تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۲۸ دی ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
علی اکبری نماینده شیراز در مجلس در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

صدای مردم معترض به ارسال پارازیت‎ها شنیده شود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت رسیدگی به اعتراضات مردم شیراز نسبت به ارسال پارازیت‎ها و ایجاد اختلال‎هایی در شبکه اطلاعاتی و ارتباطی تاکید کرد.
رویداد۲۴نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت رسیدگی به اعتراضات مردم شیراز نسبت به ارسال پارازیت‎ها و ایجاد اختلال‎هایی در شبکه اطلاعاتی و ارتباطی تاکید کرد.

مدتی است که شهروندان شیرازی گلایه مندند؛ معتقد‎ند سردرهای شدید و اختلال در ارتباطات، زندگی روزمره‎شان را دچار بی‎نظمی و مشکل کرده است، ریشه‎اش را هم پارزایت می‎دانند. بیش از یک ماه است که شهروندان برای یافتن پاسخی و یا دیدن واکنشی از سوی مسئولان تلاش می‎کنند. پاسخی اما به گوش نمی‎رسد و شیرازی‏‎ها با نگرانی از امواج پارازیت به تلاش برای اثبات وجود پارازیت در شیراز ادامه می دهند.

شهروندان همچنین طی تجمعاتی در مقابل استانداری شیراز از مسئولان خواستند تا نسبت به این موضوع پاسخی ارائه دهند. 20 دی ماه ایسنا با انتشار خبری نوشت: تعدادی از مردم شیراز در اعتراض به آنچه انتشار پارازیت در فضای این شهر عنوان می‌شد، مقابل استانداری فارس تجمع کردند.

به گزارش ایسنا«در این تجمع که با حضور مسالمت‌آمیز نیروی انتظامی همراه بود، جمعی از تجمع‌کنندگان با مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس که در جمع آنان حاضر شده بود، به گفت‎وگو پرداخته و خواسته‌های خود را مطرح کردند. تجمع کنندگان در شعارهای خود رسیدگی مسئولان به شایعه انتشار پارازیت در شیراز و ارائه پاسخ‌هایی شفاف و صریح در این خصوص را خواستار شدند.»

اما تاکنون هیچ پاسخی از سوی استانداری درباره تاثیر پارازیت‎ها به مردم ارائه نشد. این درحالی است که بعد از مدتی استاندار شیراز در نشستی خبری به طور کلی وجود پارازیت‎ها را شایعه پراکنی خواند.

هادی پژوهش جهرمی هفته گذشته در جمع خبرنگاران درباره شایعه پراکنی فضای مجازی درباره انتشار پارازیت در شیراز گفته بود: «بحث پارازیت ها سال های گذشته نیز درباره امواج ماهواره ای مطرح شد و به نظر می رسد این بار نیز داستان همان‎گونه باشد. این موضوع در جلسه ای که به این مناسبت برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت و موضوع نگران کننده ای در سطح آنچه در فضای مجازی منتشر شده است، وجود ندارد.»

بنا به اظهارات معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، هیچ دستگاهی وجود ندارد که به صورت سازمان یافته با انتشار پارازیت بخواهد سلامت مردم را به خطر بیندازد تا با امواج دیگری مقابله کند و این موضوع در غرب شیراز و یا سایر نقاط آن صحت ندارد. اگر در جایی در امواج تداخل به وجود بیاید، سازمان تنظیم مقررات رادیویی بلافاصه به عنوان یک مزاحم شناسایی کرده و در راستای رفع آن اقدام می‎کند.

این درحالی است که علی اکبری، نماینده شیراز در مجلس دهم، درباره شایعه خواندن وجود پارازیت در شیراز از سوی استانداری در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: حتی اگر مسئله  پارازیت‎ها شایعه هم باشد باید پاسخ افکار عمومی به طور واضح و روشن از سوی مسئولان داده شود و باید صدای اعتراض آنها نسبت به ارسال پارازیت‎ها شنیده شود.

وی افزود: بالغ بر یک ماه است که مردم شیراز نسبت به موضوع پارازیت‎ها اعتراض دارند و مسئولان را در جریان این اعتراض قرار داده‎اند و درباره آن حتی چندین تجمع برگزار کرده‎اند. این موضوع که زندگی مردم با مخاطره مواجه کرده است و دچار مشکل شده‎اند نیز شایعه نیست و باید پاسخی در رابطه با این مشکل داده شود.

وی همچنین به اختلالاتی که در برنامه های صداوسیما و برقراری ارتباط در شبکه‎های مخابراتی به وجود آمده نیز اشاره کرد و افزود: این اختلالات نیز قابل انکار نیست و حتی مدیرکل مخابرات استان فارس نیز در گفت‎وگویی با من اعلام کرده که سیستم‎های مخابراتی دچار اختلال‎هایی شده است.

به اعتقاد نماینده شیراز حتی اگر به دلیل تغییرات زیرساختی اختلال‎هایی در شبکه اطلاعاتی و ارتباطی ایجاد شده باشد، مسئولان باید این اختلال را اطلاع‎رسانی کنند تا مردم برنامه‎ریزی‎های مناسب برای کنترل چنین اختلال‎هایی را انجام دهند. به هر حال مسئولان باید پاسخگوی مردم باشند.

اکبری در ادامه درباره تاثیرات پارازیت بر سلامت شهروندان افزود: رضا ملک زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت موضوع سرطان زا بودن  پارازیت‎ها را تایید کرده است. بنابراین نمی‎توان این موضوع را انکار کرد که یکی از دلایل اصلی سردردهای مکرر مردم شیراز همین پارازیت‎ها است.

به گزارش ایرنا، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته گذشته در نشستی خبری در شیراز گفته بود: چون در ابتدا اطلاعات کاملی نداشتیم که پارازیت ها سرطان زا هستند یا خیر، اظهارنظر نمی کردیم اما مطالعات اولیه اخیر نشانگر آن است که این امواج و پارازیت ها عوارض دارند و درابتلا به سرطان موثرند.

همچنین اکبری درباره فعالیت‎هایی که از سوی نمایندگان شیراز پیرو پیگیری این موضوع انجام شده است گفت: پنج هفته قبل نامه‎ای به استانداری در راستای پیگیری اختلالات پی آمده و همچنین مشکلات مربوط به پارازیت به استانداری ارسال کرده‎ایم که تا امروز هیچ پاسخ مکتوبی از سوی آنها ارائه نشده است. البته شنیده‎ها حاکی از آن است که استاندار گروهی را مسئول رسیدگی به این موضوع کرده است. همچنین در صحن مجلس نیز چند بار نسبت به این موضوع تذکر داده شده است.

همچنین فرج الله رجبی دیگر نماینده شیراز در گفت‎وگو با رویداد۲۴ گفت: گزارشی از سوی یک موسسه تحقیقاتی درباره تاثیر پارازیت‎ها بر سلامت مردم ارسال شده است و به زودی مستندهای این گزارش و میزان تاثیرگذاری بر سلامت را اطلاع‎رسانی خواهیم کرد. 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
4
0
من مهندس مخابرات میدانی هستم و کارشناس تنظیم مقررات رادیویی هستم تمام پرتوهای موجود در سطح شهر تهران و بقیه شهرها از جمله شیراز را ما اندازه گیری کرده ایم سازمان انرژی هم همین کارها را میکند هیچ کجای کشور سطح توان پرتوها به اندازه یک چهارم استاندارد جهانی نیست.
شک دارید به ما مراجعه کنید سایت ما و انرژی اتمی کشور محلی برای شکایاتن شما دارد درخواست کنید می آئیم برایتان پرتوگیری محل را اندازه گیری می کنیم

خیالتان راحت ما هستیم و به هیچ کس اجازه ارسال توان بالا را نمی دهیم
بی نام
|
Germany
|
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
1
2
خیلی ممنون آقای مهندس، ما کلا یاد گرفتیم که خیالمون تخت باشه، گنده تر از شماش یه روزی گفت کوروش تو بخواب که من هستم. حالا این بار با وجود شما حتما دیگه خیالمون تخت میشه و برای همیشه میخوابیم
ساسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
0
3
اقا مثلا مهندس من خودم ارشد الکترونیک هستم. امواج ماهواره فرکانس 12000 مگاهرتز دارند و با موبایل از اساس فرق میکنند. پارازیت ماهواره ای باید همان فرکانس را داشته باشد و خیلی خیلی قوی باشد تا بتواند تاحدودی در دیش ها اثربگذارد. این فرکانس بشدت برای بدن مضر است ( البته خوشبختانه از دیوار و شیشه رد نمیشوند ) فقط داخل خانه ها امن کامل هستند . در بیرون از خانه از روی سطح پوست عبور کرده و در زیر پوست تخریب ایجاد میکنند. اگر شک داری دست خود را ببر در ماکرویو خانه تان و روشنش کن. البته فرکانس ماکرویو از پارازیت ماهواره کمتر است.
شما فرکانس فرستنده موبایل اندازه میگیری بعد میگی همچی خوبه.
درضمن ارسال مکرر پارازیت هیچ فایده ای ندارد - پارازیت باید در مواقع خیلی خاص که امنیت ملی ایجاب کند استفاده شود.
محمد خلیلیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
پارازیتا چرا انقدر وحشتناک شده جریان چیه معترض هستیم شدید پارازیتا انقدر مضر و خطرناک شده که هر چی بگم کم گفتم
محمد خلیلیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
حتی یاهست فرکانس 11881 که با ماهواره بدر یکی هستن تو پارازیت های وحشتناک قرار گرفته حتی ماهواره بدر فرکانس 11881 هم جز پارازیتا قرار گرفته چرا جم اس دی یاهست فرکانس 11881 جزو پارازیتا قرار دادید چرا شبکه های خبری سیاسی رو کامل پارازیت بندازید چرا جم ها رو هم انداختید که با شبکه های جمهوری اسلامی یکیه فقط شبکه های خبری سیاسی رو بزنید نه جم ها که با فرکانس ایران اسلامی یکین
محمد خلیلیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
0
0
پارازیتا رو انقدر شدید نکنید فقط شبکه های خبری سیاسی رو جزو پارازیتا قرار دهید نه فرکانس 11881که با ماهواره بدر فرکانس 11881 یکیه ماهواره بدر هم فرکانس 11881 داغونه پارازیته بدجور چرا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان