تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۲۷ آذر ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
محمدجواد حق‏‎شناس در گفت‎وگو با رویداد۲۴ مطرح کرد:

ائتلاف اصلاح‎طلبان با اعتدالگرایان این بار با ضمانت

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه اگر امکان دستیابی به ائتلاف با احزاب اعتدالگرا و نزدیک به دولت در انتخابات آینده فراهم شود، این بار بدون دریافت ضمانت نخواهد بود.
رویداد۲۴عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه اگر امکان دستیابی به ائتلاف با احزاب اعتدالگرا و نزدیک به دولت در انتخابات آینده فراهم شود، این بار بدون دریافت ضمانت نخواهد بود. 

با وجود آنکه برخی اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در روزهای گذشته بر تداوم ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در انتخابات آینده همچون دو انتخابات سال ۹۲ و ۹۴ تاکید کرده‌اند اما اخبار حاشیه‌ای چندان این اظهار نظر را مورد تائید قرار نمی‌دهد. 

این روز‌ها خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی برقوت گرفتن احتمال عدم ائتلاف در انتخابات شورا‌ها بین اصلاح طلبان و اعتدالگرایان که دلیل آن هم به رفتار حامیان دولت پس از ورود به مجلس با وجود قرار گرفتن در لیست امید، برمی گردد. 

البته به نظر می‌رسد انتخابات شورا‌ها برای اعتدالگرایان جاذبه کمتری نسبت به انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد، اما با این حال اصولگرایان براین اعتقادند که اگر بنا بر آن گذارده شود تا ائتلافی دیگر برای انتخابات سال آینده محقق شود، بدون شرط و اخذ ضمانت اجراییی نخواهد بود. 

محمد جواد حق‌شناس، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی دررابطه با موضوع عدم ائتلاف اصلاح طلبان با اعتدالگرایان درانتخابات شورا‌ها، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: مرجع رسیدگی کننده و اعلام نظر در این حوزه جریان اصلاح‎طلبی است، اما متاسفانه با توجه به اینکه طیف سیاسی اصلاحات، سخنگوی خاصی ندارد باید صبر کنیم تا شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان که تقریبا با حضور تمامی اعضا به ریاست دکتر محمد رضا عارف تشکیل می‌شود، نظر دهد که این کار را شخص عارف یا سخنگو شورا انجام خواهد داد. 

وی نظر شخصی‌اش درخصوص ائتلاف یا عدم آن را چنین بیان کرد: دلیل طرح این مسئله شاید به عملکرد اعتدالگرایان در زمان انتخابات مجلس برمی گردد زیرا دوستان در عمل به تعهدات حرفه‌ای پایبند نبودند و همین مسئله سبب بروز ناراحتی‌هایی شد، اما در کل به نظر می‌رسد که فضای انتخابات آینده به مانند انتخابات مجلس که در سال گذشته برگزار شد، باشد. به عبارتی دیگر بین اصلاح طلبان اعتدالگرایان در ‌‌‌نهایت اتفاقی که در سال ۹۲ رخ داد، روی دهد، بدین معنا که با همراهی و انسجام در انتخابات پیش خواهند رفت. 

حق‌شناس درباره سود یا زیان ائتلاف یا عدم آن برای اصلاح طلبان در انتخابات شورا‌ها تاکید کرد: اصلاح طلبی با ائتلاف یا بدون آن یک طیف سیاسی کاملا شناخته شده است، البته داستان انتخابات شورا‌ها با ریاست جمهوری تفاوت دارد. به هر حال در صورتی که امکان دستیابی به ساز و کاری در زمینه همراهی و ائتلاف مهیا شود، این بار دقیق‌تر و با گرفتن ضمانت صورت خواهد پذیرفت. 

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در رابطه با احتمال ارائه لیست جداگانه از سوی اصلاح طلبان و اعتدالگرایان در انتخابات شورا‌ها، یادآور شد: در دوره قبل هم شاهد انتشار چند لیست جداگانه بودیم و بسیاری از این لیست‌ها هم یا مدعی اصلاح طلبی بودندیا اینکه تلاش می‌کردند با نام اصلاح طلبی آرا مورد نیاز را جذب کنند، ولی جامعه هوشیار است و بعید به نظر می‌رسد که دچار اشتباه در این زمینه شود مردم در لحظات سرنوشت ساز بسیار هوشمندانه رفتار کرده‌اند. 

وی در ادامه اضافه کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال گذشته مردم نشان دادند که اهل فریب خوردن نیستند. زیرا زمانی که درصدد برآمدند تا اسامی کاندیداهای مجلس را بر روی کاغذ بنویسند به نام‌هایی که بر دیوار‌ها زده شده بود توجه نداشتند و نام اشخاص مورد نظر خود را یا از روی کاغذ‌ها که در داخل کیف‌هایشان بود یا از روی تلفن همراه خود می‌نوشتند. به هر حال ممکن است ده‌ها لیست برای انتخابات شورای شهر فعال شوند اما جامعه رویکرد خود را دارد و به خوبی درست و نادرست را از هم تشخیص می‌دهد. 

حق‌شناس درباره نظر بزرگان اصلاحات تا به امروز درخصوص ائتلاف، تصریح کرد: آن‌ها ورود پیدا نمی‌کنند، منتظر می‌مانند تا احزاب کار خود را به درستی انجام دهند و مطالعاتی را که در این زمینه نیاز است، به اتمام برسد و تنها در صورتی که در بخشی از کار مشکلی به وجود آید، وارد خواهند شد. 

این عضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی در این باره که برخی از اصلاح طلبان مطرح کرده‌اند در صورت ارائه دو لیست برای شورای شهر از سوی اصلاح طلبان و اعتدالگرایان ۷۰ درصد از اسامی در آن‌ها مشترک خواهد بود، اظهار داشت: تلاش بر آن است تا یک لیست واحد ارائه شود، در صورت این اتفاق افتد لزومی برای ارائه لیست‌های جداگانه دیده نمی‌شود. 

وی در این باره که در صورت عدم ائتلاف چه اتفاقی روی خواهد افتاد، بیان کرد: اعتدالگرایان تمام تلاش وهمت خود را برای انتخابات ریاست جمهوری گذارده است واحتمال اینکه سراغ فهرست شورا‌ها بیاید، کم است.




نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۸
0
0
اقای حق شناس حرف از دو حزبی میزنی که رئیس دو حرب سران فتنه هستن اخه ندیدی اصلاحات چه گندی زد فر جام نافرجام شد اقتصاد داقون شد گرانی سر سام اور شد اخه اصلاحات تو چکاری موفق بوده جمعش کنید
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
0
0
سلام
انتخابات قبلی نشان داد که عده ای با چهره اصلاح طلبی از مردم رای گرفته وارد مجلس شدند و از تعهد سرباز زدند... من جرب المجرب حتی به الندامه...
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان