تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۵
معاون رئیس‌جمهور عنوان کرد

تلاش دولت برای نوسازی حمل و نقل هوایی و زمینی برای ورود خارجی‌ها

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر همت دولت نسبت به نوسازی و توسعه حمل و نقل هوایی و زمینی کشور جهت تسهیل ورود گردشگر خارجی تاکید کرد.
رویداد۲۴معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر همت دولت نسبت به نوسازی و توسعه حمل و نقل هوایی و زمینی کشور جهت تسهیل ورود گردشگر خارجی تاکید کرد.

زهرا احمدی‌پور طی حضور خود در استان مرکزی و در حاشیه بازدید از آثار تاریخی و گردشگری این استان از جمله قنات جهانی ابراهیم‌آباد و همچنین آب‌انبار و حمام ابراهیم‌آباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تمام تلاش دولت برای نوسازی و توسعه حمل و نقل زمینی و هوایی جهت تسهیل ورود گردشگران خارجی متمرکز شده است و طی فضایی که پس از برجام فراهم شده است با نوسازی ناوگان هوایی در زمینه گردشگری اقدامات موثری در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین سقف آثار تاریخی ایران در ثبت پرونده‌های آثار تاریخی ایران در یونسکو که با سرعت صورت می‌پذیرد یکی از نشانه‌های همت دولت در هدایت و تقویت زیرساخت‌های میراث فرهنگی و گردشگری کشور است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین درباره برنامه‌های خود طی بازدیدهایی که از آثار تاریخی استان مرکزی دارد ، توضیحاتی ارائه کرد و گفت: جلسه با سازمان‌ها و NGOهای غیردولتی و بازدید از آثار تاریخی این استان که برخی از آنان نیز ثبت جهانی شده است از مهمترین برنامه‌های این سفر خواهد بود تا بتوانیم برای سال آینده برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی در 3 حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را برای این استان داشته باشیم.

به گزارش تسنیم، معاون رئیس‌جمهور در شروع سفر خود در استان مرکزی از آثار تاریخی و گردشگری چون قنات ابراهیم‌آباد بازدید به عمل آورد که این قنات به همراه 10 قنات دیگر در سطح ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

قنات تاریخی ابراهیم‌آباد یکی از قنات‌های کهن ایران و استان مرکزی است که به صورت یک رشته طولانی شرقی- غربی به طول 11 کیلومتر از کوه‌های 70 قلعه سرچشمه گرفته و دارای 348 حلقه چاه است و حدود یکصد هکتار از زمین‌های دشت ابراهیم‌آباد را آبیاری می‌کند. 

همچین آب‌انبار و حمام ابراهیم‌آباد نیز از آثار تاریخی استان مرکزی است که مربوط به دوره قاجاریه بوده که در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.  در این راستا رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طی بازدیدی از قنات جهانی ابراهیم‌آباد با تاکید بر حفظ و صیانت از این اثر تاریخی و ارزشمند کشورمان با روش فعالیت این قنات جهانی آشنا شد. 
منبع: تسنیم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان