تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
گزارش رویداد۲۴ درباره عصبانیت دلواپسان از ورود هواپیمای نو ایرباس به ایران

دروغ بگویید اما وقیح نباشید!

ورود هواپیمای نو را در حالی به سخره گرفته‎اند که گویی در دوران حاکمیت یک دست اصولگرایان که کشور و نظام جمهوری اسلامی بدون ترمز با سرعت هر چه تمام‎تر به سقوط نزدیک می‎شد، برای جان مردم ارزشی قائل بودند و در راستای پاسخ به یکی از حقوقشان، هر روز هواپیمای نو وارد کشور می‎کردند.
رویداد۲۴- 23 دی ماه روز تاریخی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است. روزی که پس از نزدیک به 38 سال اعمال محدودیت و تحریم، نخستین هواپیمای نو خریداری شده، وارد حریم هوایی کشور شد تا به ناوگان پیر و فرسوده ایران ملحق شود.

فرود نخستین هواپیمای خریداری شده از ایرباس بر باند فرودگاه مهرآباد تهران به دلایل مختلف حائز اهمیت است. نخست آنکه پس از نزدیک به 4 دهه جمهوری اسلامی این اجازه و امکان را پیدا کرد تا هواپیمای جدیدی را خریداری کند.

دومین دلیل اهمیت ورود این هواپیما خرید بدون واسطه آن بود. در سال‎های گذشته فارغ از آنکه ایران اجازه خرید هواپیماهایی نو را نداشت، بدون واسطه هم نمی‎توانست اقدام به خرید هواپیمایی دست دوم بکند که بر این اساس هزینه خرید یک هواپیمای دست دوم گاه از خرید یک هواپیمای نو نیز گران‎تر تمام می‎شد.

سومین و مهمترین دلیل در رابطه با این روز تاریخی، تثبیت کارآمدی توافق هسته‎ای ایران و گروه 1+5 موسم به «برجام» است که به واسطه آن مهر تاییدی بر پایان نزدیک به 4 دهه تحریم‎های ظالمانه و ناجوانمردانه علیه مردم ایران زده شد؛ تحریم‎هایی که در پی آن نه تنها جان بسیاری از مردم ایران با تهدید جدی روبرو شده بود بلکه در سال‎های گذشته نیز بر اثر فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی کشورمان، صدها تن از مردم کشورمان جان خود را از دست دادند.

بر این اساس باید برای ثبت این پیروزی تاریخی که حاصل پایداری و مقاومت مردم ایران بود، شادی و پایکوبی کرد و پیش پای هواپیمای تازه رسیده گل افشانی کرد. هر چند این اقدام در میان کشورهایی توسعه یافته نیز امری معمول است و معمولا ایرلاین‎هایی بین‎الملل هر بار طی مراسمی ویژه، ورود هواپیمایی جدید را جشن می‎گیرند.

با این حال با وجود آنکه روز پنجشنبه مردم ایران در شبکه‎های اجتماعی شادمانی خود از پایان 4 دهه تحریم را ابراز کردند، جریان شکست خورده از مردم در جریان انتخابات‎های گذشته که اکنون بدون کوچکترین تردیدی آن‎ها را باید «کاسبان تحریم» نامید، نتوانستند عصبانیت خود را از این موفقیت بزرگ پنهان کنند.

کاسبان تحریم که در سال‎های گذشته - روزهایی که کمر مردم ایران زیر بار تحریم و فشار اقتصادی در حال خم شدن بود و هر روز سفره شان کوچک و کوچک‎تر می‎شد- در حال پر کردن جیب‎های خود از واسطه‎گری به اسم دور زدن تحریم‎ها بودند باید هم برای بسته شدن مسیر دست‎اندازی به بیت‎المال عصبانی باشند و به جای همراهی با شادی مردم، این اتفاق را سخره بگیرند و کارتون‎های کودکانه را در وصف این واقعه تاریخی به روی جلد رسانه‎های خود بنشانند.

این جریان موسوم به دلواپسان شاید به همین دلیل از ابتدای آغاز دور تازه مذاکرات هسته‎ای میان ایران و گروه 1+5 برای پایان دادن به بیش از یک دهه مناقشه حول محور برنامه هسته‎ای کشورمان هر بار به بهانه‎ای در مسیر حرکت مذاکره‎کنندگان سنگ‎اندازی کردند تا مانع از حصول این توافق شوند.

