تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵
پوردستان:

اولین سیلی را نیروی زمینی به صدامیان زد

به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس و روز تکریم سربازان غیور، مراسم زیارت عاشورای حسینی (ع) به همت عقیدتی سیاسی ستاد نزاجا با حضور امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرماندهان، مسئولین، کارکنان پایور و وظیفه در جوار مرقد مطهر و پاک شهدای گمنام ستاد نیروی زمینی برگزار شد.
رویداد۲۴-امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان طی سخنانی در  مراسم زیارت عاشورا حسینی ( ع ) گفت: دشمن در صدد این است که خود را به ما نزدیک کند تا ضربه‌ای را به این مملکت وارد کند ما باید دور اندیش و مراقب باشیم و به هیچ عنوان نباید به دشمن خوش بینانه بنگریم چرا که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هیچ وقت از در دوستی و صداقت پا به میدان نگذاشته‌اند.

فرمانده نیروی زمینی در ادامه افزود: در گذشته جهان به صورت هسته پیرامون اداره می‌شد که آمریکا و روسیه جزء دو هسته اصلی این نظام سلطه بودند. کشور عزیزمان ایران از جمله کشور هایی بود که در خاورمیانه منافع بسیار زیادی را برای آمریکا در بر داشت اما پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران تمامی این مزیت‌ها را برای استکبار جهانی از بین برد، نگرانی آمریکایی‌ها این نبود، نگرانی عمده آنها این بود که انقلاب با خودش ادبیات جدیدی را به همراه آورده است، مثل استقلال، آزادی ، نفی سلطه و ... آنها می‌دانستند فرهنگ انقلاب اسلامی ایران، کشورهای اطراف را تحت تاثیر قرار خواهد داد و تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا این انقلاب را به کمک سایر کشورها از پای در آورند و ریشه نظام نو پای انقلاب را بخشکانند، از این جهت تحریم‌ها را به کشور تحمیل کردند.  شما جوانان عزیز باید آگاه باشید که بر سر این کشور چه آمده است و چه سختی‌هایی را پشت سر گذاشته است تا امروز شاهد امنیت، آسایش وخود باوری دست یابیم.

پوردستان اظهار داشت: بعد از این توطئه‌ها استکبار جهانی، رژیم بعثی عراق را بر علیه ایران تحریک کرد و کشور های همسایه را مجاب کرده است تا علیه انقلاب اسلامی اقدام نمایند و یک سری پیشنهادها و پاداش هایی را برای عراق در نظر گرفته بود تا جرات حمله به ایران را پیدا کند.

وی ادامه داد: نیروی زمینی یکی از اولین یگان‌هایی بود که برای  دفاع از کشور در روزهای ابتدای جنگ تحمیلی وارد عمل شد تا امروز در سراسر کشور امنیت و آسایش وجود داشته باشد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی زمینی قهرمان قبل از شروع جنگ در خط های مرزی در جنوب و غرب کشور مستقر شده و اولین سیلی را نیروی زمینی ارتش با حضور کارکنان مومن و پا در رکاب به صورت صدامیان می‌زند و ماشین جنگی دشمن که با 12 لشکر و 45 تیپ مستقل حرکت را به سمت مرزهای کشور انجام داده بودند را تثبیت کرد و تا پایان جنگ تحمیلی دشمن نتوانست پیشروی خود را بیشتر نماید. در این راه نیز نیروی زمینی ارتش شهدای زیادی را تقدیم حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش نیروی هوایی و دریایی ارتش اشاره داشت و گفت:  نیروی هوایی ارتش در روز دوم جنگ با پرواز 140 فروند جنگنده‌های خود چنان وحشتی را بر دل نیروهای عراقی می‌اندازد که اجازه حمله دوباره از آنها گرفته می‌شود پرواز 140 فروند در روز دوم جنگ تحمیلی یعنی آمادگی رزمی، تدین، ولایت مداری که کارکنان و خلبانان تیز پرواز نیروی هوایی تک تک این خصوصیات را هجی کردند، تکاوران نیروی دریایی ارتش در همان هفته اول جنگ تحمیلی آنچنان نیروی دریایی ارتش عراق را به زانو درآوردند که تا پایان جنگ تحمیلی از نیروی دریایی‌شان هیچ گونه تحرکی را ندیده‌ایم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: اولین شهدای دانشجویان دانشگاه های کشور دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) بودند که در وضعیت سخت اهواز با ایثار و از خود گذشتگی، ایستادگی کردند و نگذاشته اند خرمشهر به دست بیگانگان بیافتد ، نیروی زمینی قهرمان در 8 سال دفاع مقدس با شایستگی عمل کرد و در تمامی عملیات های دوران دفاع مقدس حضور داشته و رشادت هایی را به جای گذاشته است.

وی در پایان افزود: امروز این دشمن با جنگ نرم می خواهد اعتقادات و ایمان جوانان ما را سست کند و از بین ببرد و ما باید هوشیار باشیم و فریب دشمن را نخوریم و با افزایش بصیرت خود ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان