تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۲۳ دی ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نخستین فروند هواپیمای ایرباس خریداری شده، در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست

پایان 38 سال تحریم هواپیما به لطف برجام (تصاویر)

تهران- ایرنا- نخستین فروند هواپیمای ایرباس A321 ( ای 321) خریداری شده در پسابرجام در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.
رویداد۲۴- نخستین فروند هواپیمای ایرباس A321 ( ای 321) خریداری شده در پسابرجام در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.

در مراسم امروز « عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی، «علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی، معاونان وزیر راه وشهرسازی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مقام های صنعت هوایی کشور حضور دارند.

هنگام ورود این هواپیما به آشیانه انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته شد و خلبانان با پرچم و نشانه ایران ایر برای خبرنگاران دست تکان دادند.

در این مراسم تعداد زیادی خبرنگار داخلی وخارجی حضور دارند.

پس از توقف این هواپیما در آشیانه انقلاب و بازشدن درهای آن وزیر راه و شهرسازی به همراه تعدادی از همراهان به پای هواپیما رفتند و از نخستین مسافران این هواپیما استقبال کردند.

مدیرعامل ایران ایر و مدیرعامل شرکت ایرباس و شماری از کارکنان این شرکت از جمله مسافران این هواپیما بودند که پس از خارج شدن از هواپیما و گرفتن عکس یادگاری در جایگاه خود در مراسم استقبال قرار گرفتند.

تعدادی از کارشناسان شرکت ایرباس همراه این پرواز به تهران آمدند.

نخستین فروند از 100 فروند هواپیمای ایرباس خریداری شده از شرکت اروپایی ایرباس، عصر روز چهارشنبه (دیروز) با برگزاری مراسمی در شهر تولوز فرانسه تحویل مقام های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران( ایران ایر) شد.

«فرهاد پرورش » مدیرعامل ایران ایر در این مراسم گفته بود: امروز روز بزرگی برای این شرکت و همچنین ارتباط ایران و اتحادیه اروپا به شمار می رود.

این هواپیما 190 نفره نخستین فروند از هواپیماهای خریداری شده ایرباس است که پیش قرارداد آن اواخر پارسال با سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاریس بین شرکت های ایران ایر و ایرباس امضا و پس از مدتی، قرارداد خرید یکصد فروند هواپیما نهایی شد.

«فابیس برژیر » مدیرعامل ایرباس روز چهارشنبه (دیروز) در مراسم تحویل هواپیما ابراز امیدواری کرد با تحویل این هواپیماها توسعه اقتصادی ایران با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی گفت: طبق قراردادی که با ایران ایر امضا شده است، هواپیماهای بعدی نیز بتدریج به شرکت هواپیمایی ایران ایر تحویل می شود.

برژیر اعلام کرد از یکصد فروند هواپیمای خریداری شده ایران، ٩٨ فروند سفارش جدید و ٢ فروند بازخرید از یک سفارش لغو شده یک شرکت هواپیمایی دیگر است.

وی افزود: قرارداد ایران ایر با ایرباس برای خرید این هواپیماها با مجوز خزانه داری آمریکا و قوانین بین المللی امضا شده است و درصددیم طبق این قرارداد، هواپیماهای خریداری شده را به ایران ایر تحویل دهیم و امسال نیز شماری از این هواپیماها به این شرکت تحویل می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت ایرباس، قرارداد این شرکت با ایران‌ایر یک هفتم کل سفارش‌هایی است که ایرباس در سال 2016 میلادی دریافت کرده است.

این هواپیما ساعت پنج صبح امروز به وقت محلی فرودگاه تولوز را ترک کرده بود.

جایگاه صنعت هوانوردی ایران در منطقه با امضای قرارداد خرید بیش از 200 فروند هواپیمای مسافری دور، متوسط و کوتاه برد و افزایش بیش از50 هزار صندلی جدید ارتقا می یابد و فرصت های اشتغالزایی مستقیم را برای بیش از 20 هزار نفر در داخل فراهم می کند.

در این قراردادها افزون بر خرید هواپیما، موضوع های دیگری چون آموزش خلبانان و تعمیر و نگهداری، حمایت از توسعه خدمات ناوبری هوایی (ای.تی.ام-ATM)، عملیات فرودگاهی و هواپیمایی، انتقال فناوری و هماهنگی مقررات رگولاتوری برای ایران ایر منظور شده است.

خرید همه این هواپیماها به صورت اجاره به شرط تملیک است و ایران ایران 85 درصد منابع مالی آن را از فایناس خارجی و 15 درصد آن را از منابع داخلی وتسهیلات صندوق توسعه ملی به وسیله بانک صنعت و معدن تامین می کند.

پایان 38 سال تحریم هواپیما به لطف برجام

پایان 38 سال تحریم هواپیما به لطف برجام

پایان 38 سال تحریم هواپیما به لطف برجام

پایان 38 سال تحریم هواپیما به لطف برجام

پایان 38 سال تحریم هواپیما به لطف برجام

پایان 38 سال تحریم هواپیما به لطف برجام


منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۴
0
2
این همه زور زدید و خودتان را کشتید برای چند هواپیما! زمان شاه ایران بزرگترین ارتش منطقه را داشت، بزرگترین ناوگان هواپیمایی مسافری و نظامی را داشت هسته ای را هم خود خارجی ها التماسمان می کردند! شما ها 10 سال مذاکره کردید، تاسیسات هسته ای را با بتن پر کردید آخر چند هواپیما گیرتان آمد! تازه مثل احمق ها از شیشه آن پرچم جمهوری اسلامی را بالا می برید! مردم رفتارتان می بینند!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان