تاریخ انتشار: ۲۳:۴۷ - ۲۲ دی ۱۳۹۵

وقتی سرمربی تیم ملی در مراسم فیفا با نظر مربیان داخلی رای داد

مراسم بهترین‌های فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۶ برگزار شد و پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد.
رویداد۲۴-مراسم بهترین‌های فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۶ برگزار شد و پیش‌بینی‌ها درست از آب درآمد.

روزنامه خبرورزشی نوشت: کریس رونالدو فوق‌ستاره پرتغالی که توانسته بود با رأی‌‌گیری فرانس‌فوتبال بهترین بازیکن جهان شود، عنوان بهترین بازیکن دنیا را هم از آن خود کرد. در بین مربیان هم کلودیو رانیری، سرمربی لستر‌سیتی با حداکثر آرا، بهترین مربی سال دنیا شد. بعد از این مراسم، فیفا طبق عادت سالانه، آرای مربیان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی دنیا را اعلام کرد که مشخص شد کارلوس کی‌روش و سیدجلال حسینی در این مراسم به چه کسانی رأی داده‌اند.
سرمربی تیم ملی در بین بازیکنان به ترتیب به لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و لوئیس سوارس رأی داد. سه مربی منتخب کی‌روش هم گواردیولا، سیمئونه و یورگن کلوپ بودند. سیدجلال حسینی هم در بین بازیکنان به ترتیب به رونالدو، لیونل مسی و نیمار رأی داد. سه مربی منتخب او هم سیمئونه، گواردیولا و رانیری بودند.

رأی کی‌روش به گواردیولا‌؛ برخلاف میلش!
کی‌روش از سال ۲۰۱۱ که به عنوان سرمربی ایران در انتخاب بهترین بازیکن دنیا رأی داده، تنها یک بار رونالدو را بهترین بازیکن جهان دانسته است‌؛ آن هم در سال ۲۰۱۴. کی‌روش در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به مسی به عنوان بهترین بازیکن دنیا رأی داد. البته در همان سال ۲۰۱۱ وقتی رسانه‌های پرتغال به شدت از کی‌روش انتقاد کردند، او اعلام کرد رأی او در مراسم بهترین‌های دنیا، رأی مربیان ایرانی است و به همین دلیل پس از نظرسنجی از مربیان لیگ برتر، بهترین بازیکنان دنیا را انتخاب کرد.
امسال هم او از طریق سعید فتاحی (رئیس فعلی کمیته مسابقات) اقدام به نظرسنجی از مربیان لیگ برتری کرد و در نهایت لیونل مسی را به عنوان بهترین بازیکن سال جهان انتخاب کرد. کی‌روش علاوه بر مربیان لیگ برتری، از دستیاران خود هم نظرسنجی کرد که اکثر آنها با وجود رئالی بودن، به مسی رأی دادند‌؛ درست مثل خود کی‌روش! در بخش انتخاب بهترین مربی هم بی‌شک رأی شخص کی‌روش، سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال بود ولی آرای مربیان ایرانی باعث شد او نتواند به مربی مورد علاقه‌‌اش رأی دهد و در نهایت نام گواردیولا را به فیفا فرستاد. کی‌روش هم موافق انتخاب سرمربی منچستر‌یونایتد نبود ولی نتیجه آرا و نظر مربیان ایرانی از جمله ویسی باعث شد تا او هم مجبور به ارسال این رأی شود.

تأیید مربیان لیگی
تعدادی از مربیان لیگ برتری تأیید کردند نماینده‌ ساز‌مان لیگ با آنها تماس گرفته و نظرات‌شان را درباره انتخاب بهترین بازیکن و مربی جهان پرسیده است. مجید جلالی سرمربی پیکان در این‌باره به خبرورزشی می‌گوید: «بله، با من تماس گرفتند. بنده هم کریس رونالدو را به عنوان بهترین بازیکن انتخاب کردم.» او درباره انتخاب بهترین مربی هم می‌گوید: «من به گواردیولا رأی دادم. البته اگر اشتباه نکنم...»
نادر دست‌نشان سرمربی سابق صنعت نفت هم در این نظرسنجی شرکت کرد. او در این‌باره توضیح می‌دهد: «خب آقای فتاحی با بنده تماس گرفت. من به ترتیب رونالدو، مسی و گریزمن را به عنوان برترین بازیکنان انتخاب کردم. در بین مربیان هم انتخابم کونته سرمربی چلسی، کلوپ سرمربی لیورپول و سیمئونه سرمربی اتلتیکومادرید بود.» مربیانی چون علی دایی و ویسی هم که بیشتر به سمت بارسا گرایش دارند، در این پروسه نه به رونالدو، که به مسی رأی دادند. یکی مثل منصوریان هم که رئالی است، رونالدو را انتخاب کرد. مجید جلالی درباره دخالت مربیان لیگ برتر در پروسه این انتخاب و نظرسنجی کی‌روش از آنها می‌گوید: «ایده جالبی است. در جهان نزدیک به ۲۰ هزار مربی فوتبال داریم. رأی را در هر کشور یک نفر می‌دهد ولی آن ‌فرد می‌تواند جمع‌بندی نظر مربیان لیگ حرفه‌ای را داشته باشد که در ایران چنین اتفاقی می‌افتد و کار خوبی است.»

واکنش کی‌روش
بعد از اعلام آرا باز هم انتقاد از کی‌روش بالا گرفت. برای بعضی از رسانه‌های دنیا از جمله نشریه آس که رئالی است، عجیب بود او چرا به هموطن خود رأی نداده است. کی‌روش اما سریعاً در صفحه رسمی خود در فیس‌بوک واکنش نشان داد و نوشت این رأی شخصی خودش نبوده بلکه از مربیان لیگ برتر ایران نظرسنجی کرده و در نهایت به مسی رأی داده است. او به سانتوس سرمربی تیم ملی پرتغال هم به خاطر حضور در بین سه کاندیدای نهایی برترین مربیان دنیا تبریک گفت.

برچسب ها: کی روش ، فیفا ، سرمربی ، رویداد24
نظرات شما
پیشخوان