تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵

واکنش امام جمعه شیراز به دستگیری تروریست‌های داعشی در استان فارس در روز تاسوعا

خطیب جمعه شیراز با اشاره به آیات قرآنی و روایات مختلف تاکید کرد که مردم خود پیاده کننده قسط و عدل در جامعه هستند زیرا اگر هر فرد به وظیفه خود به شکل شایسته عمل کند، جامعه به قسط و عدل دست‌ خواهد یافت و اگر غیر از این باشد ظلم و تعدی است.

رویداد۲۴- خطیبجمعه شیراز با اشاره به آیات قرآنی و روایات مختلف تاکید کرد که مردم خود پیاده کننده قسط و عدل در جامعه هستند زیرا اگر هر فرد به وظیفه خود به شکل شایسته عمل کند، جامعه به قسط و عدل دست‌ خواهد یافت و اگر غیر از این باشد ظلم و تعدی است.

آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه 23 مهر شیراز با تشریح برخی خصوصیت‌های افراد متقی و با بیان این‌که افراد متقی دانایی خود را با بردباری عجین کرده‌اند، گفت: علت اینکه در یک جامعه 80 میلیونی شاهد وجود 15 میلیون پرونده قضائی هستیم، پائین آمدن آستانه تحمل مردم است.

وی با اشاره به آیه 32 از سوره زخرف، گفت: خداوند تفاوت‌هایی را در هر فرد قرار داده تا هر کس بر اساس استعدادش کاری را عهده‌دار شود. مجموعه‌ای از فکر، عاطفه، توانایی بدنی، تربیت خانوادگی و دانش فردی انسان را طوری بار می‌آورد که هر کس به شغلی علاقه‌مند می‌شود و آنچه دارد را برای مردم به‌کار می‌گیرد و از آنچه دیگران دارند، استفاده می‌کند و این همان خدمات متقابل است.

او اضافه کرد: کسی می‌تواند از زحمات دیگران استفاده کند که خودش زحمتی کشیده باشد. اگر همه افراد جامعه استعداد، فکر، توان بدنی، اندیشه و عاطفه خود را به‌نحو صحیح به‌کار بیندازند و کار خود را به‌خوبی انجام دهند، جامعه به قسط و عدل می‌رسد و این بهترین حالت و همان مدینه فاضله است.

ایمانی با تصریح این‌که مردم خود پیاده کننده قسط در جامعه هستند، گفت: اگر هرکس هر آنچه در توان دارد را انجام دهد، در آن جامعه دزدی در کار نیست، کیفیت کار خوب است و این جامعه همان جامعه دارای قسط و عدل خواهد بود. قسط و عدل تنها در دادگاه یا برای امام جماعت به تنهایی نیست، معنای قسط و عدل این است که هر چیز در جای خودش قرار گیرد.

امام جمعه شیراز گفت: تعدی به حقوق دیگران به اشکال متفاوتی انجام می‌شود. یکی با دزدی مال دیگران را می‌برد و یکی با انجام ندادن وظیفه‌ و کار کردن در قبال گرفتن رشوه، به حقوق دیگران تعدی می‌کند. اگر کسی کار خود را انجام نداد مگر در قبال رشوه، این دزد و ظالم است.

وی گفت: کسی که 10‌ها برابر آنچه کار انجام می‌دهد از بیت‌المال استفاده می‌کند، دزد بیت‌المال است.

ایمانی هم‌چنین با اشاره به قرارداشتن در روز شهادت حضرت امام زین‌العابدین(ع)، گفت: شهادت اباعبدالله‌الحسین(ع) در عظمت و بزرگی فی‌ حد نفسه، آنچنان بود که می‌توانست معادلات جهانی را بر هم بزند و همانگونه هم شد. اما پایداری و گستردگی تاثیر این شهادت بستگی مستقیم به پیام‌آوران کربلا دارد.

وی با بیان اینکه خطبه‌های حضرت زین‌العابدین(ع) و حضرت زینب(س) و دختران و زنانی که به اسارت گرفتار شده بودند، عامل پایداری و گستردگی پیام کربلا و عاشورا بود، گفت: بعد از آن هم ائمه هدی این حرکت را ادامه دادند به‌گونه‌ای که تا امروز ادامه یافت و در آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد.

ایمانی گفت: پیام‌ و رساندن پیام شهید، از شهادت کمتر نیست. گاهی شاید گرانتر از شهادت هم تمام شود. شهدا در برهه‌ای از زمان کار خود را انجام می‌دهند و نسل بعد باید با بزرگداشت شهدا و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، پیام شهیدان را به نسل‌های آینده برسانند و مکتب شهادت را زنده نگه‌دارند.

امام جمعه شیراز با بیان این‌که رساندن پیام کربلا، سفارش حضرت امام حسین(ع) به امام سجاد(ع) بود، گفت: حسین(ع) با شهادت و زینب(س) و زین‌العابدین(ع) با پیام‌رسانی نام کربلا را جاویدان و پیام را به همه نسل‌ها تا روز قیامت ابلاغ کردند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس هم‌چنین با اشاره به دستگیری عوامل تروریست در این استان، گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) در فارس با همراهی و مساعدت عمده مسئولان اعم از مسئولان سیاسی، امنیتی، انتظامی، سپاه پاسداران و دستگاه قضائی، صبح روز بیستم مهرماه و در روز تاسوعا، گروهی شامل بیش از 10 نفر را در شیراز و سایر نقاط این استان دستگیر کردند.

ایمانی گفت: این افراد کسانی بودند از گروه‌های تکفیری که برای ضربه‌زدن به عزاداری اباعبدالله(ع) آماده شده بودند و بیش از 100 کیلوگرم تی‌ان‌تی از آنان کشف شد که قصد داشتند با آن مراکز عزاداری را منفجر کنند.

او بیداری و هوشیاری مسئولان و همدلی و همراهی مردم و اطلاع‌رسانی به‌موقع مردم را عامل موثر در دستگیری این افراد دانست و ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران این اقدام، گفت: دستگیری این افراد افتخاری بزرگ برای مسئولان استان فارس و گردانندگان امور این استان به‌شمار می‌رود و باید به آنان دست‌مریزاد گفت.

ایمانی از مردم خواست که با هوشیاری و بیداری هر حرکت و رفتار مشکوکی را به مسئولان و دستگاه‌های مسئول گزارش کرده و احتیاط را از دست ندهند.

امام جمعه شیراز هم‌چنین با اشاره به رای اخیر کنگره آمریکا در مقصر دانستن عربستان به‌عنوان عامل انفجار برج دوقلو در آن کشور، به تحلیل این اقدام پرداخت و گفت: مسائل مختلفی در این قضیه وجود دارد اول اینکه آمریکا در مقابل این حرکت کنگره و برای آن‌که دل عربستان را به‌دست آورد، حمله موشکی به یمن را آغاز کرد و در کودک کشی با عربستان شریک شد. دوم هم اینکه روابط آمریکا و عربستان 70 سال است وجود دارد و به سادگی از بین نمی‌رود زیرا آمریکا به نفت عربستان و عربستان به حمایت آمریکا وابسته هستند.

ایمانی ادامه داد: نکاتی در این اقدام وجود دارد اول اینکه آمریکا با این مصوبه تلاش کرد خود را از طعن و لعن جهانیان نجات دهد. دوم اینکه بهانه‌ای داشته باشد برای باج‌خواهی بیشتر از عربستان و سوم اینکه دلارهای نفتی عربستان باید تمام شود چون تاریخ مصرف آل‌سعود در حال تمام شدن است.

او با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر هزینه 82 میلیارد دلاری عربستان در جنگ با یمن، گفت: دلارهای نفتی عربستان باید مقداری در جنگ و مقداری هم بابت پرداخت غرامت به خانواده‌های آسیب دیده در حادثه 11 سپتامبر هزینه شود و وقتی آل‌سعود به سقوط رسید و تاریخ مصرفش تمام شد و در زباله‌دان تاریخ افتاد. دلاری هم برای ملت عربستان باقی نمانده باشد.

ایمانی با یادآوری این‌که مصرف شدن تمام دلارهای نفتی عربستان، طرح و نقشه آمریکا است، جنایت اخیر آل‌سعود در بمباران مجلس ترحیم در یمن را محکوم و خاطرنشان کرد: سال گذشته در چنین زمانی و با یک روز اختلاف آل‌سعود به مجلس عروسی حمله کرد و 115 زن و کودک و غیرنظامی را به خاک و خون کشید و این‌بار به مجلس ترحیم حمله‌ور شد و بیش از 700 کشته و مجروح برجای گذاشت.

خطیب جمعه شیراز گفت: آیا این حکومت (آل‌سعود) با این برنامه می‌تواند باقی بماند و اصلا می‌شود که باقی بماند. قطعا باتلاق یمن آل‌سعود را نابود خواهد کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: تاسوعا ، داعش ، شیراز ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان