تاریخ انتشار: ۲۲:۳۹ - ۱۰ دی ۱۳۹۵

مردم این ۴ استان از صبح شنبه با ماسک بیرون بیایند، هوا به شدت آلوده و ناسالم است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه جوی آرام طی ۲۴ ساعت آینده در کشور برقرار خواهد بود، گفت: پایداری هوا و افزایش آلاینده‌ها موجب می‌شود تا کیفیت هوای استانهای تهران، البرز، اراک و اصفهان در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار بگیرد.
رویداد۲۴-مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه جوی آرام طی ۲۴ ساعت آینده در کشور برقرار خواهد بود، گفت: پایداری هوا و افزایش آلاینده‌ها موجب می‌شود تا کیفیت هوای استانهای تهران، البرز، اراک و اصفهان در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار بگیرد.

احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی 24 ساعت آینده جوی آرام در کشور برقرار خواهد بود و به غیر از افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و مه گرفتگی در شمال، غرب و ارتفاعات البرز پدیده‌ای رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد: پایداری هوا و افزایش ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون که از امروز جمعه آغاز شده همچنان ادامه می‌یابد و موجب خواهد شد تا فردا شنبه 11 دی ماه کیفیت هوای استانهای تهران، البرز، اراک و اصفهان در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار بگیرد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: ساکنان شهرهای ذکر شده و سایر کلانشهرها بهتر است از تردد غیر ضروری در فضای باز خودداری کنند.

وظیفه با بیان اینکه از عصر فردا شنبه موج بارشی خفیفی وارد کشور می‌شود، عنوان کرد: این موج بارشی که از غرب وارد کشور می‌شود زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز را در بر می‌گیرد و موجب بارش‌های پراکنده در این نقاط خواهد شد.

وی ادامه داد: با عبور این موج از کشورمان، موج خفیف دیگری در روز یکشنبه باز هم از غرب وارد کشور می‌شود و زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز و شمال شرق را تحت تاثیر قرار می‌دهد که این موج نیز موجب بارشهای پراکنده خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور سردترین نقطه کشور را چالدران با 16 درجه زیر صفر و گرمترین نقطه را راسک با 37 درجه بالای صفر دانست.

با پایان یافتن باد و بارندگی دو روز گذشته شاخص‌های ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون شهرهای صنعتی و کلانشهرها را در برگرفته و این وضعیت موجب ناسالم شدن کیفیت هوا برای گروه‌های حساس شده که با امتداد آن در ساعت‌های آتی شاهد شرایط ناسالم برای همه افراد خواهیم بود.

شرایط ناسالم برای همه افراد یا وضعیت قرمز زمانی رخ خواهد داد که عدد شاخصهای ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بیش از 150 شود و در این وئضعیت باید کمیته اضطرار تشکیل جلسه دهد و تمهیدات مناسبی را بیندیشد.

منبع: تسنیم
نظرات شما
پیشخوان