تاریخ انتشار: ۰۰:۳۷ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵

صادقی: برائت خود را از بوق بی‌بی‌سی اعلام می‌کنم/ جاده حکومت دو طرفه است

نماینده مردم تهران با بیان اینکه برائت خودم را از بوق بی‌بی‌سی اعلام می‌کنم، گفت: مسئول اول گسترش ماهواره و رادیو استعمار بی بی سی، صداو سیما است که با حاکمیت سانسور فضا را برای غوغاسازی آمریکا باز کرده است.
رویداد۲۴-نماینده مردم تهران با بیان اینکه برائت خودم را از بوق بی‌بی‌سی اعلام می‌کنم، گفت: مسئول اول گسترش ماهواره و رادیو استعمار بی بی سی، صداو سیما است که با حاکمیت سانسور فضا را برای غوغاسازی آمریکا باز کرده است.

 محمود صادقی طی سخنانی در نشست حاکمیت قانون و آزادی‌های سیاسی که عصر امروز در دانشگاه شیراز به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، گفت: ما باید سرمایه‌های سیاسی و اجتماعی خود را علیرغم اختلافات حول حبل الهی چنگ بزنیم و دل در گروی پیشرفت و آبادانی کشور داشته باشیم.

نماینده مردم تهران با اشاره به عنوان این نشست اظهار کرد: حاکمیت قانون زمینه ساز آزادی‌های سیاسی است.  حاکمیت قانون در برابر تمایلات فردی حاکم، یکی از آرمان‌های بشری در گذشته بود تا حاکمانی که با خواسته و اراده خود حکومت می‌کردند را وادار کنند تا یک ملاک و خط کش بدهند تا مردم بدانند چه رفتاری باید داشته باشند.

وی به نامه امام علی به مالک اشتر اشاره کرد و افزد: در بخشی از این نامه حضرت به مالک تاکید می‌کند که به مردم نگو که من امیر هستم و امر می‌کنم تا اطاعت شوم. جاده حکومت دو طرفه است و من حقی دارم و شما هم حقی بر من دارید.

عضو فراکسبون امید ادامه داد: حاکمیت قانون مستلزم این است که حاکم به رغم حقوقی که برای خود می‌داند برای شهروندان نیز حق قائل باشد و مردم را شهروند بداند تا رعیت خود و شهروندان نیز باید این آزادی را داشته باشند که انحصار طلبی در جامعه خود را شاهد نباشند.

صادقی در ادامه سخنان خود به بیان برخی از اصول قانون اساسی و حقوق ملت در این قانون اشاره کرد و گفت: در سال 62 زمانی که لایحه احزاب به مجلس تقدیم شد در یکی از موارد ذکر شده بود که گروه‌های سیاسی و احزاب برای راهپیمایی  باید از وزارت کشور مجور بگیرند اما شورای نگهبان این مصوبه را برخلاف اصل 27 که تاکید بر آزادی اجتماعات دارد دانست و خواستار اصلاح مصوبه شد. مجلس بر مصوبه خود اصرار و چون مجمع تشخیص مصلحت نظام هنوز تشکیل نشده بود، این قانون به تصویب رسید. از دکتر مهرپور که از اعضای وقت شورای نگهبان بود، پرسیدم که‌ آیا شورای نگهبان این ماده را تصویب کرده که گفت ما کماکان آن ماده را خلاف قانون اساسی می دانستیم و تائید نکردیم و چون 10 روز گذشته بود بخاطر سکوت، به عنوان قانون منتشر شد.

وی با اشاره به اصل قانونی بودن جرم و مجازات و شخصی بودن جرم و مجازات، اظهار کرد: طبق قرآن هیچ گناهکاری گناه دیگری را به دوش نمی‌گیرد. اینکه دیگران هرج و مرج کنند و با مهمان شهر آنگونه رفتار کنند و بعد رییس دانشگاه محکوم شود، درست نیست.

صادقی به تاکید قانون اساسی بر بی طرفی دادگاه و قاضی اشاره کرد و گفت: خود قاضی باید مستقل و دادگاه نیز بی طرف باشد. امام علی (ع) به مالک گفت وقتی بر منصب قضا می‌نشینی نگاه‌هایت را مساوی بین طرفین تقسیم کن.

این نماینده مجلس آزادی مطبوعات را در کنار سه قوه دیگر از ارکان نظام دانست و گفت: البته منظور آزادی مطبوعاتی است که آنها  هرآنچه را که دیدند بنویسند و از نوشتن آن چیزهایی که می‌بینند نترسند.

وی با بیان اینکه قانون اساسی در مورد صداوسیما نیز تاکید بر آزادی بیان دارد، یاداور شد:  طبق قانون اساسی آزادی بیان و نشر افکار با رعایت موازین اسلامی و مصالح کشور باید تامین گردد.  اگر صداوسیمای جمهوری اسلامی صداوسیمای ملی باشد و نه میلی، مردم ما هیچ موقع سمت بوق‌های بیگانه نمی روند.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: مسئول اول گسترش ماهواره و رادیو استعمار بی بی سی، صداو سیما است که با حاکمیت سانسور و  جلوگیری از انتشار حقیقت، فضا را برای غوغاسازی امریکا باز کرده است.

صادقی افزود: آقای امیرآبادی نماینده قم و از برادران اصولگرای مجلس و از اعضای هیات رئیسه است. من از خود او شنیده‌ام که گفت  قرار بود یک بار در برنامه‌ای صحبت کنیم و بعد آن را لغوش کردند و چون در مورد این مسئله مصاحبه کردم، همین صداوسیما دیگر مرا نشان نمی‌دهد. صداوسیما حتی اصولگرایان را بخاطر یک انتقاد حذف کرده‌ است.

وی داشتن رسانه بدون وابستگی را از حقوق فرهنگی مردم مطرح کرد و گفت: برائت خودم را از بوق بی بی سی اعلام می‌کنم. خون پدرم اجازه نمی‌دهد سخنی بگویم که بی بی سی خوشش بیاید.

صادقی در واکنش به دانشجویی  که به او گفت حرف‌هایش نژادپرستانه است، گفت: زنده باد مخالف من. 

منبع: ایلنا
نظرات شما
پیشخوان