تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد:

دولت حمایت از مولفان را وظیفه خود می‌داند

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این وزارتخانه خود را موظف به پاسداشت مقام اهل فکر و اندیشه می‌داند گفت: دولت تدبیر و امید تجلیل و حمایت از مولفان و صاحبان آثار را وظیفه و رسالت خود می‌داند.
رویداد۲۴مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این وزارتخانه خود را موظف به پاسداشت مقام اهل فکر و اندیشه می‌داند گفت: دولت تدبیر و امید تجلیل و حمایت از مولفان و صاحبان آثار را وظیفه و رسالت خود می‌داند.

محمدمهدی احمدی در بازدید از نمایشگاه کتاب استان سمنان و در رونمایی از هشت کتاب نویسندگان شاهرودی، از شاهرود به عنوان شهر عالمان بزرگ دینی و نویسندگان و عارفان بزرگ نام برد و افزود: تاریخ، فقه و کلام، فرهنگ و هنر و عرفان اسلامی نام‌های بزرگی از این دیار را در حافظه خود دارد که بایزید بسطامی، ابوالحسن خرقانی، فروغی بسطامی، آیت‌الله شاهرودی و... از جمله این بزرگان هستند.

او در ادامه اظهار کرد: شهرستان شهیدپرور و عالم‌پرور شاهرود چه در گذشته و چه در دوران معاصر در همه حوزه‌های علمی و فرهنگی شخصیت‌های علمی، دینی، عرفانی و ادبی بزرگی داشته است.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جوانان ما باید با این نام‌های بزرگ آشنا شوند خاطرنشان کرد: باید با معرفی و شناساندن این چهره‌های شاخص به نسل جوان بستر لازم برای الگوبرداری از این بزرگان توسط جوانان را فراهم کنیم.

او با اذعان به اینکه معرفی این ظرفیت‌های فرهنگی به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمک می‌کند گفت: شناساندن آثار و تالیفات این نویسندگان بزرگ به جامعه سبب ایجاد نشاط اجتماعی و تلطیف روحی و روانی جامعه می‌شود.

احمدی تقدیر از نویسندگان و شاعران را تجلیل از اندیشه و تفکر ارزیابی کرد و گفت: اندیشه، تعقل، فکر و علم و دانش در فرهنگ اسلامی و خصوصا فرهنگ ایرانی-اسلامی از والایی زیادی برخوردار است.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتاب به مثابه یک کالای فرهنگی بی‌جایگزین نام برد و گفت: امروزه شاهد تنوع بالایی در آثار نوشتاری تولیدی در کشور هستیم.

او به انتشار کتاب‌ها در اشکال امروزی اشاره کرد و افزود: اگر چه استقبال از کتاب‌های دیجیتالی هم وجود دارد اما این آثار نمی‌تواند جایگزین شکل سنتی کتاب و آثار مکتوب که مخاطب آن‌ها را مستقیما لمس می‌کند، بشود.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان