تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

نیازمند یکپارچگی فراکسیون امید در مجلس دهم هستیم

فعال سیاسی جامعه زنان کفت: تجربیات جامعه زنان در اختیار نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان زن است. اما متأسفانه این تجربیات ساختارمند نیست که باید با بهره‌مندی از نظرات مشاوران این تجربیات دارای ساختار شوند. نمایندگان زن مجلس با ارتباط مستمر می‌توانند این ساختار را در نظام سیاسی و اجتماعی کشور به وجود آورند.
رویداد۲۴- یک عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت: برای رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب نیازمند انسجام، کار تشکیلاتی و کار با برنامه، پرهیز از فردگرایی و خودمحوری هستیم.

الهه کولایی در نشست چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی زنان ایران در مجلس دهم در دفتر جمعیت زنان مسلمان نواندیش گفت: یکپارچگی، بستر تغییرات سالهای اخیر است و این قاعده مهم باید همچنان جاری باقی بماند.

وی افزود: نیازمند یکپارچگی فراکسیون امید در مجلس دهم هستیم. تعداد مهم نیست. مهم یکپارچگی و وحدت اعضای فراکسیون است.

این فعال سیاسی جامعه زنان تأکید کرد: هدف، رویکرد و روش اهمیت دارد و خدا با کسانی است که به این مسئله توجه داشته باشند. وفاداری نمایندگان مجلس با عهدی که با مردم بستند موجب هدایت و حمایت خداوند می‌شود.

کولایی با تأکید بر اینکه وجه نظارتی مجلس از قانون‌گذاری اهمیت بیشتری دارد خاطرنشان کرد: مردم در برابر روندی که در حال اتفاق است اعتراض دارند. منظور بنده دامن زدن به غوغاسالاری و اختناق نیست بلکه منظورم افرادی هستند که مردم را مسئله‌دار می‌کنند و برای جامعه مشکل به وجود می‌آورند. نمایندگان باید پاسخگوی مطالبات مردم در این حوزه باشند. باری که مردم به دوش شما نهاده‌اند با خودآگاهی شما قابل پاسخ دادن است.

این فعال سیاسی جامعه زنان تأکید کرد: تجربیات جامعه زنان در اختیار نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگان زن است. اما متأسفانه این تجربیات ساختارمند نیست که باید با بهره‌مندی از نظرات مشاوران این تجربیات دارای ساختار شوند. نمایندگان زن مجلس با ارتباط مستمر می‌توانند این ساختار را در نظام سیاسی و اجتماعی کشور به وجود آورند.

این استاد روابط بین‌الملل خاطرنشان کرد: اگر از تجربیات جامعه زنان استفاده شود و ظرفیت نمایندگان مجلس نیز به خدمت گرفته شود می‌توان بخش‌هایی از مطالبات جامعه زنان و بلکه مشکلات جامعه‌ی امروز ایران به ویژه فقر، اعتیاد و ناپایداری ارکان خانواده را حل کرد. زنان نماینده باید به واسطه قوانین و آیین‌نامه ها بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی نظارت کنند تا مصوبات غیرمنصفانه و تبعیض‌‌آمیز علیه جامعه زنان و سایر طبقات جامعه پالایش شود.

کولایی تأکید کرد: باید با استفاده از نهادهای مدنی و سیاسی بتوان افزایش سهم 30 درصدی زنان در ساختار سیاسی و اجتماعی کشور را تحقق بخشید.

عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب با انتقاد شدید از نگاه سنتی به جامعه زنان گفت: تلقی جامعه سنتی از زن در کلام یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس نهم به خوبی نشان از دیدگاه جامعه سنتی نسبت به زنان دارد. در یک جامعه سنتی زن فقط محکوم به قرار داشتن در چارچوب خانه است. البته خوشبختانه طی چند سال گذشته نقش اجتماعی زنان نیز مورد توجه قرار گرفته است. این تحول، معجزه‌وار اتفاق نیفتاد.

انسان به ماهو انسان باید در جامعه‌ی ایرانی مورد توجه قرار گیرند و یکی از طبقات جامعه ایران «زنان» هستند.

کولایی در بخش دیگری از سخنانش جست و جوی آرزوها در قالب نمایندگان زن مجلس را واقع‌بینانه ندانست و افزود: همین اندازه که وزن زنان در مجلس و نقش آنان نسبت به گذشته تغییر ماهیت یافت اتفاق بزرگی بود.

این تغییر فضا به برکت حضور مردم امید را در جامعه گسترش داد. بررسی فرصت‌ها و چالش‌های فراروی زنان در مجلس نیازمند رویکرد واقع‌گرایانه است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان