تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۸ تير ۱۳۹۵

آمریکا معافیت شرکت چینی از جریمه‌های مرتبط با نقض تحریم‌های ایران را تمدید کرد

وزارت بازرگانی آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد معافیت یک شرکت بزرگ چینی از ممنوعیت‌های صادرات وضع‌ شده به بهانه نقض تحریم‌های ایران برای یک دوره دو ماهه دیگر تمدید شده است.

رویداد۲۴-وزارت بازرگانی آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد معافیت یک شرکت بزرگ چینی از ممنوعیت‌های صادرات وضع‌ شده به بهانه نقض تحریم‌های ایران برای یک دوره دو ماهه دیگر تمدید شده است.

 وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای بامداد سه‌شنبه اعلام کرد معافیت شرکت بزرگ چینی  «زد.‌تی‌.ای»، سازنده تجهیزات ارتباطی، از ممنوعیت‌های صادرات وضع‌شده به بهانه نقض ادعایی تحریم‌های ایران را تا چند ماه دیگر تمدید کرده است.  

طبق گزارش رویترز، این بیانیه می‌گوید معافیت «زد.تی.‌ای» از ممنوعیت‌های صادرات سخت‌گیرانه اعمال‌شده علیه این شرکت تا 30 آگوست تمدید می‌شود.

این مجوز به معنی آن است که شرکت چینی می‌تواند برای یک دوره دو ماهه دیگر به صادرات تجهیزات دارنده فناوری‌های آمریکایی ادامه بدهد.

بازرگانی آمریکا در ماه مارس اعلام کرده بود در صورت همکاری «زد.‌تی‌.ای» معافیت‌ها علیه این شرکت را تمدید خواهد کرد.

آمریکا اسفندماه سال گذشته این شرکت چینی را به نقض قوانین تحریمی ایران متهم کرده و برای آن ممنوعیت‌هایی در زمینه صادرات در نظر گرفته بود.

کارشناسان می‌گویند ممنوعیت‌های در نظر گرفته شده برای این شرکت چینی در زمزه سخت‌ترین جریمه‌های وضع‌شده علیه ناقضان تحریم‌های ایران بوده است. این محدودیت‌ها با دشوار کردن خرید اجناس آمریکایی، در زنجیره تأمین «زد.تی‌.ای» محدودیت‌های مهمی ایجاد می‌کرد.

در سال 2012 خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شده بود که که این شرکت چینی با امضای قراردادی چندمیلیون دلاری برای تحویل سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای آمریکایی به شرکت مخابرات ایران، تحریم‌های واشنگتن علیه تهران را نقض کرده است.
منبع: فارس
برچسب ها: جریمه
نظرات شما
پیشخوان