تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵
دبیر فدراسیون بدمینتون در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

امیدواریم در سال آینده به رنکینگ 200 برسیم

بدمینتون یکی از پرتحرک ترین رشته های ورزشی است که بسیاری از کشورها به طور ویژه بر روی آن سرمایه گذاری کرده اند. هرچند این رشته یکی از ورزش های مرسوم در بین مردم ما است اما هیچگاه در سطح بین المللی نتوانستیم آنطور که باید و شاید نتیجه لازم را به دست آوریم. این روزها فدراسیون بدمینتون در حال آماده سازی ملی پوشان خود برای شرکت در مسابقات بین المللی ترکیه است. از اینرو با بهادر زکی زاده، دبیر فدراسیون بدمینتون به گفت و گو نشستیم.
رویداد۲۴ - محمد آیتی: بدمینتون یکی از پرتحرک ترین رشته های ورزشی است که بسیاری از کشورها به طور ویژه بر روی آن سرمایه گذاری کرده اند. هرچند این رشته یکی از ورزش های مرسوم در بین مردم ما است اما هیچگاه در سطح بین المللی نتوانستیم آنطور که باید و شاید نتیجه لازم را به دست آوریم. این روزها فدراسیون بدمینتون در حال آماده سازی ملی پوشان خود برای شرکت در مسابقات بین المللی ترکیه است. از اینرو با بهادر زکی زاده، دبیر فدراسیون بدمینتون به گفت‌وگو نشستیم.

در ابتدا از اوضاع و احوال بدمینتون و شرایط ملی پوشان برای ما بگویید.
ارزش گذاری بدمینتون بازان در آسیا و جهان برمی گردد به رنکینگی که از سوی فدراسیون جهانی منتشر می شود. بازیکنان ما در گذشته نه چندان دور دارای رنکینگ های 120 تا 150 بوده اند. در شرایط کنونی رنکینگ ورزشکاران ما در بخش آقایان و بانوان بین 300 تا 400 است. ما برای آنکه در مسابقات المپیک 2020 حضور شایسته ای داشته باشیم باید به رنکینگ های به مراتب بهتری دست پیدا کنیم. وضعیت بدنی ورزشکاران برای نتیجه گیری بسیار اهمیت دارد. ان شاالله با اردوهای مناسب بتوانیم در مسابقات ترکیه و دهه فجر نتایج خوبی را کسب کنیم. امیدواریم موفق شویم در سال 96 رنکینگ بدمینتون بازان خود را به 200 برسانیم.

برای آماده سازی ملی پوشان، اردوهای برون مرزی را در نظر گرفته اید؟
خیر، اردوها در کشور خودمان و در شهرهای مختلف برگزار می شود. در حال حاضر هم زنجان را به عنوان اردوی چهار ملی پوش بزرگسال آقایان خود انتخاب کرده ایم. برنامه توسعه فدراسیون آسیایی و جهانی برای جوانان دختر و پسر مستعد دنیا اردوهای برون مرزی را ترتیب می دهد که در روزهای آتی یک دختر و پسر در سطح جوانان از کشور ما در مالزی حضور پیدا خواهند کرد. از طرفی فدراسیون هم تلاش می کند قبل از اعزام ملی پوشان به مسابقات بین المللی خارج از کشور کمی زودتر ورزشکاران خود را به آن کشور اعزام کند تا آن ها کمی بیشتر به شرایط مسابقات انس بگیرند.

هزینه سفرهای جوانان مستعد به عهده چه کسی است؟
تشکیلات برنامه توسعه فدراسیون آسیایی و جهانی هزینه این جوانان آینده دار را پرداخت می کند.

کمی از مسابقات پیشرو که در ترکیه برگزار می شود بفرمایید.
مسابقات بین المللی ترکیه در تقویم مسابقات جهانی جا گرفته است و ایران هم هر ساله در این تورنمنت شرکت می کند. یکی از اهداف ما آماده سازی برای مسابقات دهه فجر است. بهرحال شرکت در این مسابقات و درخشش ملی پوشان می تواند باعث بهبود رنکینگ ورزشکاران ما شود. رنکینگ به نوعی ارزیابی از عملکرد ورزشکاران ما است.

شما هم به مانند بسیاری از مدیران ارشد فدراسیون ها از نبود پوشش تلویزیونی مسابقات خود گله دارید؟
ما اگر بتوانیم در رشته ورزشی بدمینتون جاذبه لازم را بوجود آوریم هم مردم و هم صداوسیما به این رشته روی خوش نشان خواهند داد. ما باید تلاش کنیم تا کار خودمان را درست انجام دهیم و مطمئناً اگر این اتفاق بیفتد بدمینتون به لحاظ جذب افراد، شرایطی به مراتب بهتر از گذشته را پیدا خواهد کرد.

حرف آخر؟
نگاه فدراسیون با توجه به شرایط موجود فقط به نتیجه گیری معطوف نیست ما اهداف بزرگ تری را در آینده برای این رشته ترسیم کردیم که امیدواریم در این راه موفق شویم.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان