تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۵

5 دلیل مهم کی روش برای اختلاف با برانکو

برانکو-کی روش می توانست یکی از بهترین زوج های تاریخ فوتبال ایران باشد. زوج از این منظر که یکی بازیکن آماده کند و آن یکی از بازیکنان آماده اش استفاده کند. چیزی شبیه به آن موهبتی که استانکو آماده کرد و مایلی کهن سودش را برد یا شبیه به آنچه بگوویچ در فولاد ساخت و برانکو سودش را برد.

رویداد۲۴-برانکو-کی روش می توانست یکی از بهترین زوج های تاریخ فوتبال ایران باشد. زوج از این منظر که یکی بازیکن آماده کند و آن یکی از بازیکنان آماده اش استفاده کند. چیزی شبیه به آن موهبتی که استانکو آماده کرد و مایلی کهن سودش را برد یا شبیه به آنچه بگوویچ در فولاد ساخت و برانکو سودش را برد. در سال 1996 بین مایلی کهن واستانکو هماهنگی خاصی نبود ، برانکو کاملا هماهنگ از بازیکنان فولاد استفاده می کرد و کی روش هم تعداد پرسپولیسی های تیم ملی را زیاد نگه داشته است اما رابطه کی روش - برانکو به یک دلیل واضح خراب شد؛ برانکو ایوانکوویچ می تواند سرمربی بعدی تیم ملی ایران باشد.

به گزارش عصرایران ، رابطه کی روش و برانکو به پیش از حضور سرمربی پرتغالی تیم ملی در ایران باز می گردد. چیزی حدود 6 سال پیش که کی روش قبل از حضور در ایران با برانکو در مورد مسائل مختلف تیم ملی صحبت کرد. آن روزها کی روش به خوبی به همه توصیه های برانکو گوش کرد. توصیه هایی در مورد استعدادهای ایرانی ،مدل رفتاری مسوولان و جو تماشاگران. یکی از مسائلی که دران مکالمه اشاره شده بود مساله محبوبیت سرخابی بود . برانکو به کی روش توصیه کرده بود مواظب محبوبیت ستاره های سرخابی باشد.

زور آزمایی مرد پرتغالی

کی روش علی رغم توصیه برانکو و پس از اینکه به محبوبیت رسید جنگی همیشگی علیه سرمربی سرخابی های گزینه قهرمانی داشت. او با مطالعه تاریخ فوتبال ایران یک چیز را می داند. سرمربی استقلال یا پرسپولیس قهرمان گزینه اول سرمربیگری تیم ملی است. کی روش البته در این مسیر هیچ وقت کار سختی نداشت. نه مظلومی ، نه قلعه نویی ، نه ژوزه مانوئل و نه حمید درخشان یارای ایستادگی در مقابل محبوبیت کی روش را نداشتند و سرمربی تیم ملی در نظرسنجی های مختلف خودش را بالاتر می دید و به همین دلیل علیه آنها و تصمیماتشان موضع می گرفت. کی روش در حالی علیه سرمربیان سرخابیها موضع می گرفت که مثلا در مورد کریمی حتی وقتی که با تندی جادوگر مواجه می شد مودبانه صحبت می کرد. کی روش مواظب محبوبیت ها بود تا نظرسنجی نود. برنامه نود یک نظرسنجی در انتهای فصل قبل گذاشت در مورد بهترین مربی خارجی تیم ملی و کی روش با فاصله کمی از برانکو نفر اول شد. شاید اولین قسمت نبرد از همین جا آغاز شد.

جلسه محمودگودرزی و برانکو

وقتی که اختلاف نظرهای کارلوس کی روش و محمود گودرزی در اوج خود بود یک جلسه در دفتر وزیر ورزش برگزار شد. جلسه ای با حضور برانکو ایوانکوویچ و محمود گودرزی . از مفاد این جلسه کسی خبر ندارد اما خروج این خبر به شکل کامل نشان می داد که پروسه جایگزینی کی روش در حال انجام است.این پروسه البته که تمام نشده و هنوز هم هست و اگر هر روزی کی روش فوتبال ایران را ترک کند ، برانکو گزینه اول جایگزینی اش است اما انتشار این خبر منجر به ریشه دواندن کینه در دل کی روش شد. سرمربی پرتغالی با اطمینان از اینکه با کنار رفتن محمود گودرزی تهدیدها علیه اش برطرف شده اما نمی تواند جلسه برگزار شده را هضم کند و این دلیل اصلی می تواند برای همه بحث ها باشد. علی الخصوص زمانی که بدانیم کی روش تاریخ فوتبال ملی ایران را مطالعه کرده و خوب می داند که چطور ایویچ در آخرین لحظه برکنار شد و طالبی جایش نشست. سرمربی تیم ملی این را می داند وتلاش می کند که برانکو را به حاشیه براند.

داستان ، مار ، ایفمارک و ...

یکی از بزرگترین جنجال های فدراسیون علی کفاشیان در مورد مدیریت مرکز پزشکی ایفمارک درکمپ تیم ملی بود. مرکزی که کی روش سفارش اش را داد اما به دکترهراتیان سپرده شد. هرچند که یکی از دلایل مهم درگیری کی روش تجهیز این مرکز عنوان شد و کمکی میلیون دلاری که فیفا به این مرکز برای تجهیز می کند اما ظاهرا یکی ازمهمترین مسائل دکتر هراتیان بوده است. دکتر هراتیان ، همسرهومن افاضلی است. هومن افاضلی را هم که می شناسید آنالیزور و دستیار برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی ایران در سال 2006 . این که کی روش تا چه حد نگاه بدبینانه به ماجرا داشته یک طرف و این که چطور قدرت گرفتن هراتیان را قدرت گرفتن برانکو می دانسته یک طرف دیگر. اما کی روش در مساله ایفمارک کوتاه نیامد تا اینکه در زمان رییس شدن تاج ایفمارک را از هراتیان پس گرفت. پس حالا برای اینکه بیشتر بدانید می توانید بروید و بیانیه معروف کی روش با مار و عقرب و نیش زدن را بخوانید. ان مصاحبه نشان می دهد که چطور کی روش ، برانکو را یک تهدید می داند حتی وقتی علیه اش مصاحبه نمی کند.

برنامه ریزی فدراسیون مصاحبه و ...

جنگ کی روش و برانکو می توانست تا همین امروز هم پشت پرده باشد اگر برانکو علیه برنامه ریزی فدراسیون فوتبال مصاحبه نمی کرد. البته برانکو حق داشت چون فدراسیون فوتبال یک برنامه مصوب داشت که طبق آن بازیکنان نباید در اردوی پیش فصل در اختیار تیم ملی می بودند و باید باشگاه ها وقت می کردند بابازیکنانشان بدنسازی کنند . اما کی روش می خواست تیم را به اردو ببرد و مصاحبه برانکو و بعد قلعه نویی این اردو را کنسل کرد. کی روش با این مصاحبه بهترین فرصت را فراهم دید برای اینکه بتواند همه جنگ های پشت پرده را به روی پرده بیاورد. جنگ لفظی دو سرمربی تا همین دوشنبه هم ادامه داشت که کی روش با اسوشیدپرس حرف زد. اینکه کدام یکی محق است اهمیتی ندارد مهم اینجاست که آنها دوبار برسردوبرنامه ای که در فهرست فدراسیون وجود نداشته درگیر شده اند و می شود اثر بی تدبیری مسوولان را در این درگیری لفظی دید. البته برانکو در آخرین مصاحبه اش تا این لحظه عقب نشینی کرده اما بعید است سرمربی تیم ملی به این راحتی ها عقب نشینی کند. سرمربی تیم ملی شرط و شروطی برای فدراسیون گذاشته که ممکن است بعد از این بیشتر هم رونمایی شود. شرط و شروطی در مرود فرمان بر بودن مربیان لیگ برتری در زمانی که تیم ملی تجهیز خوبی ندارد.

برانکو به جای کی روش

کی روش تا اینجای کار نبرد با برانکو رابه دلیل رفتار مربیان برنده شده به غیر از شرایطی که درصفحات اجتماعی برایش رخ داده. کی روش پس از اینکه دربرگزاری اردوی اول در شهریور ماه موفق نبود و علیه برانکو مصاحبه کرد با سیلی از کامنت های توهین آمیز در فیس بوک مواجه شد. سیلی که به خاطرش یک بیانیه دیگر نوشت از برانکو خواست که به هواداران پرسپولیس بگوید به او توهین نکنند. کی روش البته بعد از درگیری دوم هم که بیانیه ای علیه برانکو داد با همین مشکل مواجه شد. او به خوبی می داند که جایگاهش را باید در یک مسیر ذره ذره به برانکو بدهد و در این مسیر تلاش می کند با هر ابزاری که دارد برانکو را کنار بگذارد. اینکه کی روش با حضور برانکو امنیت شغلی ندارد یک مساله است و اینکه در نهایت ممکن است این جنگ را پس از جام جهانی و با واگذاری نیمکت ببازد یک مساله دیگر.

نظرات شما
پیشخوان