در همین حال در جریان مذاکرات با تاکید بر عدم اعتماد به طرف‎های مقابل مدعی می‎شدند که گروه 1+5 ایران را به بازی گرفته است و حاضر نیست پای توافق با ایران را امضا کند که البته کرد و حتی برای محکم‎کاری هم که شده، برجام را با اصرار ایران به شورای امنیت برد تا به یک سند بین المللی مستند غیرقابل عقب‎نشینی تبدیل کند.

با این وجود دلواپسان خود را از تک و تا نینداختند و در ادامه دروغ‎پردازی‎های خود، برجام را «هیچ» نامیدند. آن هم توافقی که به واسطه آن نه تنها حق فعالیت‎های هسته‎ای ایران برای نخستین بار به رسمیت شناخته شد بلکه از یک سو به سناریو سياسي و امنيتي‎سازي برنامه هسته‎اي ايران به عنوان بخش اصلي پروژه بزرگ «ايران هراسي» پایان داد و از سوی دیگر محدودیت‎های ناشی از این فعالیت‎های هسته‎ای را متوقف کرد.  

برجامی «هیچ» دانسته شد که به مدد آن، تحريم‎هاي مالي، بانكي و اقتصادي متوقف شد و فروش نفت ایران که نزدیک به صفر شده بود را نه تنها به دوران قبل از تحریم‎ها برگرداند بلکه از آن هم پیشی گرفت.

توافقی را هیچ خواندند که مسیر مراودات سیاسی و اقتصادی ایران در جهان را باز کرد و با دور کردن سایه جنگ، کشور را از انزوای بین‎المللی خارج کرد و دست آخر نیز بر پایه آن به ایران اجازه داده شد که برای نخستین بار پس از 4 دهه هواپیمایی نو را به ناوگان هوایی خود اضافه کند تا بیش از این جان شهروندانش با هواپیماهای فرسوده و دسته دوم روسی به خطر نیفتد.

با این حال دلواپسان یا کاسبان تحریم به جای پایان دادن به فریبکاری های خود در طول این سال‎ها به دلیل آنکه نخست سهمی از این توافق نداشتند و بعد مسیر دست اندازی هایشان به بیت المال مسدود شده است، حاضر نیستند اعتراف کنند که هیچ خواندن برجام دروغی بیش نبوده است.

ورود هواپیمای نو را در حالی به سخره گرفته‎اند که گویی در دوران حاکمیت یک دست اصولگرایان که کشور و نظام جمهوری اسلامی بدون ترمز با سرعت هر چه تمام‎تر به سقوط نزدیک می‎شد، برای جان مردم ارزشی قائل بودند و در راستای پاسخ به یکی از حقوقشان، هر روز هواپیمای نو وارد کشور می‎کردند.  
 
مراسم ویژه استقبال از هواپیمای جدید را تحقیر‎آمیز خوانده‎اند در حالی که فراموش کرده‎اند دورانی که هر روز با کاهش سطح روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری کشورمان و محدود شدن آن به کشورهایی همچون جیبوتی، دماغه سبز و... ایران و مردم ایران را تحقیر می‎کردند.

