تاریخ انتشار: ۱۲:۴۱ - ۲۰ دی ۱۳۹۵
محمدرضا منصوری در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

۱۰۰۰ میلیارد تومان به سهم ورزش از ارزش افزوده اضافه شد

محمدرضا منصوری، نماینده ساوه و زرندیه و عضو فراکسیون ورزش مجلس دهم از اختصاص بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای گسترش ورزش استان‌ها و آموزشگاه‌ها خبر می‌دهد و می‌گوید با تلاش نمایندگان مجلس موفق شدیم درصد ورزش از ارزش افزوده را دوباره احیا کنیم.
رویداد۲۴- محمد آیتی- عضو فراکسیون ورزش در مجلس شورای اسلامی از احیای درصد ورزش از ارزش افزوده خبر داد که بر اساس آن بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان به گسترش ورزش کشور تزریق خواهد شد. 

محمدرضا منصوری، نماینده ساوه و زرندیه و عضو فراکسیون ورزش مجلس دهم در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ از اختصاص بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای گسترش ورزش استان‌ها و آموزشگاه‌ها خبر می‌دهد و می‌گوید با تلاش نمایندگان مجلس موفق شدیم درصد ورزش از ارزش افزوده را دوباره احیا کنیم.


از قرار معلوم طرحی در رابطه با گسترش ورزش در مجلس تصویب شده است، لطفاً در این رابطه بیشتر توضیح دهید.
در ماده ۱۰۹ که خیلی مهم است یک تحولی در ورزش استان‌ها و آمورزش و پرورش ایجاد شد. ما مدت‌ها دنبال آن بودیم که مبلغی را از ارزش افزوده به ورزش اختصاص دهیم. زمانی ۱ درصد از ارزش افزوده برای گسترش ورزش در استان‌ها و ۱ درصد برای ورزش آموزش و پرورش بود که متاسفانه این درصد به صفر رسید و ۱ درصد شهرداری‌ها به ۳ درصد افزایش پیدا کرد. ما به عنوان اعضای فراکسیون ورزش با کمک دیگر نمایندگان تلاش کردیم تا دوباره این سهم را احیا کنیم که خوشبختانه این اتفاق افتاد.

با این تفاسیر در سال ۹۶ براساس تصویب این طرح چه بودجه‌ای صرف ورزش می‌شود؟
بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان.

این بودجه به چه صورت صرف می‌شود؟
بخشی از این پول صرف ورزش آموزشگاه‌ها می‌شود و بخشی به ورزش استان‌ها تخصیص پیدا می‌کند. به نوعی نیمی از این بودجه به وزارت آمورزش و پرورش و نیمی از آن به وزارت ورزش و جوانان تخصیص داده می‌شود.

این اعتبار غیر از آن پولی است که هر وزارتخانه‌ای باید به ورزش اختصاص دهد؟
بله، این پول از ارزش افزوده برای گسترش وزرش کشور تخصیص پیدا می‌کند.

این پول صرف ورزش قهرمانی هم خواهد شد؟
خیر، این پول برای ورزش آموزشگاه‌ها و استان‌ها و مخصوصاً بانوان و معلولین است و به هیچ وجه صرف ورزش قهرمانی نمی‌شود.

تخصیص این بودجه در سال ۹۶ قطعی است؟
بله، البته باید منتظر نظر شورای نگهبان هم باشیم که فکر نمی‌کنم با مخالفتی روبرو شود.

اینکه شما در فراکسیون ورزش حضور دارید به خاطر علاقه‌تان به ورزش است یا در حوزه ورزش دارای سابقه هستید؟
من در گذشته در مسابقات ورزشی دانشجویان حضوری فعال داشتم و عناوینی را هم کسب کردم. در حال حاضر هم عضو هیات رییسه تنیس روی میز هستم.
نظرات شما
پیشخوان