تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵

محسن رضایی: هدف مذاکره دفع شر دشمن بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه شرایط امروز کشور، منطقه و جهان به شدت نیازمند حضور قشرهای مختلف مردم و خصوصا بسجیان و پاسداران در همه ی صحنه هاست، گفت: هدف از مذاکره ایران با گروه 1+ 5 ، در ارتباط با فعالیت صلح آمیز هسته ای دفع شر دشمن بود.

رویداد۲۴محسن رضایی چهارشنبه شب در حسینیه جماران بیرجند در جمع تعدادی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، پاسداران شاغل و خانواده های آنان افزود: باید برای توسعه و پیشرفت به منابع، امکانات، قابلیت های داخلی و خصوصا جوانان اعتماد کنیم . 

وی با تاکید بر اینکه امروز، روز لیبک به امام (ره) و رهبری است، اضافه کرد: از آسمان آمریکا بارشی صورت نخواهد گرفت، باید در انتظار بارش از آسمان سرزمین پنهاور ایران و جوانان بود. 
وی اظهار کرد: با وجودی که دولتمردان ایران زحمت و تلاش هم می کنند، شاهد بیکاری در جامعه هستیم این مساله نشان می دهد بیش از هر زمان دیگری باید قشرهای مختلف مردم و جوانان وارد صحنه های مختلف شوند. 

وی یادآور شد: مردم باید کار کنند، تا تولید افزایش پیدا کند، جوانان شغل داشته باشند و بیکار نباشند، آنوقت شاهد خواهیم بود بیکاری و تورم نخواهیم داشت، وظیفه دولت و مجلس این است زمینه حضور مردم را در صحنه بیشتر فراهم کنیم تا آنها وارد صحنه شوند. 

 شرایط امروز شبیه جنگ احزاب است 

وی در ادامه شرایط امروز کشور را به جنگ احزاب تشبیه کرد و گفت: دشمنان نظام و انقلاب در تمام جبهه ها خط تهاجی و خاکریز تشکیل داده اند، آنها در فضای مجازی، اقتصادی و حتی میدان های مین آماده حمله هستند، بسیجیان ، پاسداران، رزمندگان عصر دفاع مقدس و پیشکسوتان نباید بی تفاوت باشند. 

وی در ادامه به خاطره ای از عملیات طریق القدس اشاره کرد و افزود: در این عملیات تعدادی از برادران پاسدار و بسیجی در عملیات یادشده و نیز تنگ چذابه شهید شدند و بخشی از میهن اسلامی از وجود دشمن پاک شد و برای نخستین بار پس از حمله عراق به ایران در شهریور 1359و اشغال هزار و 300کیلومتر طول مرز توسط دشمن بعثی ، به مرز بین المللی رسیدیم. 
وی بیان کرد: تعداد شهدای این عملیات نسبت به عملیات هایی که در گذشته انجام شده بود، نزدیک به 2.5برابر رسید. 

وی توضیح داد: احساس کردیم، برخی از برادران به دلیل افزایش تعداد شهدا دچار تردید شدند، و برخی هم اظهار داشتند قصد ادامه تحصیل دارند که به اتفاق تعدادی از فرماندهان خدمت حضرت امام(ره) رسیدیم، اهداف عملیات طریق القدس و شرایط قبل و پس از آن را توضیح دادیم. 

سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی ادامه داد: پس از گزارش، حضرت امام(ره) با تامل به چهره های فرماندهان حاضر، فرمودند ، بروید خدا را شکر کنید، که شما را برای دفاع از اسلام انتخاب کرد و این توفیق نصیب هرکس نمی شود. 

وی تاکید کرد که در این دیدار حضرت امام(ره) آن جمله معروف تاریخی را « ای کاش من هم یک پاسدار بودم»، فرمودند. 

وی تصریح کرد : با وجود تردیدی که در برخی ها بعد از عملیات یادشده ایجاد شده بود، و اعلام این جمله اعلام، رهبر کبیر انقلاب اسلامی دنیا را به شگفتی واداشت. 

وی خطاب به افراد حاضر بیان کرد: آیا با توجه به شرایط کنونی که با آن رو به رو هستیم مردم ، بسجیان، پاسداران و ... می توانند در جنگ احزاب بی تفاوت و نظاره گر باشند ، در حالیکه همه در این میدان نبرد مسئولیت و تکلیف داریم. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به هدف از بازگشت خود در عرصه نظامی سه سال قبل اظهار کرد: آن زمان گروهک تروریستی داعش تازه به دمشق رسید، و با تمام قدرت در کنار رهبری نظام هستیم و اقتدار را به رخ دشمن کشیدیم. 

وی تاکید کرد که همه نیروهای انقلابی باید در صحنه باشند، راه مهمی در پیش ما قرار دارد، بخشی از آن طی شد و بخشی هم مانده تا به اهداف متعالی انقلاب برسیم. 

رضایی یادآور شد: دشمن در برابر ما خط تهاجمی ایجاد کرد، و نمی خواهد و تلاش هم دارد، ایران به کشور اقتصادی، علمی، و ... پیشرفته تبدیل نشود. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: دشمن مذاکره کرد، تعهد هم داد، اما به بخشی از تعهد خود عمل نکرد که در نتیجه مقاومت و ایستادگی مردم ایران به زعامت رهبر انقلاب، دچار اختلاف شدند، تعدادی از آنها به فکر تمدید تحریم و ... هستند. 

رضایی بیان کرد : دشمن دچار تشتت است، اگر در شرایط کنونی عقب نشینی کنیم، وحدت پیدا می کنند و با توجه به خاکریزهای ایجاد شده تبلیغات علیه ایران راه اندازی می کنند. 

وی همچنین گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، عربستان باید خوشحال باشد، صدای قرآن پس از حکومت قاجار و رژیم گذشته شنیده می شود در حالیکه آنها به عنوان عامل فتنه در کنار آمریکا و اسراییل قرار گرفته اند. 

وی ادامه داد: ایران اسلامی و خط مقاومت در تمام جبهه ها در برابر آنها ایستاده اند آنها در سوریه بخشی از دمشق را گرفتند و در بغداد هم همین طور و حالا می بینیم به چه روزی افتاده اند و تجاربی که ایران در دفاع مقدس کسب کرد، در اختیار عراق و سوریه قرار داد. 

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به نامگذاری سال 95 به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی باید به فرموده رهبری به جهاد بزرگ، نهضت و انقلاب تبدیل شود و فکر نکنید که بازنشسته شده اید، وارد جهاد اقتصادی شوید. 

به گفته دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز تنها با مشارکت مردم در اقتصاد می توان آمریکا را ناامید و شکست داد ، کشاورزی، صنعت، دامداری، بازرگانی و ... را احیا و درست مدیریت کرد. 
وی در ادامه به فعالیت تعدادی از موسسه های خیریه که تعداد آن را حدود 40 موسسه عنوان کرد، گفت: آنها قصد انجام کار خیر دارند و دیروز( چهارشنبه) با انتخاب 25روستا در شهرستان فردوس تلاش دارند، به ایجاد شغل، رونق اقتصادی و ساخت مسجد و ... در منطقه کمک کنند. 

وی عنوان کرد که در این ارتباط فردوس به عنوان نخستین محل آزمایشی(پایلوت) طرح جهاد توان افزایی مناطق محروم خراسان جنوبی انتخاب شد و قرارگاه استانی آن هم در بیرجند راه اندازی شده است. 

وی خواهان مشارکت بخش خصوصی ، مردم و دولت در این مساله شد و گفت: با وجود 18سال خشکسالی در خراسان جنوبی امکانات علمی و دانشگاهی و پزشکی بسیار خوبی در استان وجود دارد. 

وی بیان کرد: با توجه به وجود پزشکان حاذق در استان و 465کیلومتر مرز با افغانستان و نزدیکی ولایت های فراه و هرات به خراسان جنوبی می توان تروریسم سلامت در منطقه ایجاد کرد و در درمان مردم افغانستان مشارکت کرد .
 
وی ادامه داد: با توجه به قابلیت ها و امکاناتی معدنی، تجاری، علمی، بازرگانی و نیروی انسانی که در خراسان جنوبی به عنوان یک استان امن وجود دارد، می توان میزان صادارت را به بیش از چهار میلیارد دلار در سال افزایش داد. 

به گفته محسن رضایی ، سال 95 زمان لبیک عملی، اقدام و عمل است و در این ارتباط سپاه و بسیج 9دهستان را در استان انتخاب کردند و نسبت به عمران و آبادانی آن مسئولیت دارند که با توسعه این کار می توان آمریکا را شکست داد. 

وی در همین حال تاکید کرد که امروز بعد از واقعه عاشورا با بدترین دشمنان اسلام، با آمریکا و اسراییل زشت خود مواجه ایم و نباید فرصت تاریخی را از دست داد. 

وی با بیان اینکه امروز ، روز نشان دادن اقتدار ملت ایران در برابر آمریکا، اسراییل و وهابیت جنایتکار است، یادآور شد: امروز رهبر معظم انقلاب همان راه حضرت امام (ره) را ادامه می دهند در حالیکه بعد از نفر اول ، شخص دوم راه انقلاب را تغییر می دهد ولی در ایران همان راه امام امت توسط رهبری ادامه دارد. 

همچنین سرهنگ پاسدار علی قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گزارشی از فعالیت های این نهاد ارائه کرد
منبع: ایرنا
نظرات شما
پیشخوان