تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
گزارش رویداد۲۴ به بهانه دروغ پراکنی‎های تازه کیهان در سالگرد برجام؛

انصاف؛ گمشده حسین شریعتمداری

هنگامی که امثال حسین شریعتمداری، هواپیمای به آن بزرگی که با شکست تحریم های 37 ساله خریداری شده است را احساس نمی کنند نباید توقع داشت که موارد رفع تحریم شده و گشایش یافته در ابعاد کوچک تر را احساس کنند. حسین شریعتمداری هایی که حاضرند برای تخریب طرف مقابل خود، در یک ساعت، 14 دروغ بگویند آیا از انصاف، عایدی دارند؟
رویداد۲۴- امیرالمومنین علی علیه السلام درباره رعایت انصاف می‎فرماید: «گشاده‏‎رويى و دوستى‏‎ات را براى عموم مردم و عدالت و انصافت را براى دشمنت بكار گير.» رفتار منصفانه و اهمیت انصاف، به حدی مورد تاکید است که مولای متقیان، توصیه به رعایت انصاف در مواجهه با دشمنان را نیز توصیه می‎فرماید.

نتیجه رعایت انصاف، نقد منصفانه است؛ به گونه‎ای که انسان منتقد، هم نقاط قوت را ببیند و هم نقاط ضعف را و برای تخریب طرف مقابل، به هر دستاویزی دست نیازد.

متاسفانه روند حاکم بر روزنامه کیهان که توسط حسین شریعتمداری دیکته می‎شود روندی بی‎انصافانه است به گونه‎ای که هدفی جز تخریب دولت یازدهم و تخریب مخالفان ایده‎های شریعتمداری مورد توجه نیست و روز به روز، بر حجم این تخریب‎های بی‎انصافانه افزوده می‎شود.

در جدیدترین نوشته حسین شریعتمداری، وی در یک سالگی برجام، به آن تاخته و حتی یک دستاورد را هم برای آن، ذکر نکرده است؛ چراکه مدعی است اصلا دستاوردی نداشته است و خسارت محض بوده است. وی در کیهان نوشته بود: « امروزه کمترین تردیدی باقی نمانده است که دولت در توافق هسته‌ای نه تنها به دستاوردی نرسیده بلکه خسارت فراوان و در مواردی غیرقابل جبران نیز به ملت و نظام وارد کرده است ولی علی‌رغم این همه شواهد و مستندات غیرقابل تردید که از «خسارت محض» برجام حکایت می‌کند، هنوز هم دولتمردان اصرار دارند همان راه نه‌ فقط بی‌فرجام بلکه «بدفرجام» را دنبال کنند و از آنجا که در چنته برجام تقریبا هیچ دستاورد قابل ارائه‌ای وجود ندارد، به تغییر صورت مسئله روی آورده‌اند.»

هر انسان بی‎طرف و آگاهی به این مطلب شریعتمداری نگاه کند قطعا اذعان خواهد کرد که روح قالب بر این نوشته، بی‎انصافی است و بغض از دستاوردهای دولت.

باید از حسین شریعتمداری پرسید اگر برجام، دستاوردی نداشته است پس چگونه موضوع هسته‎ای ایران که دوازده سال، موضوع جنجالی جهان و قطعنامه‎های سازمان ملل بود به فراموشی سپرده شده است و اینک در بهت همگان، قطعنامه بر علیه شهرک‎سازی رژیم صهیونیستی صادر می‎شود؟

اگر برجام، دستاوردی نداشته است پس چگونه موانع تحویل سامانه «اس 300» برطرف شده و پس از سال‎ها، تحویل ایران شده است؟ اگر برجام، فایده‎ای نداشته است پس چگونه داروهای تحریمی مورد نیاز بیماران، در یک سال گذشته، وارد کشور شده است؟

با توجه به حدیث مذکور از امیر المومنین(ع)، که بر انصاف و عدالت با دشمنان تاکید می‎کند و با توجه به اینکه همیشه در نظر کیهان و شریعتمداری، اسناد آمریکایی‎ها و اسرائیلی‎ها و دشمنان نظام اسلامی، متقن‎تر و قابل اعتمادتر از مسئولان دولت جمهوری اسلامی است لذا در نظر کیهان، دولت‎مردان ایرانی و مسئولان نظام اسلامی، در جایگاه دشمن برای کیهان قرار می‎گیرند پس باید خواهش کرد که لطف بفرمایید با دشمنانتان با انصاف رفتار کنید و از حجم تخریب‎ها بکاهید.

آنچه مسلم است حسین شریعتمداری، به آمارهای بیگانگان و اسناد آنان، بیشتر از آمارهای رسمی نهادهای ایرانی و مقامات نظام اسلامی، اعتماد دارد. با فرض آمارهای بانک جهانی و نهادهای اقتصادی جهان، رشد اقتصادی ایران در دولت یازدهم و در دوران پسا برجام، بهتر شده است یا در دوران قبل از برجام بهتر بوده است؟

مگر نهادهای بین‎المللی گزارش نداده‎اند که  از ابتدای سال جاری میلادی، صادرات آمریکا به ایران روندی نزولی را طی کرده است و از 33.9 میلیون دلار در ژانویه 2016 به 10.2 میلیون دلار در فوریه و 6.7 میلیون دلار در مارس 2016 رسیده است. مگر آمار نداده‎اند که با وجود افت صادرات آمریکا به ایران، واردات این کشور از ایران افزایش داشته و به 11.2 میلیون دلار در ماه مارس امسال رسیده است در صورتی‎ که واردات آمریکا از ایران در مدت مشابه سال قبل صفر بوده است.

مگر گزارش نداده‎اند که دولت آمریکا بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک که از نیمه ژانویه 2016 به اجرا گذاشته شده است واردات برخی کالاها از جمله فرش، زعفران، پسته و خاویار از ایران را آزاد کرده است.

اگر برجام دستاوردی نداشته است پس چرا تحریم فروش نفت ایران برداشته شده است و فروش نفت، به دوران ماقبل تحریم برگشته است و پول نفت هم پرداخته می‎شود؟ اگر برجام دستاوردی نداشته است پس چگونه مراودات بانکی ایران و جهان -هرچند با اختلالاتی- برقرار شده است؟ برای نمونه، چگونه 1/1 میلیارد دلار از اموال بلوکه ایران در عمان، ظرف ماه‎های گذشته وارد ایران شده است؟ 

چگونه دولت به هفت هزار واحد صنعتی، وام‎های سی تا چهل میلیونی داده است؛ در صورتی که تا سال گذشته، هم تحریم بود و هم نفتش، بیست دلار؟ چگونه به زوج‎های جوان، بیست میلیون وام ازدواج داده است در حالی که تا سال گذشته، از پرداخت شش میلیون به آنان، عاجز بود؟

می‎توان بیش از صد دستاورد برجام را لیست کرد- همانگونه که حمید بعیدی نژاد، این کار را کرده است- اما فرضی قطعی است که بحث و استدلال با امثال حسین شریعتمداری، بی‎فایده است چراکه امیر المومنین علی(ع) فرمود: «گفت‎وگو مکن مگر با انسان با انصاف.»

هنگامی که امثال حسین شریعتمداری، خرید آن هواپیما پس از نزدیک به چهار دهه تحریم را شکست بزرگترین سد تحریم‎ها علیه ایران نمی‎دانند، نباید توقع داشت که موارد رفع تحریم شده و گشایش یافته در ابعاد کوچک‎تر را احساس کنند. حسین شریعتمداری‎هایی که حاضرند برای تخریب طرف مقابل خود، در یک ساعت، 14 دروغ بگویند آیا از انصاف، عایدی دارند؟
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۵
فروغ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
6
12
مردم آگاهتر از اين هستند كه ندانند، برجام چه موفقيتى براى كشور بوده.
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
سلام .دقیقا کجاش موفقیت بوده .با ذکر یک مثال
حسن زوار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
7
11
آقای شریعتمداری
آن سبو بشکست وآن پیمانه بریخت
درد شما را خوب می فهمیم چرا که یارانه بی حسابی که در آن دولت رفته نثار حضرت عالی و امثال شما میشد دیگر سپری شده و خبری نیست
پس ما باید انتظار داشته باشیم که شما جزو سر سختان مخالف نظام دولت اسلامی باشید منتظر باش پتک آخررا در اردیبهشت ماه آینده بر سرت به فضل خدای متعال فرود خواهیم آورد دیدار ما با شما ها آنروز بدرود
قضنفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
7
12
این شریعتمداری اگه یه ذره و انصاف داشت این همه ریاکاری و دروغ نمیگهق
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
8
11
با اوردن یک هواپیما میخواهید رای ریاست جمهوری چمع کنید هواپیماها بقیش کو چرا نمخواهید بفهمید با بی کفایتی مسولین مذاکره کننده بر جام نافر جام شد تو مذاکره باید یکی بدی یکی بگیری این اقایان همه چیز رو دادن یک هواپیما گرفتن تحریمها رو بیشتر تهدیدها رو بیشتر کدام برجام دلت خوشه ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
9
8
اوه دلم برات سوخت.رویداد چه کینه ای از شریعتمداری دارید.
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
12
8
زنده باد سردار قلم
درود خدا بر شریعتمداری
امثال شما در طول تاریخ زیاد اومدن
ولی سرانجام نه دنیایی براشون موند نه اخرتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
8
9
تاسف ازکسانیکه برای ریس جمهورو برجامش خودکشی می کنند چشمهاشون وگوشهاشونو بازکنندکه درمصاحبه اخیر شاه کلید مملکت با خبرنگاران داخلی وخارجی درخصوص ارتباط با عربستان کوچکترین حرفی ازجنایات منا که همین مردم مملکت بودندکه شهیدشدند نگفت چگونه این فرد بی مسئو لیت میتواند برای من وتو خدماتی داشته باشد برو فکرنون کن که خربزه آب است آخه تاکی مثل کبک باشی ؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
8
7
مرده های سیاسی برای بقا به هرريسمان پوسیده ای آویزان میشوند حالابرجام نشد می چسبند به فتنه .فتنه نشد می چسبند به هرچيزديگر فرقی هم نميکن همراه دشمن باشند.چون اعتقاددارندهدف وسیله را توجیه میکند.حال اگر این وسیله تباه کردن انسانیت.اخلاق .وجدان وتقواباشدفرقي نميکندوشريعتمداري ورسايي ها ازاین دسته اند
سلطانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
9
9
افرادی امثال شریعت نداری لکه ننگی در تاریخ مطبوعات این مملکت هستند وتا ابد این بد نامی برای انها باقی میماند.
اسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
5
10
دولت میگفت بعدازگذشت 100روزفقط100روزازدولت11هم چنان گشایشی بیادکه اونسرش ناپیداحالابرای رای چسپیده بیک هواپیمای مرجوعی
مقدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
6
10
بی کفایت ترین دولت احمق ترین دولت دروغگو ترین دولت اینه که مردم مثل خودش خر فرض کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
خاک بر سرت کن که اینقده عقده ای و بد دهنی
نا شنا س تر از شما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
آفرین بر شما که حرف دل ما رو زدید متشکرم ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍پاینده باشید
رزمجو 8سال دفاع مقدس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
8
6
امثال شریعتمداری ها وحامیان دزد ومفتخورشان در مقایسه با اقیانوس بیکران ملت سرافرازایران عددی نیستند ، این مرتبه آرای 40 میلیونی همین ملت را به عزیز دل ملت (روحانی )به کوری چشم دشمنان ملت همیشه در صحنه خواهیم دید ،
سید قدیر غنی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
2
9
اینکه کیهان تند می نویسد مشخص است وخود کیهان نیز رد نمی کند ولی همین متن یک متن علمی نیست . بلکه شباهت به یک متن جدلی دارد من قصد حمایت از کیهان را ندارم ولی وقتی متن شما را مطالعه کردم متوجه شدم کمتر از کیهان نیستید اما در جناح مخالف آن .
این گونه منتهای غرض آلود شخصیت این نشریه وارزش آن را از بین می برد
اسم وامیل من واقعی است در صورت لازم می تواند از مطالب خود دفاع کنم
البته درنشر یا عدم نشر مطالبم نظری ندارم .نوشتم تا شما نیز بدانید که به تکسونگری گرفتار شده ومطالب بی ارزشی منتشر می کنید
هادى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
6
7
آقاى نوىسنده محترم غصه نخور ىك هواپىما دادند درعوض همه اىرانى ها رااز رفتن به آمرىكا محروم كردند وبالغو وىزا دلباختگان وشىفتگان به آمرىكا را دل شكسته كردند خدا شكر كه حاج حسىن هاى شرىعت وولاىت مدا ر از رفتن وسفر به آمرىكا تنفر دارند وقبلا هم درلىست سىاه استكبار قراردارند .حالا لطفا براى تسلااى دل كسانى كه مى خواهند به دىار غربت آمرىكا بروند واز حامىان پرو قرص برجام هستند ىك توجىه ومرحمى درست كنىد
علی اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
8
3
سلام و با سپاس از وبسایت با ارزش شما
امثال حسین شریعتمداری در کشور عزیز ما دیگر حساب نیستند. یعنی اگرچه قدرت مالی و ... در دست امثال اوست، اما ملت راهشان از این دست افراد جداست. آنها به دنبال منافع زودگذر شخصی اند اما ملت باید در دنیا کشور خود را ارتقا دهند.
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
4
یک سوال؟ منصفانه حسین شریتعمداری رو نقد کردی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
7
3
حسین شریعتمداری تنها یک منتقد نیست بلکه یک طراح و تئوریسین ضد منافع مردم ایران است ایشان طراح کلیه ناهنجاریهای فرا ملی مثل حمله به سفارتخانه های انگلیس، عربستان، لغو کنسرتها و برنامه های تفریحی و هنری و...خلاصه هر موضوعی که ملت را از افسردگی جانکاه برهاند بوده و هست .مگر ایشان نقد منصفانه ای هم تا حالا از مخالفین خود داشته که رسانه ای دولتی مثل کیهان را مایملک خویش ساخته و مانند صدا و سیما فقط منافع جناح همه چیز خوار و همه چیز خواه را تامین میکند والبته کاغذ کیهان شب عید برای شیشه پاک کنی حرف نداره و صدا و سیمای میلی هم که تعداد کارکنان حراست و عقیدتی شان بیشتر از بینندگانش هست
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
1
2
آقای بی انصاف یک مورد هم ازگرانی مایحتاج مردم میگفتی تا کسی حرفت را باورکنه.درضمن هیچ قطعنامه ای هم علیه دولت غاصب اجرای نمیشه.سیاست هویچ و چماق را بیاد داشته باش.
زاگرس شایگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۶
0
1
اصل بد نیکو نگردد زآنکه بنیادش بد است
پارسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۷
1
3
حدیث قشنگی از مولامون علی علیه السلام ذکر کردین.بد نیست ابتدا با رییس جمهور بی تدبیر و نا امیدتون تطبیق میدادین و البته احتمالا اون موقع از گفتن حدیث هم پشیمون میشدی!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
1
انصاف گمشده ی رویداد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
این شریتمداری بیماری سادیسم سیاسی دارد واواصلاح شدنی نیست مگراینکه به قهرخداهلاک شوداوازمغضوبین الهی وازضالین است
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان