تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۵

استان اصفهان جزء 5 استان اول در آسیب های اجتماعی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در حوزه خانواده یک سونامی آمده است، اما خودمان متوجه نیستیم.
رویداد۲۴- حبیب رضا ارزانی در مسجد حجت‌الاسلام گلپایگان در مراسم شب قدر اظهار کرد: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است اما متاسفانه در برخی از آسیب‌های اجتماعی از تهران هم جلوتر است و در آسیب‌های اجتماعی جزء پنج استان اول کشور است.

وی در رابطه با مباحث طلاق ادامه داد: آمار طلاق ارسال ۹۴ در استان اصفهان حدود ۳۳ درصد بود که این یک فاجعه بزرگ است. در حوزه خانواده یک سونامی آمده است اما خودمان متوجه نیستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در حوزه خانواده معضلاتی وجود دارد که اسلام، قرآن و اهل‌بیت برای رفع آن راه‌کارهایی دارند و می‌توانند وضع موجود جامعه را به سوی صلاح، سعادت و رشد پیش ببرند.

ارزانی خاطر نشان کرد: آیا به همین اندازه‌ای که فناوری درحال‌توسعه است دین، اخلاق و تدین در جوامع دنیا رشد پیدا می‌کند؟ متاسفانه خیر و آمار برعکس است.

وی افزود: ۲۰ سال پیش زمانی که برای تبلیغ به خارج از کشور می‌رفتیم در بسیاری از جوامع آمار بی‌دینی به اندازه اکنون زیاد نبود، اما امروز این طور نیست، عده‌ای از مردم دنیا می‌گویند چه لزومی دارد که متدین باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اضافه کرد: در فضای کنونی کشوری همچون جمهوری اسلامی ایران می‌گوید نه تنها مردم ما متدین هستند بلکه نظام اداره اجتماع‌مان نیز جمهوری اسلامی است، ادعای این جامعه ادعای خوبی است اما آیا در مقام عمل توانسته است آموزه‌های دینی را در جامعه عملیاتی کند؟

ارزانی خاطر نشان کرد: عدم همفکری زن و شوهر، افشای اسرار خانواده، عدم احترام به حقوق یکدیگر، سوءظن، دروغ‌گویی، خیانت، توقع‌های بیجا و تنگ‌نظری در خانواده از عوامل طلاق است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان