تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
محمود میرلوحی در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

قالیباف عزمش را برای انتخابات جزم کرده است/ مردم به نامزد نظامی رای نمی‎دهند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است اصولگرایان برای انتخابات سال آینده متاسفانه دچار تشویش تدبیرشده اند و در صدد برآمده اند تا آب ریخته را نذر امامزاده کنند.
رویداد۲۴یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است اصولگرایان برای انتخابات سال آینده متأسفانه دچار تشویش تدبیر شده‌اند و درصدد برآمده‌اند تا آب ریخته را نذر امامزاده کنند.

حضور محمدباقر قالیباف به مناسبت روز دانشجو در در جمع دانشجویان و طرح انتقادات بسیار تند از عملکرد دولت به این گمانه‎زنی دامن زده است که سردار برای بار سوم تصمیم به بخت‌آزمایی درباره میزان محبوبیت خود در بین مردم گرفته است.

تصور برخی اصولگرایان بر این است که تنها رقیب حسن روحانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شخصی غیر از محمدباقر قالیباف نمی‌تواند باشد. قالیباف هم پیش‌ازاین برای اعلام کاندیداتوری اجماع را شرط قرار داده بود و محمدرضا باهنر که گفته بود برای انتخابات ریاست جمهوری نباید از چهره‌های آزموده شده، مجدد استفاده کرد، قالیباف را مستثنی دانست.

اما مسئله مهم این است درصورتی‌که اصولگرایان بر سر کاندیداتوری قالیباف به اجماع برسند با توجه به اینکه مردم یک‌بار حضور نظامی‌ها بر مسند دولت را تجربه کرده‌اند تا چه اندازه موفق می‌شوند آرا موردنیاز را جذب کنند.

محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره رابطه حضور قالیباف در دانشگاه و نقد عملکرد روحانی با کاندیداتوری ریاست جمهوری سال آینده در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: جنس سخنرانی آقای قالیباف در جمع دانشجویان سیاسی بود زیرا مطالبی که در روز دانشجو مطرح کرد نه‌تنها از موضع شهردار شهر تهران نبود بلکه جزء تکالیف آن‌هم به‌حساب نمی‌آمد، بنابراین کاملاً روشن است که مباحث فوق حزبی و جناحی بوده است.

وی در ادامه اضافه کرد: محفلی هم که قالیباف برای ایراد سخنرانی انتخاب کرده بود فضای سیاسی را مطالبه می‌کرد و متأسفانه بیشتر منتقدان دولت در این مراکز دعوت‌شده بودند. به‌هرحال از قرائن برمی‌آید که قالیباف عزم خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده جزم کرده و مجدد قصد آزمایش میزان محبوبیت خود را دارد.

وی در رابطه با شانس موفقیت قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری آینده، بیان کرد: کاندیدا نظامی از سوی مردم مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. البته موارد خاصی را شاهد بوده‌ایم که بخت‌آزمایی کردند و آرای محدودی هم داشته‌اند ولی مخاطبان چهره‌های نظامی در کل کم هستند و این مسئله به بعد از انقلاب مربوط نمی‌شود در پیش از پیروزی انقلاب هم نگاه مردم به نظامیان چنین بوده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب دلیل این مسئله را چنین بیان کرد: روحیات نظامی‌ها به‌گونه‌ای است که نمی‌توانند آرا مردم را به سمت خود جلب کنند البته ممکن است فردی روحیه نظامی داشته باشد کار غیرنظامی انجام دهد اما خاستگاه او همچنان نظامی است.

میرلوحی در ادامه یادآور شد: احمدی‌نژاد هم باوجودآنکه غیرنظامی بود، اما محصول زد و بند نظامی‌ها به‌حساب می‌آمد. مردم یک‌بار نتیجه روی کار آمدن  نظامی‌ها را تجربه کردند و خاطره خوبی هم از آن ندارند، زیرا در دولت گذشته استاندارها معاونین خود را از بین 70 سپاهی، 20 نیروی انتظامی و 10 اطلاعاتی انتخاب کرده بودند این نیروهای نظامی نه‌تنها موفق نشدند برنامه‌ریزی خوبی داشته باشند، بلکه در مورد برخی از آنان پرونده‌های فساد هم تشکیل شد.

وی در ادامه درباره احتمال اجماع اصولگرایان بر سر کاندیداتوری محمدباقر قالیباف اظهار داشت: اصولگرایان متأسفانه دچار تشویش تدبیر شده‌اند و درصدد برآمده‌اند تا آب ریخته را نذر امامزاده کنند. محافظه‌کاران کسی را برای زورآزمایی سیاسی در برابر روحانی ندارند و چهره‌هایی که تا به امروز در انتخابات آزموده شده‌اند و رای آور نبودند را دوباره می‌خواهد وارد عرصه سازند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه افزود: جریان اصولگرایی در انتخابات اخیر مشخص کرد که دچار ضعف استراتژیک، عدم انسجام و بلاتکلیفی در هدف است. زمانی که این طیف سیاسی از قالیباف برای کاندیداتوری صحبت می‌کند این نشانه را به ذهن می‌رساند که درباره سهم خود از سبد رای جامعه تردید دارد.

میرلوحی در ادامه یادآور شد: جریان اصولگرایی به سه‌شاخه تقسیم‌شده، گروهی از آنان به لیست امید پیوستند مانند ناطق نوری و لاریجانی که نشانه‌ای برای جداسازی حسابشان از روحانی دیده نمی‌شود، شاخه بعدی اصولگرایان پایداری‌ها هستند که خود اصولگرایان آن‌ها بر زمین کوبیدند و اتحاد مجدد با آن‌ها بعید به نظر می‌رسد. درباره سومین قسمت هم می‌توان به سنتی‌ها اشاره کرد که بر آرای مردم خیلی توانایی تأثیرگذاری ندارند بنابراین درصورتی‌که معتدل‌ها به همین روش پیش روند احتمال اجماع با اصلاح‌طلبان بر سر کاندیداتوری روحانی وجود دارد.

وی مجدد تأکید کرد: اصولگرایان در مرحله تصمیم‌گیری قرار دارند و دچار یک نوع بلاتکلیفی شده‌اند. درگذشته از طریق اصلاحات هراسی کار خود را پیش می‌بردند، در حاضر شرایط به‌گونه‌ای نیست که بتوانند با این ترفند نتیجه دلخواه را کسب کنند، بنابراین باید منتظر ماند و دید که با توسل به چه روشی می‌خواهند به اجماع دست یابند.


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
رزمنده 8 سال دفاع مقدس از ارومیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
1
2
آدم عوضی نظامیان کار بدی کردند تو از نظامیان انتقاد می کنی ناموس ترا درجنگ وسایر حفظ کردند ونگزاشتند به نامو ست تجاوز کنن کار بدی کردند ای علیل و ذ لیل حرف زدنتو یاد بگیر چشمت را در میارمش تو خودت عامل فسادی بی غیرت میر لوحی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
1
0
آقای میر لوحی تو خودت ضد انقلاب واژ عوامل فتنه هستی علیه نظامیان صحبت می کنی چریک های فدایی خلق هم اوایل انقلاب انقلاب از حرف های تو می زدند که از امام سیلی خوردند اصلاحات دیگه مرده فکری به حال خودتون بکنید ای نوکر آمریکایی
حاجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
این دغل دوستان که میبینی مگسانند دور شیرینی . بر گم شو بدبخت مواجچه بگیر امریکا چقد گرفتی این مقاله رو نوشتی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان