تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۱۵ دی ۱۳۹۵

کرباسچی: رونمایی از کاندیدای کاملا اصلاح‌طلب در سال 1400 /شاید خطا کرده باشیم اما پشیمان نیستیم

دبیرکل حزب کارگزاران می‌گوید: اصولگرایان به اندازه انگشتان یک دست افرادی دارند که می‌توانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند.
رویداد۲۴-دبیرکل حزب کارگزاران می‌گوید: اصولگرایان به اندازه انگشتان یک دست افرادی دارند که می‌توانند کاندیدای ریاست جمهوری شوند.

غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران درباره تفاوت  مشی اعتراضی گذشته اصلاح طلبان با رویه اعتدال گرایانه کنونی آن ها به خبرآنلاین گفت: «به نظر من اصلاح طلبان اگر از همان اول مشی ديگري داشتند مطمئنا به شرايط امروز نمی رسیدند. تا غلط ننویسیم درست نوشتن را یاد نمی گیریم. نمی شود به یک جریان سیاسی گفت که ای کاش از همان اول اعتراضی عمل نمی کردید. فعالیت سیاسی درکشور قبل و بعد از انقلاب با محدودیت ها و ممنوعیت ها مواجه بوده وهزینه دار بوده است. در جریانات سیاسی تندروی ها و کندروی ها همیشه وجود داشته است و تا رسیدن به مرز اعتدال خطاهایی هم صورت گرفته است.» 

وی ادامه داد: «ممكن است اشتباه کرده باشیم اما بحث پشیمانی مطرح نیست. تا زمین نخوریم که راه رفتن یاد نمی گیریم! شاید بتوان گفت به یک سری از رفتارهای گذشته مان نقد داریم اما پشیمان نیستیم.»

غلامحسین کرباسچی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه حداقل در جریان اصلاح طلبی بیش از انگشتان یک دست افرادي در ذهن هاوجود دارند که می توانند برای ریاست جمهوری کاندیدا بشوند، به خبرآنلاین گفت: «امیدوار هستیم که در دوره های بعد از وجود آن ها استفاده کنیم. ریاست جمهوری به صورت معهود و سنتی 8 ساله بوده است مگر اینکه اتفاقاتی پیش آمده که نتوانسته ادامه دهد. در ذهن نیروهای سیاسی هم همین است که نیرویی که روی کار می آید علی القاعده باید دو دوره روی کار باشد. بنابر این در این 4 سال اینگونه نبوده است که نتوانسته ایم در این زمینه فعالیت کنیم بلکه خودمان نخواسته ایم. همه در پی این هستند که روحانی بتواند در چهارسال دوم برنامه هایش را به صورت بهتری تحقق ببخشد و این حمایت از او به این معنا نیست که افراد دیگری را در ذهن نداریم.»

دبیر کل حزب کارگزاران اسلامی گفت: «امیدوار هستیم که از این چهره ها در انتخابات 1400 بهره ببريم. این چهره ها شخصیت هایی هستند که حتی نهادهای نظارتی هم با آن ها مشکلی ندارند و برای مدیریت کشور مناسب هستند.»

نظرات شما
پیشخوان