تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۲ دی ۱۳۹۵
آذر منصوری در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

فقدان آیت الله هاشمی می‌تواند مقدمه‌ای برای وحدت باشد

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت معتقد است فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی بزنگاه مهمی است که می‌تواند زمینه ساز مقدمه‌ای باشد برای وحدت جمهوری اسلامی ایران.
رویداد۲۴- عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت معتقد است فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی بزنگاه مهمی است که می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای وحدت در میان جریان های مختلف سیاسی در جمهوری اسلامی ایران.

آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره تاثیر فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی گفت: قاعدتا این مسیر پیش روی همه ما به خصوص کسانی که مسئولیت و بار امانت مردم را بر دوش دارند قرار دارد. به هر روی دیر یا زود و برای همه اتفاق خواهد افتاد. شخصیت او با توجه به نقش آفرینی در انقلاب و همه مراحل بعدی نظام بسیار ویژه بوده است. 

وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل و بعد از انقلاب در کنار امام خمینی (ره) حضور داشتند و به جمهوری اسلامی ایران ثبات و قوام بخشیده‌اند. 

منصوری افزود: آیت الله هاشمی در وحدت و انسجام جمهوری اسلامی نقش ویژه‌ای داشتند. وی تلاش می‌کرد کشور را از آسیب‌های داخلی و خارجی دور کند. بنابراین در طول ۸ دهه حیات خود آثار پر ثمر و ماندگاری بر جای گذاشته است. البته با توجه به اینکه آیت الله هاشمی بار‌ها اعلام کرد؛ من نگران آینده ایران نیستم رحلت وی در نوع خود می‌تواند نماد وحدت در عین کثرت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد. 

این فعال سیاسی در ادامه افزود: فقدان آیت الله هاشمی بزنگاه مهمی است که می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای وحدت در میان جریان‎های مختلف سیاسی در جمهوری اسلامی ایران. از سویی دیگر با توجه به پیام هوشمندانه رهبر و تلاش گروه‌های سیاسی مختلف برای حفظ وحدت چنین به نظر می‌رسد که بعد از فوت ایشان هم کشور با همین تدبیر و اعتدال پیش رود. 

منصوری در ادامه درباره آینده جریان اصلاح طلبی بعد از رحلت آیت الله هاشمی نیز گفت: امروز جریان اصلاحات مسیر حرکت خود را ادامه می‌دهد. البته با توجه به مواضع هاشمی بعد از انتخابات ۸۸، می‌توان به این نتیجه رسید که دغدغه اصلی او منافع کشور بود. از همین رو تفکیک رفتار هاشمی به قبل از سال ۸۸ و بعد از آن هوشمندانه نیست. 

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت افزود: با توجه به گفته‌های آیت الله هاشمی قبل از ارتحال؛ مردم به مرزی از اثرگذاری و دانش سیاسی رسیده‌اند که اجازه ندهند کشور بیش از این در عرصه‎های داخلی و خارجی دچار مشکلی شود. بنابراین جریان اصلاحات با تدبیر بیشتر تداوم خواهد پیدا کرد، البته  وحدت گفتمانی برای حضور موثر در بزنگاه‌های مهم یک اصل است. 

منصوری در رابطه با میراث ماندگار آیت الله هاشمی نیز گفت: میراث ماندگار آیت الله هاشمی حفظ وحدت است از این رو بر پایه آن مجموعه جریانات سیاسی کشور گام‌های جدی برداشته و هوشیار‌تر در فضاهای سیاسی در ایران به حیات خود ادامه خواهد داد و خوشبختانه این نتیجه حاصل شده است که باید وحدت را بیش از پیش حفظ کرد. 

او در خاتمه گفت: آیت الله هاشمی بار امانتی بر دوش اصلاح طلبان قرار داده است. جریان فکری اصلاح طلب با توجه به تلاش‌هایی که ایشان برای وحدت و انسجام کشور کشیده است، باید بتوانند این امانت را برای منافع ملی به کار ببندند.
نظرات شما
پیشخوان