تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۶ آذر ۱۳۹۵
می‌آبادی، دبیرکل فدراسیون هندبال در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح کرد

ابراز خوشبینی نسبت به حضور تیم ملی هندبال در المپیک

هندبال جزو آن دسته از ورزش‌هایی است که در کشور ما کمتر به آن پرداخته می‌شود. بی‌تردید جو فوتبالی کشور باعث آن شده که دیگر رشته‌های ورزشی در ایران مهجور بمانند. خیلی از علاقه مندان به هندبال امیدوار بودند که ایران در این رشته به المپیک راه پیدا کند اما در آخرین مرحله این اتفاق نیافتد و تیم ملی کشورمان از راهیابی به المپیک ریو برزیل بازماند.
رویداد۲۴- محمد آیتی: هندبال جزو آن دسته از ورزش‌هایی است که در کشور ما کمتر به آن پرداخته می‌شود. بی‌تردید جو فوتبالی کشور باعث آن شده که دیگر رشته‌های ورزشی در ایران مهجور بمانند. خیلی از علاقه مندان به هندبال امیدوار بودند که ایران در این رشته به المپیک راه پیدا کند اما در آخرین مرحله این اتفاق نیافتد و تیم ملی کشورمان از راهیابی به المپیک ریو برزیل بازماند. برای آنکه از آخرین اوضاع و احوال هندبال باخبر شویم پای صحبت فرامرز می‌آبادی، دبیرکل و سخنگوی فدراسیون هندبال نشستیم تا ارزیابی داشته باشیم درباره شانس حضور تیم ملی هندبال ایران در المپیک. 

کمی درباره حال و هوای هندبال برای ما بگویید و بفرمایید می‌توانیم روزی امیدوار باشیم که تیم ملی هندبال کشورمان در المپیک حضور داشته باشد؟
اعتقاد داریم یکی از نشانه‌های پیشرفت، ورود تیم‌های ملی ما به عرصه‌های مهم بین المللی است ولی کار بر روی رده‌های سنی پایه، مظهر دیگر پیشرفت است و اینکه بتوانیم هندبال را در تمام شهرستان‌ها با قدرت جلو ببریم. زمانی که آقای مهدوی رییس فدراسیون شد این سیاست در دستور کار قرار گرفت. تبدیل هندبال کشور به هشت منطقه خودگردان و برگزاری مسابقات جشنواره نوجوانان و در ادامه همین الان که آقای مهدوی هم استعفا دادند مناطق با تمام قدرت دارند کار می‌کنند. در عین حال همه باید کمک کنند تا تمام ارکان و سازمان‌های هندبال را حفظ کنیم. اما در جواب به بخش دوم سوال شما باید بگویم که از دو، سه سال آینده می‌توانیم امیدوار باشیم که در بخش نوجوانان و جوانان قدرت بر‌تر آسیا باشیم و اگر همین روند جلو برود می‌شود امیدوار بود که در هشت سال آینده در المپیک حضور داشته باشیم و من به این آینده خوشبینم.

۱۲ تیم فقط شانس حضور در المپیک را دارند و از طرفی آسیا یک سهمیه دارد. قطر هم به عنوان قدرت اول آسیا پای ثابت حضور در المپیک است. آیا می‌توان با لابی در سطح جهانی سهمیه آسیا را بالا برد؟
چانه زنی‌هایی شد حتی ما برای حضور در مسابقات جهانی 2017 در فرانسه امیدوار بودیم وایلد کارت به ایران برسد که متاسفانه نصیب نروژی‌ها شد. بهرحال فدراسیون جهانی هندبال توقع دارد بهترین تیم‌ها در المپیک حضور داشته باشند. آن‌ها اسم کشور‌ها برایشان مهم نیست بلکه کیفیت تیم‌ها را در نظر می‌گیرند. پس ما باید هندبال کشورمان را توسعه دهیم که اگر فردا بحث وایلد کارت وسط آمد این فرصت نصیب هندبال ایران شود که در المپیک حضور داشته باشد.

تغییر وزیر ورزش و جوانان را چطور ارزیابی می‌کنید؟
هرکس که وارد مسئولیتی در بخش مدیریت کشور می‌شود هدفش خدمت است حالا اینکه فرد موفق شود یا نه بحث دیگری است. متاسفانه زمانی که مدیری از کار کنار می‌رود بسیاری از افراد به وی حمله می‌کنند که من این روش را قبول ندارم زیرا اگر کمبودی بوده باید در‌‌ همان ایام مطرح می‌شده نه آنکه وقتی فرد مسئولیت ندارد او را به باد انتقاد گرفت. به هر تقدیر وزیر ورزش تغییر کرد و من به نوبه خودم انتخاب آقای سلطانی فر را انتخابی شایسته می‌دانم. قبل از قبول این مسئولیت با ایشان آشنا بودم و قبول این پست حساس توسط آقای سلطانی فر را در جهت رشد و بالندگی ورزش کشور می‌دانم.

به نظر شما فساد در ورزش وجود دارد؟ و بفرمایید نقش رسانه ها در بیان فساد چیست؟
در رابطه با رشته ورزشی خودمان باید بگویم که مطلقاً در هندبال فساد نداریم، زیرا فساد جایی به وجود می‌آید که پول بی‌حساب و کتاب ریخته شده باشد. در هندبال مربی، بازیکن، داور و بقیه عوامل حتی استحقاق خودشان را هم نمی‌توانند بگیرند چه برسد به آنکه بخواهند از رانت اقتصادی استفاده کنند. اما در بخشی از قسمت‌های ورزش که پول بی‌حساب و کتاب ریخته شده باشد فساد وجود دارد. رسانه‌ها باید به مانند همیشه افکار عمومی را آگاه کنند ولی باید این انتقاد را از برخی از رسانه‌ها داشته باشم که گاهی اینقدر فضا را متشنج می‌کنند که بطور کلی ساختار را بهم می‌ریزند. رسانه‌ها نباید با مسائل برخورد سیاسی کنند و باید صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهند.
نظرات شما
پیشخوان