تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵

نماینده جبهه پایداری: دانش آشتیانی نخستین بازداشتی فتنه در آموزش و پرورش بود

سیدحسین نقوی حسینی در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت:به عنوان یک معلم، 27 سال در کلاس درس دادم، استاد تربیت معلم بودم و باید بگویم با آموزش و پرورش این کار را نکنید، آموزش و پرورش حزب سیاسی نیست.
رویداد۲۴-سیدحسین نقوی حسینی در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت:به عنوان یک معلم، 27 سال در کلاس درس دادم، استاد تربیت معلم بودم و باید بگویم با آموزش و پرورش این کار را نکنید، آموزش و پرورش حزب سیاسی نیست.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، سيدحسين نقوي حسيني، نماينده قرچك و پيشوا، از مخالفاني بود كه درباره دانش‌آشتياني سخن گفت. او حرف‌هايش را اينطور شروع كرد: درس شهيد فهميده از كتب درسي ما در شرايطي حذف شد كه آقاي دانش‌آشتياني، عضو شوراي سازمان برنامه‌ريزي كتب درسي كشور بود.

او ادامه داد: درود به شهيد رجايي و باهنر كه دو نمونه و الگوي مديريت ديني و مردمسالاري ديني در نظام جمهوري اسلامي هستند. در اينجا بعضي منسوب به شهيد رجايي و منسوب به خانواده علما شدند اما من اينجا عرض مي‌كنم نخست وزير دوران جنگ را هم داشتيم كه عامل فتنه بود. (او ابتدا به اشتباه گفت رییس جمهور دوران جنگ، عامل آمریکایی و سر فتنه بود)

اين نماينده مجلس خطاب به رييس جمهور گفت: آقاي رييس‌جمهور شما كه مطالب نمايندگان را گوش نمي‌كنيد،‌ سخن مي‌گوييد و مي‌ر‌ويد؛ اما بيان ما را بشنويد.چون گفتيد از نقد استقبال ميكنيم جسارت كردم حرف‌هايي را به شما بزنم كه اميدوارم به جهنم حواله نشود و به نفهم بودن متهم نشوم. آقاي رييس‌جمهور انقلابي‌ها مي‌فهمند، آنها را متهم نكنيد به نفهم بودن. مگر مردم به ما راي ندادند؟ به راي مردم احترام بگذاريد و حرف ما را گوش بدهيد.

نقوي حسيني افزود: اين اقدام ترميم نيست و در جهت مطالبات مردم هم نيست. مردم امروز بيكاري دارند، رونق و رفاه ميخواهند، جوانانشان در خانه‌هايشان با فوق ليسانس بيكارند و ترميم بايد آنجا انجام ميشد اما دولت براي اين موارد چه قدمي برداشته است؟

او گفت: آقاي فاني را مجلس داشت استيضاح ميكرد، درباره آقايان گودرزي و جنتي هم بحث كارآمدي نبود، موارد ديگري مثل كنسرت بود پس اين اقدام ربطي به ترميم كابينه ندارد.

اين نماينده ادامه داد: به عنوان يك معلم، 27 سال در كلاس درس دادم، استاد تربيت معلم بودم و بايد بگويم با آموزش و پرورش اين كار را نكنيد، آموزش و پرورش حزب سياسي نيست، مركز تعليم و تربيت و متعلق به همه ملت ايران است. ما 14 ميليون دانش آموز و تعداد زيادي معلم داريم كه بايد به خواسته‌هايشان رسيدگي كرد.

او تاكيد كرد: وزير شما كاملا يك بازيگر سياسي است. من به عنوان نماينده بايد در گور خودم پاسخگوي راي باشم. ما به مردم وعده داده ايم كه در مقابل فتنه بايستيم. اين شخص بازيگر نقش اول فتنه است، اسناد فتنه او ارائه شده و اولين مدير مدرسه است كه به جرم فتنه بازداشت شده است.

او با بيان اين كه چرا كارت زرد مجلس را دوباره به مجلس معرفي مي‌كنيد؟ گفت: بين يك ميليون و صد هزار معلم يك نفر شايسته نيست كه وزارتخانه خودش را اداره كند؟ اين توهين نيست؟ اين حاشيه‌سازي نيست؟ شما كه شعار عقلگرايي مي‌دهيد، اين عقلگرايي است كه كسي كه از مجلس راي منفي گرفته را دوباره معرفي كنيد؟ اينطور بايد به آموزش و پرورش ضربه زد؟

اين نماينده گفت: معلمها فراموش شده‌اند، دانش‌آموزها در شرايط خوبي نيستند،‌ مسكن فرهنگيان، رفاه و تعاونشان رهاست، صندوق ذخيره را ببينيد. امروز گفتند اين اختلاس نيست كه هشت هزار ميليارد عرق جبين معلمها را به سي نفر بدهيم. اين وام است. مردم اين حرف‌ها را نمي‌شنوند؟ شهروندي براي دو ميليون يك ماه در بانك مي‌دود، بعد اين وام‌ها داده شود؟ مي‌گوييد نفهم‌ها مي‌گويند اختلاس؟

او ادامه داد: چرا موافق‌ها درباره اين نكات توضيح نمي‌دهند كه دانش آشتياني موسس حزب منحله مشاركت، عضو فراكسيون مشاركت مجلس ششم، عضو شوراي سياستگذاري ستاد معين، امضاكننده بيانيه‌هاي مختلف در فتنه 88 و حمايت از تحصن هاي غيرقانوني در مكان هاي مختلف است؟ او با بورس دولت رفسنجاني به عنوان دبير محلي در مدرسه ايرانيان در خارج از كشور تدرس كرد در حالي كه معملمان براي اعزام به خارج مراحل سختي را طي ميكنند. در آن مدرسه خواهر يك شهيد گزارشي از عملكرد ايشان براي من فرستاده كه تقديم رييس مجلس ميكنم، همكاران من ببينند، اسناد مربوط به مسائل مالي و اقتصادي را هم تقديم رييس مجلس ميكنم كه ببينيد.

نقوي حسيني گفت: چشم‌هايمان را نبنديم، واقعيت اين است كسي كه در قلبش راضي باشد دولت جمهوري اسلامي شكست بخورد صهيونيست است. ما مي‌خواهيم دولت پيروز و مقتدر باشد و خدا را شكر كه قدرت‌هاي سلطه‌گر را به زانو درآورديم. آقاي روحاني ما مي‌خواهيم دولت موفق و پيروز باشد دلمان مي‌سوزد و مي‌خواهيم وزيري وزارت كند كه سابقه و تدين او مشخص باشد. چنين شخصي را نداريم؟ همين سه نفر هستند كه مدام بايد معرفي شوند؟

او در پايان حرف‌هايش گفت: امروز روز انتخاب مجلس دهم است. مجلس نهم خط قرمز نظام را رعايت كرد، بايد خط قرمز نظام را كه همان فتنه است رعايت كنيم. بنابراين از نمايندگان مي‌خواهم به كساني كه به چهره پاك اين نظام چنگ كشيدند و آن را خوني كردند، راي ندهند.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان