تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

اصلاح‎طلبان گفتمان آیت‎الله هاشمی را ترویج خواهند کرد

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان از این پس باید گفتمان هاشمی را ترویج کنند، گفت که موضوع مورد بحث ملاحظه جدی است که به وحدت ملی منجر خواهد شد.
رویداد۲۴عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان باید در غياب آيت الله هاشمي گفتمان او را ترویج کنند، گفت که موضوع مورد بحث ملاحظه جدی است که به وحدت ملی منجر خواهد شد.

نقش و قدرت آیت الله هاشمی رفسنجانی هرگز در کشور حتی با رد صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و شکست در برابر محمود احمدی نژاد در انتخابات سال 88 کمرنگ نشد و در بین چهره‎های سیاسی کشور شاید تنها شخصیتی بود که با گذشته عمر منتقد و مدافع او جای خود را تغییر دادند.

با شروع تبلیغات انتخاباتی در سال 84 تهمت‎هایی از سوی برخی چهره‎های اصولگرا که تعدادی از آنان زمانی حتی در دولت او مشغول به کار بودند، شدت گرفت و اصلاح‎طلبان که زمانی او را مورد نقد قرار داده بودند، هاشمی به تکیه گاهی برایشان مبدل شد که امروز، بدون شک فقدان او خساراتی را به این طیف سیاسی وارد خواهد ساخت.

آذر منصوری، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفت و گو با رویداد۲۴ درباره تاثیر فقدان آیت الله هاشمی بر جریان اصلاح طلبی گفت: نقش‎آفرینی شخصیت‎های مثبت سیاسی در مقاطع مختلف تاریخی و میزان اثرگذاری آنها به گونه‎ای بوده، که پس از نبودشان جایگزینی برای آنان یافت نشده است، البته  شخصیت‏‎هایی که مثبت نبودند نیز در طول تاریخ از جهت منفی اثرگذار بوده‎اند.

وی افزود: آقای هاشمی نیز از شخصیت‎های اثرگذار انقلاب بود که خلاء حضورشان به آسانی پر نخواهد شد. با این وجود راه و مسیری که توسط او طی می‌شد، به عنوان میراث برای ماندگان می‎تواند افق روشنی جهت پیشرفت کشور باشد. 

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در ادامه تاکید کرد: میزان اثرگذاری آقای هاشمی از منظری که مورد اشاره قرار گرفت باید نقد و بررسی شود، اما آنچه در زمان حیات رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد ملاحظه اصلاح‎طلبان بوده، امر مهم پیشرفت و توسعه کشور با توجه به اثر‎گذاری‎های ایشان در طول ادوار مختلف زندگی و نقش‎آفرینی‎هایی که داشته‎اند‎، بود.

منصوری  یادآور شد: با توجه به حضور مردم در مراسم تشییع جنازه که پس از فوت حضرت امام باشکوه‎ترین مراسم تشییع جنازه بود، این سوال به ذهن می‎رسد که چرا آقای هاشمی پس از رحلت‎شان با این موج همراهی مواجه شد؟ مسئله فوق به خوبی نشان می‎دهد که عملکرد او به گونه‎ای بوده که مردم در تشییع جنازه حضور پیدا کنند و خواستار ادامه مسیر او برای آینده کشور شوند.

وی بیان کرد: نکته مهم دیگری که در مورد آقای هاشمی باید مورد اشاره قرار گیرد، این است که او اهرمی در برابر تندروها به حساب می‎آمد زیرا این گروه به کشور صدمات جبران‎ناپذیری وارد کردند و در واقع آقای هاشمی تلاش می‎کرد در فضای داخلی تعادل به وجود آید. به عبارتی دیگر دور کردن کشور از مخاطرات چه با حضور ایشان در انتخابات سال 84 و چه دغدغه‎هایی که پس از انتخابات 88 مطرح می‎کند، گرچه سبب شد هجمه‎هایی به سوی او  از جانب این طیف تندرو در این سال‎ها وارد شود، اما نشان دهنده همین امر است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در ادامه افزود: اصلاح‎طلبان به این ملاحظات توجه دارند و آنچه مدنظر قرار می‎دهند، ممانعت از تشدید گرایش جامعه به سوی دو قطبی شدن و رفتارهای تند است، زیرا رادیکالیزم می‎تواند بیشترین آسیب را به وحدت ملی وارد سازد.

منصوری تصریح کرد: همانگونه که اشاره شد، ایجاد ممانعت از تشدید رفتارهای تند باتوجه به اثراتی که در منطقه و جهان برجا گذاشته، ملاحظه جدی اصلاح‎طلبان است و حفظ مسیر اعتدالی که مدنظر آقای هاشمی از سال 92 بود را اصلاح‎طلبان پس از فوت ایشان ادامه خواهند داد و در این مسیر از تمام توان خود از دولتی که نماد تدبیر است، حمایت می‎کنند تا انتخابات آینده را با موفقیت پشت سر بگذارد.

وی در ادامه اظهار داشت: این سخن آقای هاشمی که گفته بودند«نگرانی بایت آینده ایران ندارند»، نشان از نگاه خردمندانه او دارد. از این پس اصلاح‎طلبان گفتمان هاشمی را باید ترویج کنند تا مسیر پیشرفت توسعه  هموار شود، بنابراین موضوع مورد بحث ملاحظه جدی است که به وحدت ملی منجر خواهد شد و در واقع تمام جرایانات سیاسی براساس جایگاهی که دارند باید برای رسیدن به این مسیر جریان‎سازی کنند. مسیری که یکی از الزامات آن می‎تواند گفت‎وگو حول منافع ملی باشد.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: نکته دیگر که با توجه به زمان انتخابات ریاست جمهوری باید مورد توجه قرار گیرد، این است که مجموعه جریان‎های سیاسی باید به یک رقابت عادلانه تن دهند و بدون حذف رقبای سیاسی در راه تحقق آرمان های انقلاب پیش روند و در این مسئله مانع تراشی نکنند. 

منصوری در رابطه با اینکه درخصوص وحدت ملی اصولگرایان کمتر نظری مطرح ساخته‎اند، تاکید کرد: با توجه به اینکه آفت‎هایی کشور را تهدید می‎کند، اطلاح طلبان تلاش بیشتری بابت محقق شدن، آشتی ملی خواهند کرد تا کشور از تندروی‎هایی که در پیرامون آن وجود دارد، دور شود، البته بخشی از اصولگرایان هم نسبت به این مسئله اقبال نشان دادند اما طیف تندرو هیچ تمایلی به آشتی ملی و در جریان افتادن آن ندارد و نخواهد داشت، چه بسا با آن تقابل هم داشته باشد بنابراین این یک راهبرد است که از آن استفاده خواهد شد. 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
مقدم
|
Germany
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
0
اذر خانم گفتمان رفسنجونی تا اون وقت که مک فارلین ندیده بود خوب بود تا سال 1367 بعد اون گفتمانشس بو خیانت میداد بوی تورم بد بختی برای مردم میداد به کرباشچی شهردار اخیار تمام داد که هر تپه و کوه را ساختمان بسازد یادتونه تحراکم فروشی کرباسچی سیاست رفسنجونی 5 میلیون ادمو از شهرستان اورد تهران شهر ک غرب یک فازش ساخته شده بود شد 7 فاز یعنی 7 تا شهرستان امد تهران تورمی که درست کرد وضع مالی شهرستانیها رو خوب کرد همه هجوم اوردن تهران الان هوا سالم نداریم اب سالم نداریم امنیت درست نداریم بعد اسمشو گذاشتن سردار سازندگی تورم ر تو ایران رفسنجونی درست کرد گفتمان رفسحونی اینهاست تو فتنه 88 هم گفتمانش بود که خفه خون گرفته بود مردم دو جناح همدیگر رو بکشن تا ایشان مقام کسب کنه گفتمان هوسر ایشان فرزندان خائن ایشان تو فتنه 88 هم بنویسد و حمایت رفسنحونی از فرزندانش هم بنوسید تا مردم بیشتر اگاه بشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
0
چنان گفتی رفسنجانی میگی پیغمبر بوده تو اگه با سوادی گفتمان امام علی و پیامبر را گسترش بده دست از جنازه خدا بیامرز بردارید البته شما اصلاح طلبها کسیو ندارید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان