تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۳۰ دی ۱۳۹۵

اعلام آمادگی سازمان انتقال خون برای کمک به مصدومان

مدیرعامل سازمان انتقال خون ازآمادگی کامل این سازمان برای خونرسانی به حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت:چندین برابر میزان مورد نیاز، ذخیره خون داریم.
رویداد۲۴-علی اکبر پورفتح درباره مطالب درج شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر اهدای خون هموطنان برای مصدومان حادثه ساختمان پلاسکو گفت:مراکز انتقال خون حتی در مواقع بحران هم آماده مراجعه هموطنان برای اهدای خون به دلیل ایجاد حفظ همبستگی است.

وی با تاکید براینکه ذخیره بسیار خوبی از فراورده های خونی در مراکز موجود است، اظهار کرد: برای حوادث این چنینی ذخیره خون به اندازه کافی و حتی بیش از میزان مورد نیاز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اما در هر شرایطی آمادگی کافی برای دریافت خون را داریم و هموطنان می توانند برای اهدا به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون یادآور شد: حتی برای گروه های خونی نادر هم خون ذخیره به اندازه کافی وجود دارد.
لازم به ذکر است، ساختمان پلاسکو تهران ساعت حدود 8 صبح امروز (پنجشنبه) دچارآتش سوزی شد و در ساعت 11:30 به دلیل گسترش وسرایت آتش سوزی به صورت عمودی فروریخت.
در این حادثه تاکنون 70 نفر مصدوم شده اند که 47 نفر به صورت سرپایی و 23 نفر دیگر در بیمارستان های تهران بستری هستند.

وی تصریح کرد: همچنان مراحل آواربرداری و تخلیه این ساختمان از سوی نیروهای امدادی و آتش نشانی در حال انجام است اما هنوز از آمار احتمالی مصدومان یا افراد فوت شده خبری در دست نیست.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان