تاریخ انتشار: ۲۰:۱۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

امام جمعه قزوین: ظریف بگوید غلط کردیم!

امام‌جمعه قزوین گفت: اگر وزیر امور خارجه یکبار دیگر آخرین اظهارات اوباما و جان کری را بشنود، جا دارد به صراحت و روشنی بگوید غلط کردیم که به امریکا اعتماد کردیم

رویداد۲۴-امام‌جمعه قزوین گفت: اگر وزیر امور خارجه یکبار دیگر آخرین اظهارات اوباما و جان کری را بشنود، جا دارد به صراحت و روشنی بگوید غلط کردیم که به امریکا اعتماد کردیم. 
آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد اظهار داشت: شروع فتنه یعنی گمراهی و اگر بصیرت نباشد، این فتنه انسان را گمراه خواهد کرد. 
وی افزود: انسان در میان آشفتگی فتنه‌ها نیازمند هدایت و راهنماست، پیامبر اکرم در این خصوص می‌فرمایند؛ وقتی فتنه‌ها به شما روی می‌آورد و روزگار شما را مانند شب تیره می‌کند و راه درست را تشخیص نمی‌دهید به قرآن تمسک بجویید و راه را در آن بیابید. نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: انسان قرآنی، انسان روشن‌بین است و قرآن را قرائت می‌کند تا عزت به دست می‌آورد. 
عابدینی عنوان کرد: از نظر قرآن اگر انسان دارای تقوا باشد، قدرت تشخیص را به خود اختصاص می‌دهد و اگر انسان مؤمن نباشد قدرت تشخیص ندارد. 
امام جمعه قزوین یادآور شد: قرآن به انسان بصیرت داده و قدرت تشخیص را افزایش می‌دهد؛ در زمان فتنه وقتی ضرر می‌بینیم که به بن‌بست برسیم؛ اگر می‌خواهیم آمریکا را بشناسیم باید به شرایط منطقه همچون مردم یمن و موصل دقت کنیم. عابدینی تصریح کرد: دشمنی و ضدیت آمریکا تکراری و دایمی است و خوی مسلمان‌کشی در آمریکا نهادینه شده است. 
وی مطرح کرد: قرآن انسان را از درون تقویت و قدرت تشخیص را بالا برده، بن‌بست‌ها را برای انسان باز می‌کند و نمی‌گذارد برای انسان بن‌بست ایجاد شود. 
عابدینی خاطرنشان کرد: چه خوب هست دکتر ظریف به صورت صریح و علنی از اینکه به آمریکا اعتماد کرده است بگویند «غلط کردیم». 
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: نهی از منکر و امر به معروف مصداق بسیاری دارد که از نمونه منکر بزرگ می‌توان به حقوق‌های نجومی اشاره کرد. وی تشریح کرد: از نظر پیامبر دروغ ریشه تمام بدی‌ها است، تورم باید به‌درستی به مردم اعلام شود و کلید تمام بدی‌ها یک جامعه دروغ است. 
عابدینی افزود: هوشمندترین انسان کسی است که جبهه خودش را مشخص کند و از نظر امام راحل زرنگ‌ترین انسان کسی است که خودش شخصاً برای خود محاسبه در زندگی انجام دهد و تمام فعالیت‌های خود را برای زندگی آخرت تنظیم کند. 
وی یادآور شد: یک انسان خوب همیشه باید فکرش مشغول باشد و افکار مناسب را در نظر بگیرد؛ انسان مؤمن اهل ذکر و فکر بوده و این دو در زندگی‌اش بسیار مؤثر است؛ منشأ بسیاری از بیماری‌های روحی و روانی را می‌توان در فراموش کردن این دو مهم دانست. امام جمعه قزوین اضافه کرد: قرآن همچون اکسیژن و آب برای انسان لازم است که دائم باید در فضای این قرآن تنفس کنیم. 
فریادگر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
0
سلام
لطفا بفرمایید حیا در کجای باورتان قرار دارد؟؟
با اینگونه افاضات خود را از ملت دور نکنید..
نظرات شما
پیشخوان