تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۲۳ دی ۱۳۹۵

فرمانده ارتش لبنان رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را « مصیبت بزرگ» خواند

ژنرال« جان قهوجی» فرمانده کل ارتش لبنان در پیامی به « حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران، نوشت: با کمال تاسف شدید خبر رحلت آیت الله« اکبر هاشمی رفسنجانی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را دریافت کردم ، این مصیبت بزرگ را به حضرتعالی و ملت کشور دوست ایران و خانواده آن فقید تسلیت می گویم و ابراز همدردی و همبستگی خود را اعلام می کنم.
رویداد۲۴-فرمانده کل ارتش لبنان می نویسد: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره مواضعی شرافتمندانه در حمایت از لبنان در رویاروئی با متجاوزان اسرائیلی و حمایت از همه قضایای عربی به ویژه فلسطین داشت.

ژنرال قهوجی خطاب به رئیس جمهوری اسلامی ایران آورده است: از خداوند صحت و سلامتی حضرتعالی و حرکت مستمر جمهوری اسلامی ایران در پیشرفت و شکوفائی و تقویت ثبات را مسئلت می کنم.

براساس این گزارش، فرمانده کل ارتش لبنان همچنین در پیامی جداگانه به « محمد فتحعلی » سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان می نویسد: رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به رهبری ، رئیس جمهوری ، ملت و ارتش ، خانواده آن فقید و شما تسلیت می گویم.

در این پیام تصریح شده است: ما امروز فقدان این راحل بزرگ و پرچمداری از پرچمداران ملت ایران در اندیشه ، اخلاص و مبارزه برای ملت ایران و همه ملت های منطقه را احساس می کنیم.

ژنرال قهوجی می افزاید: ما امروزهمچنین فقدان یک دوستدار ملت را که همواره خواستار عزت و سربلندی آن بود و در کنار مقاومت آن در مقابل دشمن اشغالگر اسرائیلی با اقتدارایستاده بود، احساس می کنیم.

به گزارش ایرنا، « مروان حماده» وزیر تربیت و آموزش عالی لبنان، « غطاس الخوری» وزیر فرهنگ لبنان، « میریام الیاس اسکاف» رئیس فراکسیون الشعب در پارلمان لبنان، شیخ اسد علی عاصی رئیس شورای اسلامی علوی لبنان، عمرعبدالقادر غندور رئیس موسسه وحدت اسلامی لبنان و سفیر مکزیک در لبنان هم در پیام های جداگانه به سفیر ایران در لبنان ، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به مقام معظم رهبری ، رئیس جمهوری ، رئیس مجلس ، وزیر امور خارجه ، دولت و ملت ایران و خانواده آن فقید تسلیت گفته اند.

حماده در پیام تسلیت خود به فتحعلی تاکید کرده است: از اینکه به دلیل همراهی با ژنرال « میشل عون» رئیس جمهوری لبنان در سفر رسمی به سعودی و قطر شخصا نتوانستم با حضور در سفارت ایران در بیروت ، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت بگویم، عذرخواهی می کنم.

« طلال ارسلان» وزیر امور مهاجران و رئیس حزب دموکراتیک لبنان هم در پیام های جداگانه رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ، « حسن روحانی» رئیس جمهوری و « محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفته است.

ارسلان در این پیام ها همچینن رحلت رئیس جمهوری اسبق ایران را به ملت ایران و خانواده آن فقید تسلیت گفته است.

شیخ علامه عفیف النابلسی» از علمای برجسته شیعه لبنان و « جان عبید» وزیر اسبق امور خارجه لبنان هم در تماس های تلفنی با سفیر جمهوری اسلامی ایران ، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفتند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری، عصر یکشنبه گذشته در سن 82 سالگی و بعداز سالهای طولانی مجاهدت و مبارزه و تلاش برای ساختن ایران اسلامی ، به دیدار معبود خود شتافت و ملتی را داغدار کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: زویداد24 ، ارتش ، لبنان ، هاشمی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان