطاف و مراحم رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای نسبت به مجلس شورای اسلامی سپاسگزاری کنم. دیدار ایشان در ابتدای کار مجلس دهم در محیطی بسیار صمیمانه صورت گرفت و جایگاهی که حضرتشان برای مجلس قائل شدند در بالاترین سطح تصمیم گیر در نظام بود.

وی ادامه داد: باید همه تلاش کنیم با تصمیمات به موقع و سنجیده و مواضع اصولی و محکم، به ویژه در مقابل استکبار و بحران آفرینی های منطقه، این جایگاه را که مظهر حکمت نظام هست، تثبیت کنیم.

رئیس قوه مقننه گفت: خشنودی رهبری از تخصص های گوناگون نمایندگان و روحیه تازه همکاران، تشکیل هر چه سرعتر کمیسیون ها را ایجاب می کند تا با بررسی شرایط کشور و تصویب قوانین لازم، به انتظار رهبری و ملت در حل مسائل اساسی کشور جامه عمل بپوشیم.

وی اظهار کرد: مطابق آیین نامه با حضور نایب رئیس مجلس و روسای شعب تا دو روز دیگر تکلیف همه کمیسیون ها مشخص می شود. کف عضويت در هر کمیسیون باید 19 و سقف آن 23 نفر باشد. لذا دوستان با توجه به تخصص‌های خودشان به کمیسیون هایی که هنوز ظرفیتشان تکمیل نشده،‌ تمایل نشان دهند تا کار راحت‌تر پیش برود.

لایجانی بیان کرد: به نظر می‌رسد با تشکیل کمیسیون‌ها موضوع اقتصاد مقاومتی و سیاست های آن و توصیه های رهبر معظم به مجلس در همه کمیسیون ها بررسي خواهد شد و هر کمیسیون در حوزه کاری خود به اين موضوع خواهد پرداخت. مرکز پژوهش‌های مجلس پیش نویس استراتژی‌های مجلس را هرچه سریعتر در اختیار کمیسیون‌های تخصصی قرار دهد تا نظرات هر یک از آنها را در تدوین نهایی استراتژی مجلس لحاظ کنیم.

او گفت: در جلسات مستمر روسای کمیسیون‌ها با رئیس مجلس یا نواب او،‌ موضوعاتی که عرض شد پیگیری خواهد شد و پیشرفت کار در حوزه اقتصاد مقاومتی را دنبال خواهیم کرد.

او به اهمیت هیات نظارت بر رفتار نمایندگان نیز اشاره کرد و گفت:‌ در جلسه اخیر هیات رئیسه، براي تشکیل هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اقدام شد و نایب رئیسی که باید عضو این هیات نظارت باشد، مشخص شد. ایشان موضوع را دنبال می کنند تا هیات نظارت با ترکیبی که در قانون پیش بینی شده،‌ تشکیل شود.

لاریجانی تاکید کرد: نمایندگان مجلس ضمن تقدیر از نگاه نافذ رهبری و الطاف ایشان بار دیگر با آن حضرت بیعت نموده و به جدیت پیگیر تحقق رهنمودهای ایشان چه در حوزه اقتصاد مقاومتی و چه در سایر شئون خواهند بود.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش به اقدام اخیر بی بی سی اشاره کرد و گفت: اخیرا یک اقدام شیطنت آمیزی در رسانه های بیگانه در زمینه انتشار سندی جلعی از اسناد آمریکا انجام شد. قصد این بود که در مبارزات امام خمینی علیه آمریکا تردید ایجاد کنند. گرچه این بازی کودکانه و دستکاری در انتشار سند به صورت گزینشی خیلی زود برملا شد به طوری که گری سیک که عضو شورای امنیت آمریکا در آن زمان است در مقاله ای به صورت روشن،‌ غیرواقعی بودن این اقدام بی بی سی را توضیح داد.

لاریجانی گفت: اما آنهایی که با مشی امام از قبل انقلاب آشنا بودند و همچنین در دهه نخست انقلاب با صراط ایشان از نزدیک آشنا بودند، آنقدر این اقدام بیگانگان را دور از واقعیت دیدند که نیازی به توضیح ندیدند. البته دیدم که برخی صاحبنظران در داخل اظهاراتی را ارائه کردند و شگرد مکارانه این جریان بدلی را افشا کردند اما به نظر می رسد باید قصد اصلی آنها را فهم کنیم.

وی تاکید کرد: شاید قصدشان از این اقدام قلابی این باشد که شوکی در افکار عمومی ایجاد کنند تا قبح رابطه با آمریکا ریخته شود و اینگونه تلقی شود که این ارتباط از گذشته و حتی در سخت ترین شرایط، بوده است. گرچه این مکر و فسون به فضاحتی رسانه ای برای آنها بدل شد، اما نشان می دهد که چقدر آنها نیازمند شرایطی هستند که ایران دچار ساده انگاری دیپلماتیک شود. اینجاست که قدر و منزلت توصیه های رهبر معظم انقلاب در داشتن روحیه انقلابی مشخص می شود که باید موضعی سنجیده و قاطع نسبت به این اقدامات مکارانه داشته باشیم.

او همچنین به تروریست خواندن ایران از سوی آمریکا واکنش نشان داد. لاریجانی اظهار کرد: اتهام دیگری هم در موضوع حمایت از تروریست به ایران زدند که سبکسرانه و جاهلانه بود. کیست که نداند امروز در منطقه ایران است که در مقابل تروریست ها ایستاده است؟ کیست که ندادند تروریست های جنایتکار نتیجه سه دهه رفتار دولت آمریکا در منطقه هستند؟ مگر همین اخیرا یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آن کشور لب به آشکارسازی نگشود و نگفت ما جریان های تروریستی افغانستان و داعش را به وجود آوردیم؟ کیست که نداند همکاران و دوستان و دست نشانده های آمریکا در منطقه دستشان با امریکا در یک کاسه است؟

رئیس مجلس گفت: با همه این احوال با کمال وقاحت ایران را متهم می کنند که از تروریست ها در منطقه حمایت می کند. اینها نشان می دهد که چقدر وزن آنها از نظر بی وزنی و بی آبرویی گشاده شود که می خواهند شرایط بسیار واضح را وارونه جلوه دهند، اما ملت ما باصلابت راه انقلاب خمینی را ادامه خواهد داد.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان