تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۱۷ دی ۱۳۹۵

آمریکا پسر بن‌لادن را در لیست سیاه تروریستی قرار داد

آمریکا "حمزه بن لادن"، پسر رهبر کشته شده القاعده و جانشین احتمالی وی در این گروه را در لیست تروریستی خود قرار داد.
رویداد۲۴- آمریکا "حمزه بن لادن"، پسر رهبر کشته شده القاعده و جانشین احتمالی وی در این گروه را در لیست تروریستی خود قرار داد.

وزارت خارجه آمریکا نام حمزه بن لادن را در لیست "تروریست‌های ویژه جهانی" قرار داد و تمام اموال وی را که در نواحی تحت نظارت حوزه قضایی آمریکا قرار دارد، مسدود کرد.

وزارت خارجه آمریکا، علاوه بر وی، "ابراهیم البنا" یکی از رهبران ارشد القاعده یمن را نیز در لیست سیاه خود قرار داد.

شهروندان و شرکت‌های آمریکایی براساس این قانون از انجام هرگونه تجارت و معامله با تروریست‌های تعیین‌شده منع شدند و دیگر دستگاه‌های قانونی در سراسر جهان نسبت به وضعیت آنها به حالت هشدار در آمدند.

اسنادی که نیروهای آمریکایی در مخفیگاه اسامه بن لادن کشف کرده بودند نشان می‌دهد که حمزه بن لادن برای ساخت و استفاده از مواد منفجره آموزش‌دیده و از همان بچگی به عضویت در گروه‌های تروریستی تمایل داشته است.

تحلیلگران دستگاه اطلاعاتی آمریکا با توجه به این اسناد می‌گویند که اسامه بن لادن فرزند خود را برای جانشینی و رهبری القاعده آماده کرده است.

اطلاعات زیادی از حمزه بن لادن که در سال 1989 متولد شده در دست نیست؛ جز اینکه وی در سال 2005 جزو نیروهای طالبان بود که سربازان پاکستانی را در وزیرستان جنوبی هدف قرار دادند.

در سال 2007 مشخص شد که وی در منطقه مرکزی بین پاکستان و افغانستان مستقر و جزو یکی از رهبران القاعده است.

چند ماه پیش وی در یک پیام صوتی حاوی یک سخنرانی 21 دقیقه‌ای تحت عنوان "همه ما اسامه (بن لادن) هستیم" وعده داده، مبارزه جهانی این گروه شبه نظامی را علیه آمریکا و همپیمانانش ادامه خواهد داد.

حمزه بن لادن در این سخنرانی تهدید کرد: ما به حمله به شما و هدف قرار دادن شما چه در کشورتان و چه در خارج از آن در پاسخ به سرکوب مردم فلسطین، افغانستان، سوریه، عراق، یمن، سومالی و مابقی کشورهای مسلمانی که از سرکوب شما در امان نمانده‌اند، ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه این پیام صوتی خود گفت: در مورد گرفتن انتقام خون اسامه بن لادن از سوی امت اسلام باید گفت که این انتقام برای شخص اسامه نیست بلکه انتقام خون کسانی است که از اسلام دفاع کردند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان