تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۵
حسن رسولی در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

روحانی از نقش رسانه‌ها و نهادهای مدنی در انتخابات غافل نشود

یک عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان عملکرد دولت را یک شاخصه تاثیرگذار بر سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برشمرد و اعلام کرد: آقای روحانی و کابینه او نباید از نقش نظارتی رسانه و مردم غافل در انتخابات غافل شوند.
رویداد۲۴- یک عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان عملکرد دولت را یک شاخصه تاثیرگذار بر سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برشمرد و اعلام کرد: آقای روحانی و کابینه او نباید از نقش نظارتی رسانه و مردم غافل در انتخابات غافل شوند.

حسن رسولی با بیان این مطلب در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ ضمن اشاره به فعالیت‌های جریان‌های سیاسی اعم از اصولگرایان و اصلاح طلبان برای دو انتخابات دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر‌ها و همچنین دوره دوازدهم ریاست جمهوری، گفت: از همین حالا و البته قبل‌تر جریان‌های سیاسی وارد جلسات رایزنی با هم پیمانان چه شخصیت‌ها و چه تشکل‌های تاثیرگذار برای ورود به انتخابات سال آینده شده‌اند و لذا نمی‌توان این حقیقت را کتمان کرد که انتخابات مهم و سرنوشت سازی پیش رو داریم. 

این عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان همچنین به جریان سازی برخی رسانه‌ها در آستانه انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: در چنین شرایطی که همگی خود را مهیای انتخابات می‌کنند، رسانه‌ها نیز توجه ویژه‌ای به این مساله دارند ولی متاسفانه برخی رسانه‌ها با طرح برخی مسائل یک سری حواشی را متوجه انتخابات کرده‌اند که می‌توان تا حدودی آن را رقابت ناسالم انتخاباتی منتسب به تعداد مشخصی از جریان‌های تندرو دانست. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: تاکنون بار‌ها اعضای شورای سیاست گذاری و همچنین چهره‌های برجسته اصلاح طلب اعلام کرده‌اند که در انتخابات سال آینده حمایت از حسن روحانی را محور خود قرار خواهند داد اما همچنان برخی رسانه سعی بر آن دارند که روند فعالیت‌های انتخاباتی جبهه اصلاحات را به شکل دیگری در جامعه و نزد افکار عمومی مطرح کنند که این مساله مصداق بی‌اخلاقی است. 

به گفته او، اصلاح طلبان هیچ برنامه‌ای برای معرفی و انتخاب نامزد دیگری در انتخابات ریاست جمهوری ندارند و این در حالی است که جریان اصلاح طلبی دچار قحط الرجال نیست و صرفا تصمیم بر حمایت مجدد از شخص حسن روحانی در انتخابات دارد. 

این عضو شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان همچنین به روند فعالیت‌های این گفتمان در خصوص انتخابات دوره بعدی شوراهای اسلامی شهر‌ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه تاکنون چندین جلسه بین فراکسیون اصلاح طلبان و شورای اصلاحات برگزار شده و طرفین از نقطه نظرات یکدیگر در خصوص آینده شورا مطلع شدند.

وی افزود: البته این جلسات همچنان ادامه دارد و طی چند ماه آینده وارد فاز عملیاتی برای انتخابات سال آینده خواهد شد تا مشخص شود که اصلاح طلبان با چه رویکردی وارد این عرصه شوند. 

رسولی در عین حال کارنامه دولت در انتخابات آینده را یک مساله بسیار مهم و سرنوشت ساز تلقی کرد و افزود: آقای روحانی و کابینه او می‌بایست تا زمان انتخابات برنامه‌ها و اولویت‌هایی را برای حفظ پایگاه‌های عمومی در انتخابات لحاظ کنند که همین مساله تاثیر به سزایی در اقبال مجدد مردم از او در رقابت با سایر نامزدهای انتخاباتی دارد. 

او تقویت اطلاع رسانی دولت و همچنین تعامل بیشتر بین دولت و مردم را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در انتخابات آینده برشمرد و ادامه داد: آقای روحانی و کابینه او نباید از نقش نظارتی رسانه و مردم غافل شوند و این مساله را در نظر بگیرد که با تقویت تعامل و ارتباط گیری با نهادهای مردمی و جریان‌های مدنی می‌تواند از یک طرف دفاع خوبی نسبت به کارنامه خود در موضوعات مختلف از جمله برجام داشته باشد و از طرف دیگر این امکان را فراهم می‌کند تا با جلب حمایت بیشتر جریان‌های مدنی زمینه بروز و ظهور هر اقدام تخریبی علیه دولت در آستانه انتخابات را غیرممکن و یا دست کم محدود کند.
نظرات شما
پیشخوان