تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۲ دی ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
اظهارات عجیب محمدعلی رامین در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

الان آقای هاشمی بیش از دیگران قدردان انتقاد‌های بنده است!

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی ارشاد دولت احمدی‎نژاد با بیان اینکه که انتقادهایش از آیت الله هاشمی در دوران حیات آن مرحوم هم منطقی است و هم قابل اثبات مدعی شد: همچنین من همه این انتقاد‌ها را براساس خیرخواهی به آقای هاشمی کرده‌ام و الان آقای هاشمی بیش از دیگران قدردان انتقاد‌های بنده است.
رویداد۲۴- معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی ارشاد دولت احمدی‎نژاد با بیان اینکه که انتقادهایش از آیت الله هاشمی در دوران حیات آن مرحوم هم منطقی است و هم قابل اثبات مدعی شد: همچنین من همه این انتقاد‌ها را براساس خیرخواهی به آقای هاشمی کرده‌ام و الان آقای هاشمی بیش از دیگران قدردان انتقاد‌های بنده است. 
 
محمد علی رامین، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی ارشاد دولت احمدی‎نژاد، در حاشیه تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفت‎وگو با رویداد۲۴ درباره حضور گسترده مردم گفت: حضور مردم برای تبعیت از امام امت اسلامی و اقامه نماز میت بر فقید رحیل آقای هاشمی رفسنجانی بود که به نظر من درشان نظام جمهوری اسلامی و حضور مثبت و درستی بود. 

رامین در پاسخ به این پرسش که چه موضوعی در وجود آیت الله هاشمی رفسنجانی باعث شد حتی منتقدین او هم در این مراسم شرکت کنند گفت: منتقد اصولا به عنوان بدخواه نیست. منتقد خیرخواه جز نیازهای جامعه اسلامی است، اگر منتقدین خیرخواه با صداقت و صراحت اشتباهات را گوشزد کنند، افراد به انحراف نمی‌افتند. مسئولین و بزرگان اشتباهات خود را پیدا می‌کنند و مسیر خود را اصلاح می‌کنند. 

وی افزود: بنده از منتقدین بسیار جدی آقای هاشمی رفسنجانی در دهه ۷۰ و بعد از آن بودم. در دهه ۶۰ هم از کسانی بودم که بیشترین فداکاری‌ها را برای آقای هاشمی رفسنجاانی انجام دادم. در حال حاضر هم بعد از فتنه ۸۸، من آقای هاشمی را مرتب در آستانه ارتکاب اشتباهات متوالی می‌دیدم که به ایشان تذکر می‌دادم. 

رامین در پاسخ به این سوالی درباره دلایل تفاوت شعارهای شرکت کنندگان در مراسم تشییع آیت الله هاشمی گفت: پس از حضور مردم برای اقامه نماز میت بر آقای هاشمی توسط امام خامنه‌ای، یک مجموعه بسیار متنوع از جامعه را شاهد بودیم. 

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی ارشاد دولت احمدی‎نژاد افزود: نوع نگاه‌ها، نوع تلقی‌ها و برداشت‌ها متفاوت است و این تفاوت‌ها در حول محور ولایت فقیه می‌تواند با انسجام و آرامش و امنیت در کنار هم باشد. این در حالی است که اگر در هر کشوری این همه تفاوت‌های ذهنی و فکر و تلقی‌ها باشد، ولی امامی نداشته باشند جامعه متلاشی می‌شوند و همه افراد به جان هم می‌افتند، محور مشترک اساس استمرار حیات جامعه اسلامی است. 

رامین درباره اظهار نظر توکلی مبنی بر اظهار پشیمانی از انتقادهای تند نسبت به هاشمی رفسنجانی و اینکه آیا می‌تواند با احمد توکلی هم نظر شد تاکید کرد: نه، من آقای توکلی نیستم. بنده محمدعلی رامین هستم و بر اساس منطق و دین و دیانت خودم و همچنین بر اساس معیارهای اسلامی همیشه حرکت کرده‌ام و آدم سیاسی کاری هم نیستم که مثل دیگران هر روز تغییر موضع می‌دهند. 

وی افزود: انتقادهایی که من از آقای هاشمی کرده‌ام هم منطقی است و هم قابل اثبات است. همچنین من همه این انتقاد‌ها را براساس خیرخواهی به آقای هاشمی کرده‌ام و الان آقای هاشمی بیش از دیگران قدردان انتقاد‌های بنده است. 

همچنین رامین درباره اینکه چه کسی را شایسته جایگاه هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌داند گفت: به هر حال بعضی از تحلیل‌ها بر این است که افراد شایسته‌ای در حال حاضر بیرون از مجمع تشخیص مصلحت نظام داریم، به وفور هم افرادی هم درون مجمع تشخیص مصلحت نظام داریم که می‌توانند کار ریاست مجمع را بر عهده بگیرند. از سویی دیگر این نوع پیش بینی‌ها و پیشگویی‌ها ارتباطی به ما ندارد و جزو اختیارات و مسئولیت‌های رهبری است که اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست آن را تعیین کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
1
4
اي درغگو حراف
Ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
1
3
آقای رامین، شما و احمدی نژاد آنقدر به این مرجع بزرگ تهمت زدید و از عنوان فقهی مباهنه استفاده کردید که همه دوستداران ایشان را از او دور کنید لکن این اقدامات شما برعکس واقع شد و دیدید دوستداران آیه ا... هاشمی هر روز زیاد تر شدند.
بهتر است شرم کنید و جنگ قدرت را براه نیندازید و بگذارید ملت و بخصوص اقشار آسیب پذیر جامعه ، راه درست ولایت را بروند و شما ها برای آنها تعیین مسیر نکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
3
نمیدونم چی میزنند که خیلی سنگینه
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
2
چرا ادم کاری کنه که بهش انتقاد بشه اقای علی رفسنجونی عمل خودش باعث دوری خودش شد اگر مرجع بزرگ بود تو فتنه 88 نامه توهین امیز نمینوشت خفه خون نمیگرفت سال 88 این ولایت پذیر نبود در سال فتنه با فتنه گرا هم صدا بود و الان هم که میبینی در تشیع جنازش شلوغه چون رهبری مردم رو دعوت کرده چون رهبری نماز میتشو خونده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
3
ببند دهانت رو حالا تو آمدی به هاشمی تذکر بدی و خیرخواه هاشمی شدی مثل محمود جون برو خودتی همش برا رسیدن به قدرته مردم گوسفند نیستند برو مردک خودتی
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
0
1
خداوند شما را به راه راست هدایت کند که اینچنین در خصوص شناسنانه انقلاب حرف میزنید
براتون متاسفم
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
0
ناشناس اگر رفسنجونی شناسنامه انقلاب بود امریکا تا حالا صد بار ایران رو تجزیه کرده بود حتما میر حسین موسوی هم کارت ملی انقلابه و کروبی گواهی نامه راهنماعی رانندگیه
نظرات شما
پیشخوان