تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
پیام رهبر انقلاب به اجلاس سراسری نماز:

همه همّت گماریم که نماز را در جایگاه شایسته‌ خود بشناسانیم

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی تأکید کردند: لازم است که همه همّت گماریم تا نماز را در جایگاه شایسته‌ خود، بشناسیم و بشناسانیم و عمل شخصی خود را نیز به تناسب آن تعالی بخشیم.
رویداد۲۴ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز، با اشاره به مسئولیت همگانی در اقامه نماز تأکید کردند: لازم است که همه همّت گماریم تا نماز را در جایگاه شایسته‌ خود، بشناسیم و بشناسانیم و عمل شخصی خود را نیز به تناسب آن تعالی بخشیم.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی که صبح امروز (پنجشنبه) از سوی حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج قرائت شد، به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نماز، دری گشوده بر روی همه‌ آحاد امت است که از آن می‌توان به هدایت و رحمت خداوند رسید و زندگی را در سمت و سوی درست و سرشار از خیر و برکت قرار داد. سلامت معنوی هر فرد وابسته به نماز است و صراط مستقیم و حیات طیبه‌ هر جامعه نیز تنها با اقامه‌ نماز در آن تحقق می‌یابد. این همه تأکید بر اقامه‌ نماز در کتاب و سنت، هدفی جز این ندارد که این باب رحمت بر روی فرد و جامعه مسلمان گشوده بماند و فرصت بهره‌مندی از آن دست دهد.

سال‌ها است که این شعار در ایران اسلامی بر سر دست گرفته شده است که: الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاة... و این اجلاس سالیانه به همت و پشتکار عالم مجاهد و خستگی‌ناپذیر جناب حجه‌الاسلام قرائتی برپا می‌شود و توصیه‌های مؤکد درباره‌ گسترش نماز و به کیفیت لازم رسیدن نمازهای ما، تکرار می‌گردد. با این حال باید اعتراف کنیم که حق این فریضه‌ الهی که درمان دردهای عمده‌ فردی و اجتماعی ما است، ادا نشده است. ما مسئولان، ما سخنوران و سخن‌گویان، ما سررشته‌داران امور کشور، ما روحانیان و متولیان تبلیغ و تعلیم دین، و ما همه‌ آحاد و همه‌ قشرهای مردم، همه و همه در مسئولیت اقامه نماز شریکیم.

همه همّت گماریم که نماز را در جایگاه شایسته‌ خود که قرآن و حدیث بدان ناطق است، بشناسیم و بشناسانیم و عمل شخصی خود را نیز به تناسب آن تعالی بخشیم.

توفیقات روزافزون همه‌ شما و شخص جناب آقای قرائتی را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

والسلام علیکم و رحمه‌الله

سید علی خامنه‌ای

۱۷ آذر ماه ۱۳۹۵
منبع :پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری
برچسب ها: رویداد 24 ، نماز ، قرائتی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان