تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۶ تير ۱۳۹۵
ساندی تایمز گزارش داد

کشف دوباره زیبایی‌های ایران مدرن در فضای پسابرجام

درهای این کشور به روز جهان گشوده می‌شود، اما بسیاری از اماکن آن هنوز کشف نشده و ناشناخته مانده‌اند.
رویداد۲۴- درهای این کشور به روز جهان گشوده می‌شود، اما بسیاری از اماکن آن هنوز کشف نشده و ناشناخته مانده‌اند. 

به گزارش رویداد۲۴ به نقل از ساندی تایمز، ایران امن و می‌ه‌مان نواز است و کسانی که در اطراف پرسه می‌زنند را می‌ه‌مان باغ‌های مخفی، پژواکی از یک تمدن بزرگ در گذشته و یک سبک زندگی مطابق مد روز می‌کند. 

با این حال اکثر مسافران نمی‌توانند به آسانی وارد این کشور شوند. جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور پیشین آمریکا این کشور را «محور شرارت» خواند و آن را در کنار کشورهایی چون عراق و کره شمالی حامی تروریسم اعلام کرد. 

انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ این کشور و برنامه هسته‌ای آن منجر به اعمال تحریم‌های نفتی و مالی شد که ایران را برای مدت‌ها به انزوا کشاند. اما در شانزدهم ژانویه سال جاری پس از آنکه این کشور توانست در ماه جولای توافق هسته‌ای تاریخی را با قدرت‌های جهان نهایی کند، لغو شدند و ایران با ۸۰ میلیون نفر جمعیت در حال بازگشت دوباره به عرصه جهانی است. 

نویسنده مقاله در ادامه نوشت: رهبران و صنعتگران جهان اکنون همانند مسافران در حال کشف دوباره ایران هستند. حدود ۱۲۵ هتل در سال جاری افتتاح می‌شوند و من در هتل اسپیناس پنج ستاره در تهران به سر می‌برم. 

این مکان مملو از اسکنرهای امنیتی است چراکه یک هیات نمایندگی از آفریقای جنوبی در این مکان حضور دارند. شنیده‌ام که پرتغالی‌ها هم برای مبادلات تجاری به این شهر آمده‌اند. 

با توجه به گشایش درهای ایران به روی جهان، حال زمان ایده آلی برای سفر به این کشور است. با وجود آنکه بسیاری از خارجی‌ها در این کشور گردش می‌کنند، بسیاری از اماکن آن اما کشف نشده و ناشناخته است. 

در تهران بین المللی است که بیشترین سرعت تغییرات را احساس می‌کنم. اتوبوس ما از بزرگراه‌های مدرن و چند لاینی عبور می‌کند که خودروهای رنو در هر گوشه از آن به چشم می‌خورند. در خیابان‌ها شاهد هنرهای عمومی، آپارتمان‌های لوکس و اتیکت‌های خارجی مانند بنتون و آدیداس و کافه‌هایی شیک هستیم. 

اما در این میان اماکن آرام تری هم وجود دارند، جایی که زمان می‌ایستدو موزه رضا عباسی از این دست اماکن مورد علاقه من است که بخشی را به خطاطی فارسی اختصاص داده است. دانش اندکی نسبت به این هنر داردم اما حروف ظریف و زیبای آنکه روی کاغذ بالا و پائین شده‌اند، خیال انگیز است. 

روزهای تازه، ثروت تازه
پس از آنکه تحریم‌های اعمال شده بر ایران لغو شد و این کشور نفتی درهای خود را گشود، سنگاپور از نخستین داوطلبانی بود که اقدام به تقویت روابط با ایران کرد. 

اس. ایسواران، وزیر صنعت و تجارت سنگاپور و هیات نمایندگی از ۵۷ تاجر در ماه فوریه از این قدرت انرژی دیدن کردند. سنگاپور در میان ۱۶ هیات نمایندگی تجاری بود که طی سه ماه نخست پس از تحریم سریعا راهی ایران شدند. 

جی. جایاکریشنان، مدیر گروه خاورمیانه و آفریقای سازمان بین المللی سنگاپور به ساندی تایمز گفت: ایران یکی از پرجمعیت‌ترین و غنی‌ترین کشورهای خاورمیانه است. تولید ناخالص داخلی این کشور علیرغم در سال ۲۰۱۴ با رشد ۴. ۳ درصدی به ۴۱۶. ۵ میلیارد دلار رسید تا پس از عربستان، دومین اقتصاد بزرگ منطقه نام بگیرد. 

 ایران در ماه ژانویه ۱۱۸ هواپیمای ایرباس سفارش داد و در پی آن نیز طی ماه جاری توافق خرید ۱۰۰ هواپیمای بوئینگ را به امضا رساند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان