تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
گزارش رویداد۲۴ درباره رقیب احتمالی روحانی؛

رونمایی احمدی‎نژادی‎ها از نامزد اصولگرایان در انتخابات۹۶

کانال جبهه مستضعفین نزدیک به محمود احمدی‎نژاد و جریان فکری منتسب به او در خبری مدعی شد که سید ابراهیم رئیسی به عنوان کاندیدا نهایی اصولگرایان برگزیده شده است.
رویداد۲۴کانال جبهه مستضعفین نزدیک به محمود احمدی‎نژاد و جریان فکری منتسب به او در خبری مدعی شد که سید ابراهیم رئیسی به عنوان کاندیدا نهایی اصولگرایان برگزیده شده است.

در حالی که کمتر از 5 ماه تا انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ باقی مانده است، اما اصولگرایان هنوز به طور رسمی در رابطه با کاندیدا یا کاندیداهای احتمالی خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اعلام نظر نکرده‎اند و از این رو گمانه‎زنی‎ها در خصوص نامزد ریاست جمهوری برای طیف اصولگرا در کشور شروع شده است.

در رابطه با مسئله فوق از گزینه‎هایی نظیر محمدباقر قالیباف، غلامعلی حدادعادل، محمدرضا باهنر، احمد توکلی، پرویز فتاح، منوچهر متکی، سعید جلیلی، عزت الله ضرغامی و حتی سردار قاسم سلیمانی به عنوان افرادی یاد می‎شود که همه یا بخشی از اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم روی آن‌ها حساب باز کرده‎اند.

اما آنچه مسلم است، اصولگرایان درصدد برآمده‎اند تا به سمت گزینه‎ای پیش روند که بیشترین شانس پیروزی  را برای آنها به ارمغان  آورد، بنابراین کاندیدا انتخاباتی آن‎ها همانطور که در مصاحبه با رسانه‎ها مطرح کرده‎اند، باید فردی روحانی باشد تا برای برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ازحداقل شانس در برابر «حسن روحانی» برخوردار باشد.

در همین حال کانال جبهه مستضعفین که به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق نزدیک است مدعی شد که گزینه نهایی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ ابراهیم رییسی است.

در این کانال اشاره شده است: «باید دید جناب رئیسی با حمایت معنوی حاج قاسم و حمایت مادی حاج باقر٬ می‎تواند حریف شیخ دیپلمات شود یا خیر. علی‎الخصوص که در نبود هاشمی و احمدی‎نژاد٬ قطبی برای بر هم زدن تعادل این مهندسی معقول و منطقی وجود ندارد!»

رئیسی کیست؟ 
سید ابراهیم رئیسی، روحانی که سابقه فراوانی در قوه قضائیه از دادستانی کرج، همدان و تهران تا معاون اولی رئیس قوه را بر عهده داشته است، پس از رحلت شیخ واعظ طبسی به تولیت آستان قدس رضوی درآمد و با گذشت مدت کوتاهی از این انتصاب به درجه مذهبی  آیت اللهی نیز دست یافت. او از اعضای جامعه روحانیت مبارز محسوب می‎شود و یکی از اعضای مجلس خبرگان نیز هست. 

ابراهیم رئیسی در پی حوادث سال 88 با متهم کردن مهدی کروبی و میرحسین موسوی به ضربه زدن به ارزش‌های نظام، اعلام کرد که دستگاه قضا با قاطعیت، سران فتنه را محاکمه می‌کند ودلیل حصر خانگی آنان را حفظ جان شان دانست.

پس از انتصاب ابراهیم رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی رسانه‎های معاند خارج از کشور گمانه‎زنی‎هایی در رابطه با احتمال انتخاب او به عنوان رهبر آینده ایران مطرح کردند و حتی پس از ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی براساس حدس وگمان نام او مجدد بر سر زبان افتاد البته این بار به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که در حقیقت بازوی مشورتی مقام معظم رهبری به حساب می‎آید.

گرچه جریان نزدیک به احمدی نژاد درصدد است تا رئیسی را به عنوان نامزد نهایی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده معرفی کند اما بعید به نظر میرسد تا ابراهیم رئیسی در میدان انتخابات ریاست جمهوری حداقل برای این دوره، ورود پیدا کند زیرا تا به امروز ریاست جمهوری در ایران به صورت دو دوره ای بوده و شواهد و قرائن هم نشان از این دارد که مردم به انتخاب دوباره حسن روحانی تمایل دارند اما در صورتی که برای ریاست جمهوری سال آینده کاندیدا شود، احتمالا مورد اقبال احزاب سنتی اصولگرا، جامعه روحانیت و احزابی نظیر جمعیت پیشرفت و عدالت نزدیک به محمد باقر قالیباف نیز قرار گیرد ودر واقع اجماعی که به دنبال آن هستند به وقوع خواهد پیوست؛ هرچند انتشار همین خبر در کانال جبهه مستضعفین نشان از این دارد که اصولگرایانی نظیر جبهه پایداری و هواداران احمدی نژاد حمایتی از وی نخواهند داشت.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
على
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
1
به نظرمن نبايد يك روحانى رو انتخاب كنند بايد يك فرد معمولى وارد ميدان بشه
على
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
1
به نظرمن نبايد يك روحانى رو انتخاب كنند بايد يك فرد معمولى وارد ميدان بشه
عقیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
1
2
دکتر روحانی دوره بعد هم رییس جمهور خواهد بود هر کسی هم بیاید در مناظره حریف روحانی نخواهد شد حتی احمدی نژاد که عربده زیاد میکشید
هادى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
دست پىش نگىرىد پس بىفتىد .چرا زود قضاوت مى كنىد آقاى رىىسى راچه ارتباط با احمدى نژادى ها .واقعا از شدت سوزش رقابت انتخاباتى براى خراب كردن رقىب بااتهام و برچسب زدن چه اهدافى دنبال مى كنىد ؟
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
0
0
عقیل جان بچی روحانی باید رای داد به برجامش نافرجام شد به تدبیر امیدش که بی تدبیر ناامید شد به اقتصادش که اقتصاد ایران رو داقون کرد به شعار معیشت مردمش که یک کیلد دستش گرفته بود یادته معیشت مردم رو فلج کرد به تورم دروغین تک رقمیش که برنج کیلو 13000 هزار تومانه کوشت زمان این اقا 50 درصد اضافه شد لبنیات 100 درصد اضافه شد بعد میگه تورم تک رقمیه تورم تک رقمی این جوک شده اقای روحانی انقدر حرفهای نو بخت رو قبول نکون و حرفهای اونو نزد مردم میگی ضایع میشی
نظرات شما
پیشخوان