تاریخ انتشار: ۱۳:۵۰ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵
استقلال باز هم در متن حاشیه قرار گرفت

بند عجیب در قرارداد کاوه رضایی

آیا بند‌ی از قرارداد کاوه رضایی به او اجازه جدایی از استقلال را می‌دهد؟ بندی عجیب که احتمالا او را از پرسپولیس دور کرد و باعث پیوستنش به استقلال شد.
رویداد۲۴- آیا بند‌ی از قرارداد کاوه رضایی به او اجازه جدایی از استقلال را می‌دهد؟ بندی عجیب که احتمالا او را از پرسپولیس دور کرد و باعث پیوستنش به استقلال شد.

درست در شب بازی استقلال مقابل مس کرمان در جام حذفی، خبری عجیب اردوی این تیم را وارد حاشیه جدیدی کرد.

مدیر برنامه‌های کاوه رضایی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها اعلام کرد که کاوه رضایی از یکی از باشگاه‌های چینی پیشنهاد دارد و بنا به بندی که در قراردادش وجود دارد،  می‌تواند از استقلال جدا شود. او گفت که بازی با مس کرمان، آخرین بازی است که کاوه رضایی در استقلال بازی می‌کند.

بعد از این خبر بود که موجی از واکنش‌ و گمانه‌زنی‌ها فضای مجازی را در برگرفت. صفحات هواداران استقلال در اینستاگرام پر بود از ابراز نگرانی و گلایه از ایجاد حاشیه جدید!

اولین واکنش باشگاه استقلال از سوی پندار توفیقی بود. عضو هیات مدیره استقلال جدایی مهاجم این تیم بعد از بازی امروز را تکذیب کرد اما به دو بند قرارداد از رضایی اشاره کرده که رضایی می تواند طبق قرارداد منعقده، در دو مقطع نیم فصل و پایان فصل با داشتن پیشنهاد خارجی و پرداخت حق و حقوق باشگاه، از استقلال جدا شود.

واکنش بعدی  از طرف حسن زمانی، عضو دیگر هیات مدیره استقلال بود که امروز صبح در مصاحبه با خبرنگار ورزشی ایلنا گفت: اگر پیشنهادی برسد و کادر فنی نظر مثبت دهد این بازیکن می‌تواند از استقلال جدا شود!

 با بررسی صحبت‌های هر دو عضو هیات مدیره استقلال متوجه می‌شویم که هر دوی آنها خبر از بندی از قرارداد می‌دهند که کاوه رضایی می‌تواند به راحتی از استقلال جدا شود. البته تفاوت این صحبت‌ها با شایعات شب گذشته در این است که این دو عضو هیات مدیره، فقط جدایی این بازیکن در پایان بازی با مس کرمان را تکذیب کردند اما تلویحا خبر از جدایی زودهنگام این بازیکن می‌دهند.

برای بررسی قرارداد کاوه رضایی و دو بندی که توفیقی از آن سخن می‌گوید بهتر است به فصل نقل‌ و انتقالات و ماجرای پیوستن رضایی به استقلال بازگردیم.

پرسپولیس که با جدایی مهدی طارمی با کمبود شدید مهاجم مواجه بود، خیلی زود مذاکره با کاوه رضایی را آغاز کرد و به پیشرفت‌های زیادی نیز در این رابطه رسید به طوری که همه سایت‌ها و خبرگزاری‌های رسمی کشور خبر توافق کاوه رضایی با پرسپولیس را مخابره کردند. حتی مدیر برنامه‌های این بازیکن اعلام کرد که کار پیوستن کاوه به پرسپولیس تمام است و فردا صبح این بازیکن به طور قطعی به این تیم می‌پیوندد.

اما روز بعد در حالی که خبرنگاران زیادی منتظر بودند تا خبر پیوستن قطعی رضایی را پوشش دهند، از باشگاه پرسپولیس خبر رسید که این باشگاه در مذاکرات نهایی خود با رضایی به بن‌بست خورده و پیوستن او به پرسپولیس منتفی است. مسئولان باشگاه پرسپولیس و رسانه‌ها، علت این اتفاق را دو بندی دانستند که رضایی اصرار داشته است که در قرارداد خود گنجانده شود.

بازیکن پیشین تیم ذوب‌آهن خواستار این بود که در قراردادش بندی آورده شود، مبنی بر اینکه هر موقع پیشنهاد خارجی به او رسید، بدون مشکل از پرسپولیس برود. خواسته دیگر وی تعهد باشگاه پرسپولیس در پرداخت به موقع پول او بود که اگر به موقع دستمزدش پرداخت نشود به راحتی از باشگاه جدا شود!

هر چه بود کار پیوستن رضایی به پرسپولیس بر خلاف پیش‌بینی‌ها منتفی شد و در کمال تعجب این بازیکن دو روز بعد از این اتفاق به باشگاه استقلال رفت و در مدتی کوتاه با این باشگاه به توافق رسید. در همان روزها این شایعه به گوش می‌رسید که باشگاه استقلال برای عقب نماندن از حریف سنتی خود در فصل نقل‌وانتقالات با دو بند عجیب کاوه رضایی در قرارداد موافقت کرده است تا بتوانند با جذب او، فشار هواداران مبنی بر کم‌کاری در فصل نقل‌وانتقالات را کم کند. البته در آن زمان نیز مسئولان باشگاه این موضوع را تایید نکردند و قرارداد رضایی را حرفه‌ای و بر اساس منافع باشگاه دانستند. در طرف مقابل نیز رضایی علاقه به استقلال و کار با منصوریان را علت پیوستنش به استقلال عنوان کرد و حرفی از بند‌های قراردادش نزد.

حال با گذشت 10 هفته از مسابقات لیگ برتر پیشنهادی از باشگاه چینی، رضایی را به وسوسه انداخته است و طبق اعلام مدیربرنامه‌هایش، او قصد دارد استقلال را در این برهه حساس از لیگ که اوضاع چندان مناسبی ندارد، تنها بگذارد و در چین به دنبال آرزوهای فوتبالی خود باشد.

در هر حال دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سالهاست که از سوء مدیریت جدی و بی تدبیری رنج می‌برند و در سال‌های گذشته نیز از این اتفاقات در این دو باشگاه به وفور اتفاق افتاده است. هواداران استقلال هنوز جدایی تلخ نکونام، تیموریان و منتظری را به بهانه این بندهای عجیب و غریب، از یاد نبرده‌اند؛ جدایی که در نهایت به تضعیف استقلال و کسب رتبه ششم در جدول مسابقات منجر شد. پرسپولیسی‌ها نیز خاطرات تلخ کسر امتیاز به دلیل بندهای عجیب و غیرحرفه‌ای در قراردادهای بازیکنان خارجی خود را به خاطر دارند.

در این مورد به خصوص نیز دود این اتفاق به چشم استقلال و هوادارانش می رود؛ هوادارانی که امیدوارانه چشم به ساق بازیکنی بسته بودند که بعد مذاکرات و رفت‌ و آمدهای پی‌ در پی در باشگاه حریف سنتی خود، به یکباره سر از باشگاه استقلال در می‌آورد.

 
منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان