تاریخ انتشار: ۰۱:۳۴ - ۰۹ تير ۱۳۹۵

خدمات رایگان پزشکی برای سربازان حادثه دیده در فارس

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تمامی خدمات پزشکی به حادثه دیدگان واژگونی اتوبوس های حامل سربازان به صورت رایگان انجام گردید.
رویداد۲۴- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تمامی خدمات پزشکی به حادثه دیدگان واژگونی اتوبوس های حامل سربازان به صورت رایگان انجام گردید.

دکتر سید محمدکاظم تدین در نشست خبری تشریح خدمات دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مصدومان حادثه واژگونی 2 دستگاه اتوبوس حامل سربازان، بیان کرد: تعداد ترخیصی‌ها و مقایسه این تعداد با تعداد مصدومان پذیرش شده نشان‌دهنده سطح و کیفیت خدمات ارائه شده توسط بیمارستان‌ها است.

وی با بیان اینکه در مجموع 2 حادثه واژگونی اتوبوس، 106 کشته و مجروح داشت، اضافه کرد: از کل این تعداد، 59 نفر مربوط به حادثه اول در نی‌ریز و 47 نفر مربوط به حادثه دوم در سروستان بودند.

این مقام مسئول با بیان اینکه حادثه دوم در سروستان، کشته به‌دنبال نداشت، گفت: در حادثه دوم کل مصدومان ابتدا در صحنه حادثه و بیمارستان سروستان خدماتی را دریافت و سپس به بیمارستان‌های نمازی و شهید رجایی شیراز برای تکمیل روند درمان اعزام شده‌اند.

او گفت: در حادثه اول از مجموع 59 نفر سرنشینان خودرو، 16 نفر در صحنه جان خود را از دست داده بودند و 3 نفر نیز قبل از رسیدن به بیمارستان نی‌ریز، جان به جان‌آفرین تسلیم می‌کنند و مابقی مصدومان شامل 40 نفر بعد از دریافت خدماتی در بیمارستان‌های نی‌ریز و استهبان، به شیراز اعزام و به بیمارستان شهید رجایی منتقل می‌شوند.

تدین با یادآوری اینکه کل مصدومان منتقل شده به شیراز 87 نفر بوده‌اند، گفت: هم‌اینک 23 نفر از این مصدمان در بیمارستان شهید رجایی بستری هستند که از این تعداد هم 10 نفر در بخش آی‌سی‌یو و بقیه در بخش بستری، حضور دارند.

او گفت: پزشک دستور ترخیص 4 نفر از این افراد را صادر کرده است که به‌دلایل مختلفی این افراد ترجیح داده‌اند که در بیمارستان بمانند و تا زمانیکه در بیمارستان باشند، ما از آنان مراقبت کرده و خدمات را رایگان ارائه می‌دهیم.

تدین با اشاره به وجود امکان استفاده از اقامت‌گاه همراه بیمار برای همراهان مصدومان، یادآور شد: از کل کشته شدگان حادثه، 13 سرباز، 2 نفر غیرایرانی و 3 نفر خدمه اتوبوس‌ها بوده‌اند و یکی از راننده‌های اتوبوس اول فوت کرده و دیگری نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تصریح اینکه هیچ یک از مصدومان برای دریافت خدمات درمانی از بیمارستان‌های دولتی به بخش خصوصی اعزام نشده‌اند، گفت: یکی از مصدومان در صحنه تصادف با رضایت خودش ابتدا به بیمارستان ارتش در شیراز و سپس به بیمارستان اردیبهشت منتقل می‌شود و روز یکشنبه گذشته هم قرار بود ترخیص شود.

تدین با تاکید براینکه از فرد مورد نظر عیادت شده و تنها مشکل او مسائل مالی بوده است، گفت: ما هر 8 ساعت یک بار گزارش‌ها را از بیمارستان در خصوص مصدومان باقیمانده دریافت می‌کنیم.

منبع: برنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان