تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۵
حسین ابراهیمی، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ مطرح کرد:

استقبال محتاطانه جامعه روحانیت مبارز از «جبهه مردمی انقلاب اسلامی»

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید که «رفتار نیروهای جبهه مردمی انقلاب اسلامی را باید در عمل دید، هنوز رفتار خاصی به لحاظ سیاسی از آنها دیده نشده تا بتوان به قضاوت پرداخت.»
رویداد۲۴عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید که «رفتار نیروهای جبهه مردمی انقلاب اسلامی را باید در عمل دید، هنوز رفتار خاصی به لحاظ سیاسی از آنها دیده نشده تا بتوان به قضاوت پرداخت.»

جبهه مردمی انقلاب اسلامی در اوایل دی ماه اعلام موجودیت کرد و در آن چهره‎هایی دیده شد که روزی در هیات دولت یا طرفدار پر و پاقرص احمدی‎نژاد بودند، اما امروز به منتقدین آن تبدیل شده‎اند.

چندی پیش حجت‎الاسلام محمد تقی رهبر، از اعضای جامعه روحانیت مبارز که از حامیان جبهه مردمی انقلاب اسلامی هم محسوب می‎شود در گفت‎وگوی مطرح کرده بود که تشکیل این جبهه ایده جامعه روحانیت بوده است. این در حالی است که تا به امروز بنا بوده تا اصولگرایان با محوریت آیت‎الله موحدی کرمانی، دبیر کل جامعه روحانیت مبارز به یکپارچگی در حوزه انتخابات دست یابند.

البته در این رابطه حجت‎الاسلام حسین ابراهیمی، از اعضای جامعه روحانیت مبارز گفته است که هنوز در این‎باره تصمیم گرفته نشده و این به رفتار جبهه مردمی انقلاب اسلامی در آینده مربوط می شود.   
 
حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره ایده تشکیل جبهه مردمی انقلاب اسلامی گفت: رفتار نیروهای مردمی انقلاب اسلامی را باید در عمل دید، هنوز رفتار خاصی به لحاظ سیاسی از آنها دیده نشده تا بتوان به قضاوت پرداخت.

وی در این رابطه که با این حساب تشکیل جبهه مردم انقلاب اسلامی، ایده جامعه روحانیت نبوده، بیان کرد: در صورتی که  نیروهای مردمی انقلاب اسلامی با سیاست های جامعه روحانیت هماهنگ باشد اهلا و سهلا، اما اگر غیر از این روی دهد و رفتارهای غیر قابل انتظار را شاهد باشیم، هر کسی باید راه خود را برود.

این عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره مجدد به هماهنگی سیاست‎های احزاب اصولگرا، اظهار داشت: در صورتی که این جبهه یا اهداف جامعه روحانیت ناهماهنگ باشد،  تاثیری در روند کاری اصولگرایان نخواهد گذاشت، زیرا جامعه روحانیت مبارز بنا را بر آن نگذاشته تا هر گروهی را که اعلام موجودیت کرد و شکل گرفت، مورد حمایت قراردهد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز درباره سیاست‎های جامعه روحانیت مبارز، توضیح داد: سیاست‎های جامعه روحانیت مبارز برای انتخابات آتی مشخص است، جامعه در کنار هیچ جریان سیاسی قرار نمی‎گیرد و براساس برنامه‎های تعیین شده، حرکت می‎کند.

ابراهیمی درباره میزان موفقیت جامعه روحانیت مبارز با توجه به سیاست‎هایشان در انتخابات پیش رو، ابراز کرد: این مسئله‎ای است که صحبت درباره آن از الان زود به نظر می‎رسد.

وی درباره تصمیم‎گیری درخصوص گزینه نهایی اصولگرایان برای انتخابات سال آینده نیز اظهار داشت: هنوز زمان داریم تمام تلاش اصولگرایان این است که با همکاری یکدیگر به نتیجه‎ای که مایل هستند، دست یابند و این کار را مرحله به مرحله انجام خواهند داد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در این رابطه که در انتخابات گذشته هم بنای اصولگرایان بر این بود که به وحدت برسند اما چنین نشد، توضیح داد: تصمیم‎گیری‎ها در انتخابات مجلس با انتخابات ریاست جمهوری متفاوت است.

ابراهیمی درباره عدم موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری سال 91 که آیت‎‎الله مهدوی کنی محوریت اصولگرایان را بر عهده داشت، بیان کرد: در آن دوره اجماع بین کاندیداها صورت نگرفت و هر یک از آنان به قول معروف ساز خود را زد.

وی در این رابطه که چه تضمینی وجود دارد تا در این دوره اصولگرایان به وحدت مورد نظر دست یابند، تاکید کرد: بر این اعتقاد هستیم که باید تلاش خود را به سرانجام برسانیم، اما گاهی موفق خواهیم شد و گاهی با عدم موفیت روبرو می‏‎شویم. 
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان