تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵
عبدالله ناصری، در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

ائتلاف اصلاح‎طلبان و اعتدالگرایان در انتخابات 96 حتمی است

عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان با تاکید بر ضرورت ائتلاف اصلاح طلبان با اعتدالگرایان و به ویژه حزب اعتدال و توسعه در انتخابات سال آینده گفت: ما در انتخابات سال آینده همان رویکردی را داریم که در انتخابات سال 92 و 94 داشتیم رسیدن به یک نامزد واحد و مشخص. نه تنها در انتخابات ریاست جمهوری بلکه در انتخابات شورای شهر نیز ما به یک لیست واحد نیازمندیم.
رویداد۲۴عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان با تاکید بر حتمی بودن ائتلاف اصلاح طلبان با اعتدالگرایان و به ویژه حزب اعتدال و توسعه در انتخابات سال آینده گفت: ما در انتخابات سال آینده همان رویکردی را داریم که در انتخابات سال 92 و 94 داشتیم رسیدن به یک نامزد واحد و مشخص. نه تنها در انتخابات ریاست جمهوری بلکه در انتخابات شورای شهر نیز ما به یک لیست واحد نیازمندیم.

در انتخابات سال 92 شاهد یک ائتلاف بزرگی بودیم ائتلافی میان میان اصلاح طلبان با اعتدالگرایان تحت هدایت حزب اعتدال و توسعه که منجر به پیروزی حسن روحانی در این انتخابات شد و این ائتلاف تا به انتخابات سال 94 نیز ادامه داشت که پیروزی را برای هر دو طیف تکرار کرد.

با توجه به اینکه در سال آینده قرار است دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برگزار شود، طبیعی است که این ائتلاف کماکان حفظ شود. ولی ظاهرا زمرمه‎هایی از این اردوگاه شنیده می‎شود که شاید مطلوب اصولگرایان باشد.
 
عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره ائتلاف اصلاح‎طلبان با اعتدالگرایان و حامیان دولت به ویژه حزب اعتدال و توسعه در انتخابات سال آینده گفت: هر دو جریان نامزدشان مشخص شده و نظر نهایی که دارند این است که باید از آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد. اگر این ائتلاف صورت نگیرد از لحاظ سازمانی خیلی اهمیت ندارد، مهم این است که در انتخابات ریاست جمهوری نامزد واحد داریم. بنابراین هر دو حزب به نامزد واحدشان فکر می‎کنند.

وی با اشاره به انتخابات سال آینده شورای شهر نیز تصریح کرد: ما سال آینده نه تنها انتخابات ریاست‎جمهوری بلکه انتخابات شورای شهر را نیز داریم که برای آن انتخابات نیز لیست واحدی خواهیم داد و باز هم در آن انتخابات نیز ما ائتلاف می‎کنیم. اصولگرایان در انتخابات شوراها بسیار فعال ظاهر خواهند شد به نظر می‎آید و عاقلانه هم این است که دولت و طرفدار آن و اصلاح‎طلبان در انتخابات شوراها یک لیست واحد بدهند.

ناصری در پاسخ به این سوال که چرا برخی از اصلاح‎طلبان به ائتلاف احتمالی بین اصلاح‎طلبان با اعتدالگرایان و حزب اعتدال و توسعه واکنش نشان داده‎اند گفت: نمی‎توان اسم آن را واکنش گذاشت بلکه اظهار نظر است، ما در انتخابات سال آینده همان رویکردی را داریم که در انتخابات سال 92 و 94 داشتیم رسیدن به یک نامزد واحد و مشخص. نه تنها در انتخابات ریاست جمهوری بلکه در انتخابات شورای شهر نیز ما به یک لیست واحد نیازمندیم. اگر تمرکز خود را در این انتخابات نگذاریم و بگذاریم اصولگرایان از ما پیشی بگیرند حتما ضرر خواهیم کرد؛ بنابراین حتما باید به سمت لیست واحد رفت و حتما میان اصلاح طبان و اعتدالگرایان ائتلاف شکل خواهد گرفت و این ضرورت را طرفین بر آن تاکید دارند.

وی درباره پیش بینی خود از ائتلاف میان اصلاح‎طلبان و حامیان دولت به ویژه حزب اعتدال و توسعه گفت: من این را خیلی امیدوارکننده می‎بینم. روحانی می‎داند مرکز رایش در میان اصلاح‎طلبان است پس خیلی هوشمندانه در این زمینه رفتار کرده و می‎کند و شخص روحانی و اطرافیانش با اصلاحات همراه هستند.

ناصری با اشاره به اظهار نظر یکی از اصلاح‎طلبان درباره اینکه اگر در انتخابات سال آینده گزینه‎ای کنار روحانی نباشد به بدنه اصلاحات آسیب وارد می‎شود گفت: خیر اینگونه هم نیست. طرح این نوع گفتار یک جنگ روانی است. اصلا طرح نامزد در برابر آقای روحانی در انتخابات سال 96 یک طرح انحرافی است. 

وی افزود: معتقدم که حتی بخش قابل توجهی از جریان اصولگرایی معتدل هم به سمت آقای روحانی خواهند آمد؛ چون در این شرایط با توجه به تحولاتی که در دنیا رخ داده و انتخابات آمریکا حتما وجود یک فردی با چنین پیشینه‎ای در چهار سال آینده در ضروریات است.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان