تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۲۶ دی ۱۳۹۵

امید ابراهیمی از روزهای سخت بعد از فوت پدر می‌گوید:عصبی بودم اما بی‌اخلاق نه

تماشاگران امروز نوشت:امید ابراهیمی یار کلیدی استقلال از روزهای سختی که بر او گذشته سخن می‌گوید.
رویداد۲۴-تماشاگران امروز نوشت:امید ابراهیمی یار کلیدی استقلال از روزهای سختی که بر او گذشته سخن می‌گوید.

 

 يك سوپر گل و سه امتياز شيريني كه نصيب استقلالي‌ها شد. بعد از اين گل، هواداران استقلال در فضاي مجازي از اين گفته بودند كه چالش واقعي مانكن، همين گلي است كه ابراهيمي وارد دروازه فراهاني، گلر تيم نفت كرده است. آن هم به اين دليل كه سرعت توپ آنقدر زياد بود كه فراهاني نتوانست از جايش تكان بخورد! اميد كه در ابتداي فصل با اما و اگرهاي زيادي در استقلال ماندني شد در نيم‌فصل اول هرگز نتوانست آن بازيكني باشد كه هواداران انتظارش را داشتند. اما به نظر مي‌رسد كه نيم‌فصل دوم شرايط خيلي فرق مي‌كند و او مي‌تواند با بازي نقش يك رهبر در تيم، استقلال را رو به جلو هدايت كند. اميد درباره سوپر گلي كه زد، مي‌گويد: «من و كاوه پشت توپ بوديم كه تصميم گرفتيم اين ضربه را من بزنم. از كاوه ممنونم كه با اين كار موافقت كرد. اگر شرايط عادي بود بايد او اين ضربه را مي‌زد اما به او گفتم اجازه بده تا اين ايستگاهي را من بزنم. يك جورهايي انگار احساس مي‌كردم كه اگر شوت بزنم گل مي‌شود. شرايط خاص بود و يك لحظه دروازه را ديدم و حسم مي‌گفت كه با كمي دقت مي‌شود گل زد. خدا را شكر مي‌كنم كه اين اتفاق افتاد. واقعاً بازي سختي بود. در زمين ناهموار تختي خيلي اذيت شديم. با اين حال توانستيم سه امتياز را بگيريم و شادي را به هواداران خودمان تقديم كنم. بايد تشكر ويژه‌اي هم از همه آنهايي كه ما را تنها نگذاشته‌اند بكنم. يك عذر‌خواهي به همه آنها بدهكاريم و قول مي‌دهيم كه روند رو به رشد تيم همين‌طور ادامه داشته باشد.»

پس از بازي با استقلال حرف و حديث‌هاي زيادي درباره داور بازي و البته صحنه‌اي كه منجر به گل آنها شد به راه افتاد. برادران دايي داور را سينه ديوار گذاشتند و او را متهم به اين كردند كه يك خطاي بي‌جهت را براي استقلال گرفته است. البته كارشناسان داوري و به خصوص حسن كامراني فر هم گفته‌هاي اين دو نفر را تأييد كردند تا مشخص شود كه حق‌وردي در اعلام خطا اشتباه كرده است اما واكنش اميد ابراهيمي نسبت به اين اتفاق جالب است: «من بازيكن هستم و نبايد زياد خودم را درگير اين‌گونه مسائل كنم. اما هر اشتباهي ممكن است در هر مسابقه‌اي اتفاق بيفتد. اگر برعكس اين كار اتفاق مي‌افتاد واكنش‌ها چطور بود؟ داوران هم انسان هستند و اشتباه مي‌كنند. آنها كه از روي عمد نمي‌آيند به نفع يك تيم سوت بزنند. گاهي اوقات اشتباهاتي دارند. شايد در آن لحظه آقاي حق‌وردي تشخيصش اين بوده كه خطايي صورت گرفته است. اين را نبايد فراموش كنيم كه او يك‌بار صحنه را مي‌بيند و كارشناسان چندين و چند بار. بارها در فوتبال اتفاق افتاده است كه صحنه‌اي به نفع ما يا به ضرر ما بوده است. من درباره آن صحنه قضاوتي نمي‌كنم و همه چيز را به كارشناسان داوري مي‌سپارم.» او كه به دليل سه كارته شدن، مثل هواداران استقلال از بازي با استقلال خوزستان محروم است در اين مورد هم حرف مي‌زند و مي‌گويد: «نه‌تنها من بلكه هيچ فوتباليستي دوست ندارد در ورزشگاه بودن تماشاگر به ميدان برود. اصلاً لذت فوتبال بازي كردن تماشاگرانش هستند. اين خيلي بد است كه در بازي با استقلال خوزستان هواداران ما حضور ندارند. كاش اين اتفاق نمي‌افتاد. فكر مي‌كنم بهتر است سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال جريمه ديگري را در نظر بگيرند و ديگر هيچ هواداري را از تماشاي بازي فوتبال محروم نكنند. فوتبال بازي كردن بدون هوادار عذاب‌آور است.»

از هافبك دفاعي استقلالي‌ها درباره اختلاف‌هاي به‌وجود آمده در اين تيم سؤال كرديم كه او گفت: «من اصلاً دوست ندارم وارد حاشيه شوم. چند وقت پيش شايعه‌اي درست كرده بودند كه اميد ابراهيمي با يك‌سري از بازيكنان مشكل دارد. من نه با كسي مشكلي دارم و نه دوست دارم اين اتفاق بيفتد. براي استقلال هر كاري مي‌كنم و تمام تلاشم اين است تا تيم موفق باشد. سرم در لاك خودم است و اين حاشيه‌ها و شايعات آنقدر كوچك است كه توجهي به آنها نمي‌كنم.»

اميد در بازي با نفت تهران عكس پدرش را روي پيراهنش زده بود كه در نيمه دوم آن را عوض كرد؛ اما دليل اين كار چه بود؟ خودش توضيح مي‌دهد: «خيلي دويده بودم و ترسيدم سرما بخورم. به همين دليل آن را عوض كردم. واقعاً براي خودم عجيب بود. چند بازي آن را بر تن داشتم كه موفق به گلزني نشدم اما تا آن را درآوردم گلزني كردم. نمي‌دانم دليلش چه بود. خدا همه رفتگان را بيامرزد.»

اما حرف‌هاي پاياني بازيكن با اخلاق استقلالي‌ها. آنجا كه او از خودش و روزهاي روشن تيمش مي‌گويد: «از وقتي پدرم فوت كرد روزهاي بدي را تجربه كردم. بهم ريخته بودم و مشكلات زيادي از لحاظ روحي و رواني داشتم. گاهي عصبي بودم و گاهي پرخاشگر.

منصوريان خيلي با من حرف مي‌زد و در اين روزهاي سخت به داد من رسيد. افت كرده بودم و خودم هم اين را قبول دارم اما آن شرايط ديگر وجود ندارد. هم خودم و هم تيم‌ داريم به روزهاي اوج بر مي‌گرديم و من اين فصل فقط يك چيز مي‌خواهم؛ اينكه شرمنده هواداران‌مان نشويم. بايد هر كاري از دست‌مان برمي‌‌آيد انجام بدهيم تا بتوانيم آنها را خوشحال كنيم. شايد امسال نتايج زياد خوبي نگرفته‌ايم اما هنوز چيزي تمام نشده است و مي‌توانيم با ادامه همين روند آنها را از خودمان راضي نگه داريم.»

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان