تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۱۸ دی ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
هاشمی، رییس سابق سازمان بهزیستی در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

برای تخریب دولت «گورخوابی» را جناحی کردند

دکتر همایون هاشمی در دولت دهم به ریاست احمدی‌نژاد به عنوان رییس سازمان بهزیستی برگزیده شد. وی تا اواسط دولت تدبیر و امید در این سمت باقی ماند تا اینکه ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم گرفت دکتر محسنی بندپی را جایگزین وی کند.
رویداد۲۴- رییس سابق سازمان بهزیستی معتقد است که عده‌ای از افراد سیاسی کشور از موضوع «گورخوابی» سوء استفاده کردند و برای تخریب دولت این پدیده را جناحی جلوه دادند و با بیان اظهارات‎شان تا حدی موضوع را غیراخلاقی کردند. 
  
دکتر همایون هاشمی در دولت دهم به ریاست احمدی‌نژاد به عنوان رییس سازمان بهزیستی برگزیده شد. وی تا اواسط دولت تدبیر و امید در این سمت باقی ماند تا اینکه ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم گرفت دکتر محسنی بندپی را جایگزین وی کند. چندی پس از این جابجایی، همایون هاشمی تصمیم به کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهیندژ و تکاب گرفت. در حالی که وی به عنوان یک چهره اصولگرا برای همگان شناخته شده بود با حمایت اصلاح‎طلبان و اعتدالگرایان در لیست امید قرار گرفت و موفق شد در دور دوم انتخابات، صاحب کرسی بهارستان شود. رییس پیشین سازمان بهزیستی کشور و نماینده فعلی مجلس همچنان از دغدغه‎های اجتماعی برخوردار است و آسیب‎های اجتماعی در جامعه را به طور جدی مورد بررسی قرار می‎دهد. یکی از موضوعاتی که این روزها مورد توجه او قرار گرفته است پدیده گورخوابی است. او معتقد است گورخوابی یک پدیده زشت و زننده است هر چند با سیاسی و جناحی کردن آن نیز مخالف است.
 
پس از انتشار عکس‌های گورخواب‌ها هر روز با اظهارنظر عده‌ای از سیاستمداران از جناح‌های مختلف روبرو هستیم، شما چقدر این اظهارنظر‌ها را سیاسی می‌دانید و با تجربیاتی که از گذشته دارید چه راه حلی را برای ریشه کن کردن این مشکل پیشنهاد می‌کنید؟
به‎ هرحال در زندگی‌های شهری آسیب‌های شهری وجود دارد اما موضوع قابل بحث، شدت و ضعف این آسیب‌های اجتماعی است. دولت‌های مختلف تلاش می‌کنند تا این نوع معضلات را به حداقل برسانند ولی ریشه کن کردن این آسیب‌های اجتماعی بیشتر به آرمانگرایی شبیه است. بطور مثال ریشه کن کردن معضل اعتیاد خیلی حرف قشنگی است ولی در میدان عمل نمی‌توان این شعار را عملیاتی کرد به نوعی با تصمیمات درست می‌توان تا حد قابل توجه‌ای معضل را کاهش داد. در رابطه با گورخوابی هم باید گفت که در گذشته هم بوده ولی شاید امروز نسبت به گذشته شدت پیدا کرده باشد. پدیده گورخوابی بسیار اتفاق زننده‌ای است و مسئولین اجتماعی در این رابطه می‌بایست تمام تلاش خود را به کار ببندند تا این اتفاق غم‎انگیز در جامعه جمع شود. چندی پیش یکی از مسئولین کشور گفت که حاشیه‎نشینی، آسیب نیست واقعا برای این نوع اظهارنظر تاسف خوردم. اما در رابطه با سیاسی کردن موضوع گورخواب‌ها باید گفت که عده‌ای از افراد سیاسی کشور از این موضوع سوء استفاده کردند و برای تخریب دولت این پدیده را جناحی جلوه دادند و با بیان اظهارات‎شان تا حدی موضوع را غیراخلاقی کردند.

شما ۴۶ ماه رییس سازمان بهزیستی بودید در آن ایام گزارشی درباره گورخوابی به شما ارائه شد؟
تنها یک گزارش در این رابطه آن هم از یکی از شهرستان‌ها داشتیم که بلافاصله شخصاً به آن شهر رفتم و با تمهیداتی که در نظر گرفتیم این پدیده زشت را جمع کردیم.

کدام شهر این اتفاق افتاده بود؟
بنظرم آوردن اسم آن شهر کار اخلاقی نیست.

عملکرد دولت تدبیر و امید را در موضوعات اجتماعی چطور ارزیابی می‌کنید؟
عملکرد دولت آقای روحانی در بسیاری از حوزه‌ها قابل قبول بوده است اما در حوزه رفاه و خدمات اجتماعی اشکالاتی را به دولت وارد می‌دانم.

حدود چهار سال سابقه ریاست سازمان بهزیستی را به عهده داشتید، از اینکه در دولت یازدهم از این سمت کنار گذاشته شدید دلگیر هستید؟
اصلاً. اتفاقا سجده شکر کردم.
برچسب ها: گورخواب ، بهزیستی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ارمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
0
مجبوره به چیزی بگه شاید دوباره به پست بهش دادند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان