تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۵

ردپای «گورخواب‌ها» به نماز جمعه هم رسید /گورخواب‌های ایران چه فرقی با مصری‌ها دارند؟

امام جمعه اردبیل گفت: در آستانه انتخابات طرح مسائل بی اساس از طرف هر دو جناح متصور است و فقط بیداری ملت و حضور قاطع دستگاه‌های نظارتی می‌تواند این حرکت ناشایست را که مصداق بارز نفوذ دشمن است خنثی سازد.
رویداد۲۴-امام جمعه اردبیل گفت: در آستانه انتخابات طرح مسائل بی اساس از طرف هر دو جناح متصور است و فقط بیداری ملت و حضور قاطع دستگاه‌های نظارتی می‌تواند این حرکت ناشایست را که مصداق بارز نفوذ دشمن است خنثی سازد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: تصویب اتصال راه‌آهن آذربایجان به استان اردبیل در پروتکل همکاری در سفر واعظی و استاندار اردبیل شایسته قدردانی است و امیدواریم با راه‌اندازی حمل و نقل ترکیبی توسعه مهمی در پارس‌آباد و شمال استان اتفاق بیافتد.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: با عملی شدن این ایده انگیزه جدی برای احداث راه‌آهن در شمال استان و توسعه راهها و جاده‌ها درست خواهد شد.

وی از باب لزوم خیرخواهی برای ولاه و دولت های اسلامی از دستور اخیر دولت مبنی بر ممنوعیت تخریب خانه‌های خریداری شده حریم شیخ صفی به شدت انتقاد کرد و گفت: با وجود کارگزارانی که چنین تصمیماتی را به دولت القاء می‌کنند، دولت، احتیاج به هیچ دشمن دیگری ندارد.

آیت‌الله عاملی افزود: یونسکو با بازگشایی حریم آثار باستانی اصلا مخالف نیست و فقط در خصوص احداث بنا و امثال آن احتیاج به اجازه یونسکو است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به فرارسیدن موسم انتخابات از بی‌تقوایی و زیر پا گذاشتن منافع ملی و کلان کشور در تبلیغات و رسیدن به ریاست انتقاد و تصریح کرد: طرح مسأله گورخوابی از بداخلاقیها و بی تقوایی‌های انتخاباتی است.

وی افزود: وجود گرمخانه‌های عظیم در تهران و اطراف آن سالب عذر است، اگر معتادی به خاطر اینکه در گرمخانه‌ها نمی‌تواند مواد مصرف کند و در نتیجه در جاهای ناشایست عمر خود را می‌گذراند این نباید سبب شود که ما کل نظام را به گورخوابی متهم کنیم و این ظلم فاحش و بین است.

آیت‌الله عاملی اظهار کرد: این را نمی‌توان با گورخوابهای مصر مقایسه کرد؛ در مصر 4 میلیون انسان غیرمعتاد در گورستانها چادر زده و زندگی می‌کنند، موضوع کارتن خوابها نیز از همین مقوله است، آنها معتادهایی هستند که به خاطر محروم شدن از دود حاضر نیستند در گرمخانه‌ها زندگی کنند و طرح این گونه مسائل بی اساس باعث تباهی باور مردم و سبب از بین رفتن شکوه و هیبت نظام اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: در آستانه انتخابات طرح مسائل بی اساس از طرف هر دو جناح متصور است و فقط بیداری ملت و حضور قاطع دستگاه‌های نظارتی می‌تواند این حرکت ناشایست را که مصداق بارز نفوذ دشمن است خنثی سازد.

وی با قدردانی از اعضای کمسیون تلفیق به خاطر اینکه تصویب کردند سامانه حقوق و مزایای افراد و مدیران و حتی روسای قوا تا پایان سال آینده راه‌اندازی شود، تصریح کرد: این کمسیون تصویب کرده است که اطلاعات این سامانه در اختیار دستگاههای نظارتی و مردم قرار می‌گیرد.

آیت‌الله عاملی شفاف‌سازی و محرم دانستن ملت را قدم بسیار بزرگ در جلوگیری از مفاسد اقتصادی دانست و از نمایندگان خواست که حتما به این بند رای مثبت دهند.

امام جمعه اردبیل از بانک مرکزی خواست که به وظیفه ذاتی خود در خصوص تنظیم بازار ارز عمل کند.

وی بیان کرد: ایران از بالاترین ذخیره‌های ارزی برخوردار است و دولت مردان باید با شفافیت بگویند که آیا با برجام امکان انتقال این ارزها به داخل کشور وجود دارد یا نه، اگر نیست برجام نقض شده و باید اقدامات لازم صورت گیرد و اگر قابل انتقال است بانک مرکزی باید بدون تأنی به وظیفه خود عمل کند.

آیت‌الله عاملی گفت: کارشناسان زیارت اربعین و تعطیلات کریسمس را که سبب فزونی تقاضا شد موجب افزایش می دانند، در صورتی که چنین فرضیه‌ای صحت داشته باشد انتظار این است که بانک مرکزی بعد از تعطیلات کریسمس با حساسیت موضوع را پیگیری کند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جنایت داعش در سوزاندن سربازان ترک اظهار کرد: همه این مظلومان از اهل سنت بودند و داعش بیشتر از شیعه از اهل سنت می‌کشد.

وی از سایت رسمی داعش از زبان ابواسامه عدنانی سخنگوی داعش متنی را خواند که می‌گوید "کشتن سنی مرتد برای ما ارزشش بیشتر از کشتن کافر است".

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل خطاب به اهالی ترکیه گفت: ایران در حلب با چنین جانورهایی درگیر است و اجتماع شما در برابر سفارت ایران در ترکیه در اعتراض به آزادی حلب ناشی از تبلیغات سوء دولت ترکیه است.

آیت‌الله عاملی تصریح کرد: در دنیا هیچ دولتی مثل آل‌سعود اهل سنت را نکشته است، علاوه بر سوریه و عراق آلسعود در یمن نیز روزانه اهل سنت را می‌کشد چون 90 درصد اهالی یمن شافعی و زیدی هستند و فقه زیدیه تماما فقه اهل سنت است.

منبع: تسنیم
نظرات شما
پیشخوان