آقایان! دروغ می‎گویید بگویید که شما می‎دانید و خدایتان، اما لااقل برای وقاحت خود حد و مرزی تعیین کنید تا مردم تکلیف‌شان با شما مشخص شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱
فروغ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
3
3
درود بر نويسنده.
هادى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
6
0
باتشكر از نوىسنده عشق هواپىما ! من به جاى مسىولىن هواپىماىى بودم ىك سفر راىگان باهمىن هواپىماى جدىد خرىدارى شده دور شهر تهران اىشان را مى گرداندم.
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
3
3
با تشکر از مسئولین که همشه و در همه حال به فکر مرفهین بی درد هستند و حالا با این هواپیمای اجاره به شرط تملیک ( هر موقع بخان می تونن اونو پس بگیرن ) دیگه نیازی نیست برای رفتن به سفر های توریستی به انتالیا با هواپیای بیگانه پرواز نکنن ، این نشان میدهند که دشمنان برای رسیدن به اهدافشون با برنامه دارن کار می کنن در سالگرد امضای برجام هواپیما رو دادن که ما در دشمنی اونا دچارتردید بشیم، این در حالیست که از تعهدات اصلی برجام رفع تحریم های بانکی بوده هنوز عملی نشده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
3
3
من به عنوان یه نفر از مردم ایران تکلیفم با این ها روشن است و شما تردید نکنید وقاحتشان حد و مرزی ندارد
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
4
4
زحمت کشیدن بعد سه سال رفت امد یک هواپیما اوردن
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
2
2
واقعا این همه فشار این چند ساله و توهین هایی که به مردم شده با یه هواپیما میشه سرپوش گذاشت ، وای از ما مردم بیگانه پرست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
2
1
روحانی گفت بعضی ها دوست دارن هواپیمای کهنه سوار بشن آخه این حرف در شأن یه ریس جمهوره؟ واقعا خجل شدم.یه بار دیگه هم گفتن به عده نمیخان مردم در رفاه باشن.واقعا اینطوریه .چرا جواب انتقاد ها رو نمی‌دید این گه جواب نیست.ذلت تا کجا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
1
1
اینائی که ادعا میکنن کاسبان تحریم نیستند چکاری برای مردم انجام دادند؟
بذارید کمی از گرونی اقلام مصرفی بدونیم
افزایش 50% برنج نسبت به پارسال در همین موقع
افزایش 40% کره نسبت به 2 ماه قبل
افزایش گوشت قرمز، گوشت سفید و...
لابد اون مصاحبه آقای روحانیو ندیدن که خودش میگه منظور از تورم اینه که قیمت اجناس یه شبه نمیره بالا بلکه یواش یواش میره بالا!!!
البته به نظر من برای مردم هیچ تفاوتی اصولگرایان و اصلاح طلب نیست. جفتشون برای چاپیدن جیب مردم هستن و دعواهاشون فقط برای منافع جناحی نه برای منافع مردم
اعظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
1
0
ازحالا به بعد دلواپسان رادر اردوگاه موافقان برجام كه عشق به سفر آمرىكا داشته ودارند ؛مشاهده خواهىد كرد. بالغو وىزاى آمرىكا همه رشته وخواب وآمال بعضى ها را پنبه شد . لطفا باتوجىه وتحلىل هاى عالمانه خود براى اىن دسته دلواپسان دست بكار شوىد خداشكر توپ توى زمىن شما اصلااح طلبان افتاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
چرا به کسی که نقد میکنه برچسب دلواپسان و تندرو ها و بی سواد و...می چسبونن ؟ خوبه به خودشون بگن کلیدداران یا نجومی بگیران یا فسیل های کم سواد یا شل دادگان یا وادادگان ؟!یعنی اینهمه هزینه مالی دادیم برای برجام اینهمه هزینه شرافت و غرور ملی دادیم که یه هواپیما که که که می گن میگن مییییگن دست دوم هم هست اول به هلند فروخته شده نخواسته پس داده بعد به ما فروخته شده اصلا گیرم نو هم باشه یعنی نتیجه برجام بعد این همه رفت واومد یه هواپیماست بعدم باید براش جشن گرفت بعدم یه روز تاریخی ست من دارم برای کی حرف میزنم نویسنده این مطلب که توی تیمارستان بستری شده
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
0
ماکه از شما کدخدا پرستان مثلا اصلاح طلب!!!؟؟؟ با طرز فکرقاجاریتان انتظار عزت نداریم... هست ونیست مملکت را بباد فنا دادید ... صنعت هسته ای تعطیل ... صنعت هوافضا تعطیل ... تحقیق و توسعه تعطیل ... رآکتور هسته ای اراک تعطیل ... کارخانه ارج و دهها کارخانه بزرگ دیگرتعطیل و کارگرانش بیکار... عزت پاسپورت ایرانی تعطیل ... ورود ایرانیان به آمریکا ممنوع و دهها بلکه صدها ذلت دیگری که برای ایرانی جماعت به ارمغان آوردید که در این مختصر نمیگنجد و کسی بخواهد سیاهه کند ، مثنوی هفتادمن کاغذ میشود. آنوقت در نهایت ذلت و حقارت برای یک هواپیما جشن میگیرید ... دولت قبل را هم که هریکی دوماه یک ماهواره بفضا پرتاب میکرد و تولیدعلم سیزده برابر متوسط جهانی بود و هر روز از یک دستاورد علمی رونمایی میشد ،متهم میکنید که کشور را با سرعت بطرف نابودی میکشاند ؟ خواهشا دروغ بگویید ولی وقیح نباشید.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان