تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵
در نامه‌ای به آملی لاریجانی مطرح شد؛

درخواست نمایندگان مجلس از رییس قوه قضاییه درباره نرگس محمدی

جمعی از نمایندگان مجلس دهم در مورد وضعیت نرگس محمدی به رییس دستگاه قضا نامه نوشتند و تقاضای نقض حکم و رسیدگی مجدد این فعال سیاسی را مطرح کردند.
رویداد۲۴- جمعی از نمایندگان مجلس دهم در مورد وضعیت نرگس محمدی به رییس دستگاه قضا نامه نوشتند و تقاضای نقض حکم و رسیدگی مجدد این فعال سیاسی را مطرح کردند.

متن این نامه که به امضای نمایندگانی همچون علیرضا محجوب، علی مطهری، پروانه مافی، سیده‌فاطمه ذوالقدر، ناهید تاج‌الدین، سیده‌حمیده زرآبادی، پروانه سلحشوری، احمد مازنی، هاجر چنارانی، علیرضا رحیمی، فاطمه سعیدی، طیبه‌سیاوشی و شاه‌عنایتی، محمود صادقی و ... رسیده، به شرح زیر است:

حکم به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی صحیحاً صادر نشده و به صراحت ماده مذکور در صورت ارتکاب ۳ جرم تعزیری، مرتکب باید مجازات جذم اسد (۱۰ سال) محکوم شود.

لازم به ذکر است شرکت ایشان در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و تشویق و دعوت از مرم برای شرکت در انتخابات نشانه‌ای از دلسوزی ایشان برای کشور عزیزمان است. ایشان در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی در سال گذشته حتی از داخل زندان نیز در انتخابات شرکت کرد و مردم را به حضور در صحنه دعوت نمود.

از بُعد فردی گزارش‌ها حاکی است که خانم محمدی که هم‌اکنون دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذراند مدت‌هاست از دیدار دو فرزند خود محروم بوده است از سوی دیگر نرگس محمدی که ۴۴ سال سن دارد از بیماری‌های آمبولی ریه و فلج عضلانی رنج می‌برد و متاسفانه تاکنون اقدام موثری برای معالجه او صورت نگرفته است در حالی که بار‌ها پزشکان بر لزوم بستری شدن ایشان تاکید کرده‌اند. براساس نظر پزشک معالج تکرار فلج عضلانی می‌تواند بیماری ایشان را نهادینه کرده و خطرناک باشد.

جناب آقای آملی‌لاریجانی

جنابعالی به عنوان رئیس قوه قضائیه واقف هستید که صدور احکمی این‌چنینی برای منتقدان به نتیجه‌ای جز بالا بردن هزینه انتقاد سالم نمی‌انجامد و موجب دوری منتقدان از نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود.

لذا خواهشمندیم براساس رافت اسلامی و با توجه به ایراد وارده در حکم صادره، باستناد ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری نسبت به تقاضای نقض حکم و رسیدگی مجدد در شعبه همعرض دستور اقدام مقتضی صادر فرمایید.

در آخر جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای تقویت خانواده متواضعانه تقاضا دارند حضرتعالی به عنوان بالا‌ترین مقام قضایی کشور شخصاً به این پرونده ورود نموده و با اقدامی خیرخواهانه بار دیگر رافت و عطوفت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به جهانیان نشان دهید.

و من‌الله التوفیق

درخواست نمایندگان مجلس از رییس قوه قضاییه درباره نرگس محمدی

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان