تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۵
صالحی امیری:

توازن با عدالت جنسیتی برقرار می شود/زنان عاملان اصلی توسعه انسانی در ایران اسلامی هستند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عدالت و رعایت توازن با عدالت جنسیتی در جامعه برقرار می شود، افزود: زنان عاملان اصلی توسعه انسانی در جامعه ایران اسلامی به شمار می روند. سیدرضا صالحی امیری روز شنبه در نخستین جشنواره زن، خانواده و رسانه در محل کتابخانه ملی افزود: توسعه جز با پیوند توسعه انسانی و بهبود کیفیت زندگی انسان ها پایدار نمی شود.
رویداد۲۴- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عدالت و رعایت توازن با عدالت جنسیتی در جامعه برقرار می شود، افزود: زنان عاملان اصلی توسعه انسانی در جامعه ایران اسلامی به شمار می روند. سیدرضا صالحی امیری روز شنبه در نخستین جشنواره زن، خانواده و رسانه در محل کتابخانه ملی افزود: توسعه جز با پیوند توسعه انسانی و بهبود کیفیت زندگی انسان ها پایدار نمی شود.

وی تصریح کرد: اکنون وضعیت اشتغال، آموزش و مشارکت اجتماعی زنان ایران اسلامی از شرایط مطلوبی برخوردار است.

صالحی امیری ادامه داد: نمی توان از تغییر و إصلاح در جامعه سخن گفت و عاملان اصلی آن یعنی زنان را نادیده گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسیدن به فرهنگ مدارا و وحدت و همبستگی، جز با کمک و همراهی زنان امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: هرگونه تغییر الگو در جامعه جز با تکیه بر زنان میسر نمی شود و ما نمی توانیم تغییر سبک زندگی را بدون حضور زنان مشاهده کنیم.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: اگر به دنبال إصلاح فرهنگی در جامعه هستیم، جز به مدد زیست فرهنگی در جامعه نمی توان به این هدف رسید.

وی افزود: در جامعه ای که در آن فرهنگ حرف اول آن را می زند و رسانه فعالیت خود را به درستی انجام می دهد، زیست فرهنگی مهمترین دغدغه آن است.

صالحی امیری، با بیان اینکه نمی شود تنها حرف زد و در عمل این نکات را حذف کرد، ادامه داد: نمی توان توسعه فرهنگی را بدون نیمی از جامعه پیش برد.

وی اظهار داشت: باید ظرفیت سازی و فرصت های حضور برای زنان فراهم شود و در کنار ایجاد فرصت ها، توانمندی زنان به حدی باشد که زنان و دختران جوان ما امکان بهره مندی از این فرصت ها را داشته باشند.

صالحی امیری ادامه داد: زنان یکی از مخاطبان اصلی رسانه ها بوده و هستند، وجود رسانه های جدید، فرصتی برای ظرفیت سازی و استفاده از ظرفیت کم نظیر زنان است و وسیله ای است که می تواند زیست فرهنگی، توسعه انسانی و اخلاق را توسعه دهد.

نخستین جشنواره زن، خانواده و رسانه امروز شنبه در محل کتابخانه ملی و با حضور همسر رئیس جمهوری، إسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، سیدرضا صالحی أمیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و جمعی از خبرنگاران رسانه های گروهی در حال برگزاری است.

قرار است امروز دو پنل تخصصی در حوزه زنان نیز برگزار شود.

منبع: آسیانیوز
نظرات شما
پیشخوان